تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش «نقاشی» و «آهن پاره»؛ نتانیاهو به دنبال چیست؟

نمایش «نقاشی» و «آهن پاره»؛ نتانیاهو به دنبال چیست؟

بین الملل > دیپلماسی - حسن عابدینی

بنيامين نتانياهو دوشنبه شب دور تازه يي از نمايش هاي يک نفره را با عنوان " سي دي و زونکن " روي صحنه برد. نمايش " نقاشي " و " آهن پاره " طي دو سال گذشته از اين بازيگر در سازمان ملل و نشست لابي صهيونيسستي آيپک در نيويورک و واشنگتن به نمايش در امده بود.
مضمون هر سه نمايش در مورد برنامه هسته اي و موشکي جمهوري اسلامي ايران است.
نتانياهو هنگام ورود به صحنه با کلماتي عبري شروع کرد اما نمايش را همانند دو تئاتر پيشين به زبان انگليسي بيان کرد. او هنگام بازي با برداشتن پارچه مشکي رنگ ، از دو قفسه که شامل 5 رديف زونکن و دهها " سي دي " بود رونمايي کرد. بي بي افزود: اين مدارک که شامل 55 هزار صفحه و 55 هزار فايل ثبت شده بر روي 183 عدد سي‌دي است به پروژه هسته‌اي عماد مربوط است. دست يافتن به سند سري چند صد کيلويي ابتکار تازه بي بي در اين نمايش بود.
گرچه متن نمايش هاي طنز را نبايستي مورد راستي ازمايي قرار داد اما از ان رو که نتانياهو بشدت تلاش کرد تا نشان دهد اين نمايش بر اساس واقعيت تنظيم شده است نکاتي مبني بر غيرواقعي بودن ان طرح مي شود.
الف : بي بي در تمام زمان اجراي نمايش نگفت که ايا اين "سي دي " و " زونکن ها" صرفا براي دکور بود يا درون ان اطلاعات هم بود.
ب: ايا اين" سي دي " و " زونکن " از ايران اورده شده است و اگر اين گونه است چرا هيچ نشانه اي در اين زمينه نشان داده نشد.
ج : هارد يا فلش سال هاست جايگزين سي دي شده است چرا ايراني ها پروند هاي سري را هنوز درون سي دي و زونکن نگهداري مي کنند.
د: اگر براي جاسوسان اسراييلي ها اين امکان وجود دارد که هزاران برگه سند را از يک پايگاه سري در دو سه هزار کيلومتري انهم در قلب يک مرکز سري به دست اورند چرا توان رديابي هزاران موشک 10 - 11 متري حزب الله را در 500 متري سرزمين هاي اشغالي ندارند.
اما چند نکته
1-: اژانس بين المللي انرژي اتمي تا کنون افزون بر 40 گزارش در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران منتشر کرده است و همواره تاييد کرده است که ايران به سمت سلاح هسته اي منحرف نشده است.
ب: بمب اتمي در دکترين دفاعي جمهوري اسلامي ايران جايي ندارد زيرا سلاح اتمي در قرن بيست و يکم حتي نقش بازدارندگي هم ندارد.
ج : رهبر معظم انقلاب اسلامي بصراحت به حرمت شرعي داشتن بمب اتمي فتوا داده اند. بنابر جمهوري اسلامي ايران از نظر عقلي ، قانوني و شرعي در پي سلاح اتمي نيست.
اما متن نمايش " بي بي "تا انجا که در خاطرم هست دست کم سه مرتبه ديگر هم پيشتر مطرح شد که بيان ان خالي از لطف نيست:
الف : حدود 12 سال پيش اويلي هاينونن معاون اژانس بين المللي انرژي اتمي در پي ماه ها عمليات رواني براي متهم کردن جمهوري اسلامي با حدود يکصد برگ از اين نوع کاغذها که بي بي احتمالا در اختيار دارد به تهران امد. او حتي کپي اين به اصطلاح اسناد را هم به ايران نمي داد اما در کمتر از 4 ساعت متقاعد شد که افزون بر 60 درصد اين کاغذها بي پايه (baseless) است. او از طرح بقيه صرفه نظر کرد.
برخي از اين سندهاي ! سري از اينترنت گرفته شده بود. تعدادي هم صفحاتي از درس فيزيک بود. خنده دارتر نامه نگاري به زبان انگليسي ميان دو دانشگاه در تهران بود. البته هيچيک مهر محرمانه نداشت. چند صفحه از پايان نامه هاي دانشجويي هم در زمره اسناد تلقي شده بود.
نکته دوم : دکتر علي لاريجاني که سال 1386 دبير شوراي عالي امنيت ملي بود با محمد البرادعي مديرکل اژانس بين المللي انرژي اتمي بر سر مداليته به تفاهم رسيدند. در اين چارچوب اژانس قرار شد همه ابهامات هسته اي را يکباره از ايران بپرسد. ايران و اژانس سرانجام پس از ماه ها مذاکره در سال ، 6 موضوع آزمايش هاي پلوتونيوم، سانتريفيوژهاي پي. يک و پي. دو، منشا آلودگي، سند اورانيوم فلزي، معدن گچين و پلونيوم 110 را حل و فصل کردند.
نکته سوم : جمهوري اسلامي ايران و اژانس در بهمن ماه سال 92 هم در جريان دستيابي به برجام در دو مرحله بر سر مداليته هاي 7 و شش بندي توافق کردند که به مطالعات ادعايي مشهور بود. اين موضوعات شامل موضوعات معادن ساغند يزد و کارخانه تغليظ اردکان ،راکتور IR-40 (اراک( ، مرکز ليزر لشکرآباد، ارايه اطلاعات مواد چشمه (source material ) و نسل جديد چاشني‌هاي ايمن و ... بود.
دونالد ترامپ و مايک پمپئو ظاهرا رييس جمهور وزير خارجه امريکا تنها تماشاچيان نمايش تازه بي بي هستند و احتمالا پسر سلمان حاکم جزيره العرب هم هزينه اين بازيگري را پرداخته است اما کمتر سياستمدار يا تحليل گر عاقلي حرف هاي او را باور مي کند.

49312




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش «نقاشی» و «آهن پاره»؛ نتانیاهو به دنبال چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..