تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از مجسمه «ریشه‌ ها و سنگ‌ ها» ساخته هنرمند آلمانی در تهران!

امروز نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ از یک مجسمه ساخت تونی کرگ هنرمند آلمانی انگلیسی به نام ” مجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ ها ” رونمایی شد . شما می توانید در ادامه تصاویری از این مجسمه را ببینید و با بیوگرافی تونی کرگ بیشتر آشنا شوید .

رونمایی از مجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ ها

مراسم رونمایی از مجسمه اهدایی تونی کرگ هنرمند آلمانی انگلیسی با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» ظهر ۹ اردیبهشت ماه با حضور این هنرمند، مجید ملانورزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، نگار نادری پور عضو هیات مدیره انجمن مجسمه سازان و جمعی دیگر از هنرمندان مجسمه ساز در باغ موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

تونی کرگ در مراسم رونمایی از مجسمه «ریشه‌ها و سنگ‌ها» که به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کرده است، این مجسمه را یادمانی از گذرش از ایران دانست.

مجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ هامراسم رونمایی از مجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ هامجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ هااطلاعات مجسمه ریشه‌ها و سنگ‌هامجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ هامجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ ها در باغ موزه هنرهای معاصر تهرانمجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ هاسخنرانی تونی کرگمجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ هامراسم رونمایی از مجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ هامجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ هامجسمه ریشه‌ها و سنگ‌هامجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ هامجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ ها و تونی کرگمجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ هامجسمه ریشه‌ ها و سنگ‌ هادرباره تونی کرگ بیشتر بدانید

تونی کرگ، مهمترین مجسمه‌ساز معاصر بریتانیایی به‌شمار می‌رود.
این هنرمندِ زادهٔ سال ۱۹۴۹ در لیورپول، مدت کوتاهی پس از دریافت مدرک دیپلم اش،
به عنوان دستیار در آزمایشگاه بیوشیمی کار می‌کرد؛ تجربهٔ مهمی که بعدها بر درک او از اشکال و ساختارهای طبیعی و مصنوعی تأثیر بسزایی گذاشت.

همچنین هنگام فعالیتش در «مؤسسهٔ پژوهشی تولید کائوچوی طبیعی» نخستین طرح‌ها و چشم‌اندازهای وی از کائوچو و تودهٔ مواد ترکیبی شکل گرفتند. بعد از دوسال کار در آزمایشگاه، کرگ عزمش را جزم کرد تا تمام توجه و هم و غمش را به هنر معطوف کند و بی درنگ، در دوره‌های پایهٔ آموزش هنر نقاشی در کالج هنر و طراحی گلاسترشیر در چلتنهاموند وابسته به مدرسهٔ هنر ویمبلدون شرکت کرد؛

و به دنبال آن، کرگ در سال ۱۹۷۳در کالج سلطنتی هنر در لندن نام‌نویسی کرد
و در آنجا تا سال ۱۹۷۷ مجسمه‌سازی و هنرهای تجسمی خواند.

تحصیل تونی کرگ در لندن

هنگام تحصیل در لندن، کانسپت هنری همکلاسی اش ریشارد لونگروسن بر کارهای اولیه اش تأثیر گذاشت.
او همزمان الهامات خود از هنر بومی انگلیسی و هنر پرفورمنس را آفرید و در آن زمان، جذب یافتن مواد و فرم در کارش شد. پس از آن کارهای روی سطح و مجسمه‌های ساخته شدهٔ وی از مواد حاضر-آمادهٔ برهم انباشته، فشرده و شکل داده شده از نخاله‌های ساختمانی، پاره‌های مواد صنعتی، زباله یا اسباب و اثاث خانه به وجود آمدند.

در این دوره، هنرمند، مواد مستعمل ساخته شده یا کارشدهٔ دست انسان را از بافت اولیه و اصلی شان جدا می‌کند، اشیاء را از معنا و کارکرد اولیه‌شان تهی می‌سازد و به آنها شکلی تازه و رها می‌بخشد. «کلیدهای سنگوارهٔ گذشته» کرگ، بدل به رسانه‌های انتقال به زمان حال شدند و در این میان، بیانها و تعابیر تازه ای را شکل دادند. در آن زمان دیگر کرگ ماتریالیستی بود که امروزه همچنان در آثار تجسمی اش به دیدارمان می‌آید.

در پایان سالهای ۱۹۷۰، کرگ مجموعه کارهای تازه اش را معرفی کرد؛
کولاژهایی کنار هم چیده از بتون و پاره‌های متنوع رنگکاری شدهٔ در قالب موزاییک،
بر سطح زمین یا روی دیوار. کارهای زمینی اش یادآور مکانهای حفاری باستانشناسی هستند که با زباله‌های تمدن پر شده‌اند. هنرمند عامدانه می‌کوشد، تأثیر انسانها بر طبیعت را مورد بررسی قرار دهد، تا حدی که گاهی فقط مواد حاضرآمادهٔ صنعتی را از کنار ساحل جمع می‌کند و برای دیوارنگاره‌های فیگوراتیو و اجراها (اینستلیشن‌ها) ی اش از آنها بهره می‌برد.

ایسنا – مهر – ویکی پدیا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از مجسمه «ریشه‌ ها و سنگ‌ ها» ساخته هنرمند آلمانی در تهران!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..