تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض مصرف ایبوپروفن در مردان باعث ناباروری می‌شود

عوارض  مصرف ایبوپروفن در مردانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استفاده از داروهای مسکّن در مواقع مواجهه با سردرد واقعا وسوسه‌برانگیز است،‌ اما یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که زیاده‌روی در مصرف داروهای ایبوپروفن می‌تواند بر قوای باروری مردان تاثیر منفی بگذارد و حتی به بیضه‌های آنان آسیب برساند.

در این مطالعه کوچک که ۳۱ نفر از مردان ۱۸ تا ۳۵ ساله مورد بررسی قرار گرفته‌اند، مشخص شده است که مصرف ایبوپروفن با افزایش خطر ابتلا به نوعی اختلال هورمونی به‌نام هایپوگنادیسم همراه است. هایپوگنادیسم، نوعی اختلال هورمونی است که در آن سطح هورمون لوتئینه‌کننده (LH) نسبت به هورمون تستوسترون بالاتر می‌رود.

بیشتر بخوانید:نکات مهمی درباره ژلوفن و عوارض آن

مردان حاضر در این مطالعه، ۶۰۰ میلی‌گرم از ایبوپروفن را به مقدار ۲ بار در روز و به مدت ۲ هفته تحت نظر محققنان مصرف کرده‌اند و درنهایت مشخص شده است که میزان تستوسترون در بدن آنان بعد از ۱۴ روز تقریبا ۱۸ درصد کمتر می‌شود و این میزان پس از ۴۴ روز به ۲۳ درصد می‌رسد.
پایین بودن سطح تستوسترون، قابلیت بارورسازی مردان را ضعیف می‌کند. اگرچه موارد ابتلا به هایپوگنادیسم هم معمولا فقط بر افراد سالمند یا سیگاری تاثیر منفی می‌گذارد، اما به نظر می‌رسد که زیاده‌روی در مصرف ایبوپروفن هم می‌تواند همین تاثیر را بر مردان جوان‌تر ایجاد کند.

زی مردان را ضعیف می‌کند. اگرچه موارد ابتلا به هایپوگنادیسم هم معمولا فقط بر افراد سالمند یا سیگاری تاثیر منفی می‌گذارد، اما به نظر می‌رسد که زیاده‌روی در مصرف ایبوپروفن هم می‌تواند همین تاثیر را بر مردان جوان‌تر ایجاد کند.

دکتر دیوید کریستنسن (از اعضای دانشگاه کپنهاگن و مسئول این مطالعه) می‌گوید: «نگرانی‌ها درباره گسترش اختلال‌های باروری در میان مردان واقعا افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و اختلال‌های هورمونی از نقش کلیدی و مرکزی‌ای در این زمینه برخوردار هستند.

مطالعات متعددی در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که استفاده از داروهای مسکّن توسط مادران باردار، اثرات مخربی برای جنین دارد، اما این تاثیر در مورد مردان ناشناخته بوده است. با این‌ حال، ما متوجه شده‌ایم که زیاده‌روی در مصرف ایبوپروفن می‌تواند در نهایت مردان را به هایپوگنادیسم مبتلا کند که با علائمی مانند ، کاهش توده عضلانی و قوای بدنی، خلق‌وخوی افسرده و خستگی همراه است.

منبع:سلامتیسم

انتهای پیام/

آیا ایبوپروفن مردان را نابارور می‌کند؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض مصرف ایبوپروفن در مردان باعث ناباروری می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..