تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار مسایل سیاسی را رصد می کند

 

رشد قیمت دلار یا تک نرخی شدن آن به سود شرکت های پالایشگاهی در بازار سرمایه است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، بهزاد گلکار، مدیرعامل گروه مالی بین المللی رها در خصوص تأثیر نرخ ارز در بازار سرمایه عنوان داشت: بازار سرمایه و شرکت های آن به موضوع نوسانات نرخ ارز و همچنین ریسک سیاسی بین المللی عادت دارند و برای آنها موضوع جدید به شمار نمی رود.

وی در این خصوص ادامه داد: شرکت های پالایشی تجربه ای متفاوت از سایر شرکت ها در خصوص نوسانات نرخ ارز دارند، صورت های مالی شرکت های صادرات محور با دلار آزاد تعدیل می شود و به نظرم حاشیه سود شرکت ها فرقی نمی کند.

گلکار در خصوص شرکت های پالایشگاهی گفت: شرکت های پالایشی با دلار 4200 تومانی اوضاع خوبی خواهند داشت به این دلیل که قیمت محصولات پتروشیمی به نسبت قیمت فوب خلیج فارس سنجیده می شود و از این جهت حاشیه سود بیشتری نصیبشان می شود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اذعان داشت: یکی از ریسک های کلی اقتصاد افزایش قیمت دلار است. این ریسک بر شرکت های بورسی نیز تاثیرات چشمگیری خواهد داشت. با این حال، این نوسان قیمت دلار ممکن است بر فروش شرکت های صادرات محور تاثیر مثبت بر جای بگذارد اما باید توجه داشت که در سوی دیگر، ممکن است به همان اندازه نیز بر روی تامین مواد اولیه شرکت ها اثر داشته باشد.

 گلکار به سخنرانی ترامپ در روز 22 اردیبهشت در مورد تمدید یا عدم تمدید برجام اشاره کرد و گفت: مسائل بین المللی در روند این روزهای بازار بی تأثیر نیست و سرمایه گذاران به دقت مسایل سیاسی را رصد کرده و در تصمیم گیری های خود دخیل می کنند.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار مسایل سیاسی را رصد می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..