تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمونه برداری غیر تهاجمی از مغز

شناسایی نمونه برداری غیر تهاجمی از مغزبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛نمونه برداری از مغز برداشتن تکه ای بسیار کوچک از بافت مغز به منظور تشخیص اختلالات مغزی است که معمولا بسیار پیچیده، پرهزینه و تهاجمی است. محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس به روشی دست یافتند که با استفاده از آزمایش خون، نشانگرهای زیستی تومور را به راحتی شناسایی می کند.

 

 

بیشتر بخوانید:رشد مغز در همه سنین ادامه دارد

این روش اجازه می دهد نشانگرهای زیستی هسته تومور از سد خونی مغز عبور کند و وارد جریان خون بیمار شود و از این طریق قابل شناسایی باشد. با استفاده از آزمایش خون، میزان اسید ریبونوکلئیک یا آر ان ای های پیام رسان (mRNA) قابل اندازه گیری هستند و اطلاعات ارزشمندی را در زمینه نوع تومور و درمان موثر در اختیار پزشک قرار می دهد.

mRNA یک گروه مهم از اسید ریبو نوکلئیک هستند که یک برنامه ژنتیکی را برای تولید یک محصول پروتئینی، رمز می کند.

این روش علاوه بر امکان تشخیص غیر تهاجمی بیماری، می تواند برای نظارت طولانی مدت در پاسخ به درمان سرطان مغز نیز مفید باشد.
 

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

نمونه برداری غیر تهاجمی از مغز در راه است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمونه برداری غیر تهاجمی از مغز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..