تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سایه وحشت بر سر تروریست‌های بزرگترین پایگاه داعش در جنوب دمشق/پیشروی و موفقیت چشمگیر سوری‌ها در منطقه+تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،آخرین تحولات میدانی از جنوب دمشق حاکیست، عملیات نیروهای ارتش و گارد ریاست جمهوری علیه عناصر تروریستی برای پاکسازی معدود مناطق آلوده همچنان در جریان است.

سایه وحشت بر سر تروریست‌های بزرگترین پایگاه داعش در جنوب دمشق/پیشروی و موفقیت چشمگیر سوری‌ها در منظقه+تصاویر

نیروهای سوری با پشتیبانی جنگنده های روسی و پس ار درگیری های سنگین چند ساعته توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی، محله های «العسالی و الجوره» را به کنترل خود در بیاورند.

در جریان عملیات نیروهای ارتش و گارد ریاست جمهوری سوریه، دهها تن از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند و سایر تروریست ها با ترک مواضع خود به سمت منطقه «حجرالاسود» متواری شدند.

با پاکسازی های صورت گرفته در ساعات گذشته، نیروهای سوری از محور غربی به ورودی محله حجرالاسود رسیدند؛ این محله بزرگترین پایگاه تروریست های داعش در جنوب دمشق محسوب می شود.

سایه وحشت بر سر تروریست‌های بزرگترین پایگاه داعش در جنوب دمشق/پیشروی و موفقیت چشمگیر سوری‌ها در منظقه+تصاویر

براساس اطلاعات به دست آمده، پیشروی ها در جنوب دمشق فقط به حومه منطقه حجر الاسود معطوف نشده و بخش وسیعی از جاده قدیم «دمشق - درعا» از اشغال تروریست ها خارج شد.

 نیروهای ارتش سوریه و گارد ریاست جمهوری روز گذشته هم موفق شدند منطقه «الماذنیه» را در جنوب غرب محله «حجر الاسود» پاکسازی کنند؛ در این عملیات ۴۰ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند.

منطقه راهبردی آزاد شده «الماذنیه» به دلیل واقع شدن در جنوب محله «حجرالاسود» از اهمیت خاصی برخوردار است؛ مناطق «الماذنیه، العسالی و الجوره» جزء محله بزرگ «القدم» به شمار می آیند.

در جریان عملیات نیروهای سوری در ۴۸ ساعت گذشته، منطقه «شهرک صنعتی» در شمال منطقه «الماذنیه» از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد؛ در حال حاضر، حملات علیه از چند محور علیه تروریست ها در محله های «حجر الاسود و یرموک» صورت می گیرد.

سایه وحشت بر سر تروریست‌های بزرگترین پایگاه داعش در جنوب دمشق/پیشروی و موفقیت چشمگیر سوری‌ها در منظقه+تصاویر

بیشتر بخوانید:پاکسازی ۹۹ درصد استان دمشق پس از ۶ سال جولان تروریست‌ها/ مسیر زمینی تهران - بیروت یک گام دیگر به امنیت کامل نزدیک شد+ نقشه میدانی و تصاویر

براساس اعلام منابع میدانی، حملات جنگنده های روسی و سوری همزمان با پیشروی نیروهای زمینی ارتش و گارد ریاست چمهوری سوریه در جریان است؛ در این حملات هوایی یکی از سرکرده های داعش به نام «خالد حوشان» به هلاکت رسید.

یک منبع میدانی از عملیات موفقیت آمیز نیروهای سوری در غرب محله «حجر الاسود» خبر داد و گفت: «طارق معجل و عازی الحلبی» از فرمانده هان ارشد یگان تک تیراندازه گروه تروریستی داعش در این حملات به هلاکت رسیدند.

سایه وحشت بر سر تروریست‌های بزرگترین پایگاه داعش در جنوب دمشق/پیشروی و موفقیت چشمگیر سوری‌ها در منظقه+تصاویر

تروریست های داعش در ۵ روز گذشته حدود ۹۶ تن از نیروهای خود را در جنوب دمشق از دست دادند؛ ۴۲ تن از نیروهای ارتش، دفاع ملی و گارد ریاست جمهوری از زمان آغاز عملیات در جنوب پایتخت به شهادت رسیده اند.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای سوری در جنوب دمشق به دلیل تراکم مجتمع های مسکونی، وجود دهها تونل، تله های انفجاری و استقرار تک تیراندازهای داعشی با احتیاط در حال انجام است.

درحال حاضر، اردوگاه یرموک و محله حجر الاسود در جنوب دمشق در اشغال عناصر تروریستی داعش و محله های «یلدا، ببیلا، بیت سحم و السلیخه» در اشغال گروه های تروریستی «ارتش آزاد، جیش الاسلام و جبهه النصره» است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده مذاکرات میان نمایندگان دولت سوریه با بزرگان مناطق اشغالی جنوب دمشق برای رسیدن به توافق ادامه دارد؛ اگر طرفین در این مذاکرات به نتیجه دست یابند، عناصر تروریستی باید مناطق اشغالی را تخلیه کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات مذاکرات اشاره کرد و گفت: در صورتی که تروریست ها تسلیم شوند و سلاح های خود را تحویل نیروهای سوری دهند به استان ادلب منتقل خواهند شد.

سایه وحشت بر سر تروریست‌های بزرگترین پایگاه داعش در جنوب دمشق/پیشروی و موفقیت چشمگیر سوری‌ها در منظقه+تصاویر

این منبع میدانی با بیان این که دولت سوریه در جنوب دمشق ابتکار عمل را دست دارد و تروریست ها تحت فشار هستند، افزود: نمایندگان سوریه در مذاکرات تلاش می کنند امتیازات بیشتری از تروریست ها بگیرند.

وی تصریح کرد: نمایندگان سوری در تلاش هستند اجرایی کردن این توافق را منوط به خروج ۵ هزار تن از شهروندان محاصره الفوعه و کفریا از شمال شرق استان ادلب کنند که به احتمال زیاد در دو مرحله صورت می گیرد.

این منبع میدانی با بیان این که در مرحله نخست توافق حدود هزار و ۵۰۰ تن از شهروندان محاصره شده از شهرک های الفوعه و کفریا خارج می شوند، گفت: در مرحله دوم هم ۳ هزار و ۵۰۰ تن دیگر ازشهرک های محاصره شده خارج می شوند.

نمایندگان دولت سوریه درصدد هستند در این توافق ۸۵ تن از زنان و کودکان اسیر شده را در شهرک «اشتبرق» (استان ادلب) به مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش انتقال دهند؛ طرفین از صبح فردا برای توافق نهایی بر روی بندهای مذاکرات به گفت وگو ها ادامه می دهند.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

دولت سوریه در آستانه توافق برای آزادی ۵ هزار شهروند محاصره شده الفوعه و کفریا 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سایه وحشت بر سر تروریست‌های بزرگترین پایگاه داعش در جنوب دمشق/پیشروی و موفقیت چشمگیر سوری‌ها در منطقه+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..