تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فحاشی و انتشار مطالب توهين آميز در فضای مجازی به دستگیری عامل آن انجامید

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسنوند در این زمینه  اظهار کرد: داشتن هویت­‌های مجازی و غیر واقعی در فضاهای مجازی یکی از ویژگی‌های پرکاربرد این فضا است که یک فرد می‌تواند با حساب­‌های کاربری متفاوت در قالب هویت­‌های مختلف در این فضا حضور داشته باشد و بدون آن که هویت واقعی خود را آشکار کند به فعالیت ادامه دهد.

وی افزود: به واسطه همین هویت‌های مجازی است که فرد هیچ ترس و ابایی ندارد و گمان می­‌کند در صورت شکستن خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی نیز، هرگز مورد مواخذه، سرزنش و یا مجازات واقعی قرار نمی‌گیرد و شبیه آنچه در فضای حقیقی اتفاق می‌افتد را تجربه نخواهد کرد و سبب آن می‌شود که اشخاص خیلی راحت‌تر از فضای حقیقی اخلاقیات را زیر پا می‌گذارند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در همین مورد خانمی ساکن یکی از شهرهای استان به اين پليس مراجعه و بيان داشت اشخاصي ناشناس در فضاي مجازي از طريق شبکه‌های اجتماعي و همچنین پیامک اقدام به ارسال پيام‌هاي توهين آميز و فحاشي به من نموده که باعث سلب آسايش و به خطر افتادن آبروی اينجانب گرديده است .

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: در ادامه ضمن تشکيل پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با بررسي­‌هاي بعمل آمده و اقدامات فني صورت گرفته و نيز استعلام از مراجع ذيربط هويت متهم شناسايي شد.

وی افزود: با احضار متهم در اين پليس در خصوص موضوع پرونده و شکايت شاکي از وي تحقيق بعمل آمد و با بازجویی‌های فنی به بزه انتسابي اعتراف کرده ‌و بيان داشت با توجه به اختلافات خانوادگي با شاکي و به قصد انتقام جويي اقدام به ارسال پيام‌هاي توهين آميز و فحاشي به وی نمودم و هیچگاه فکر نمی کردم شناسایی شوم، در مرحله بعد با ثبت اظهارات وی پرونده تکميل و متهم روانه دادسرا گرديد.

رییس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه نباید اختلافات خانوادگی و فی‌مابین افراد به فضای مجازی کشیده شود، گفت: کشیدن این اختلافات به فضای مجازی به هر نیت و تفکری( هتک حیثیت، اخاذی) و به هر شکل و صورتی ( انتشار در شبکه های اجتماعی به صورت عمومی یا ارسال برای خود فرد) تخلف محسوب شده و فرد خاطی باید در برابر قانون پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشد.

وی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان اختلافات و مشکلات فی‌مابین خود را به فضای مجازی نکشید و در این فضا اخلاق مدار باشید.

سرهنگ حسنوند در پایان خاطرنشان کرد:از شهروندان می‌خواهیم‌، در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی يا پيام رسان‌های موبايلی مراتب را از طريق نشانی پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش كنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فحاشی و انتشار مطالب توهين آميز در فضای مجازی به دستگیری عامل آن انجامید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..