تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دشت زیبای لاله های واژگون در شهر دهاقان را ببینید!

در این مطلب می خواهیم شهر دهاقان که در استان اصفهان واقع شده است و یک منطقه مناسب برای رشد لاله های واژگون می باشد که برای بازدیدکنندگان بسیار خاطره ساز و جالب است را معرفی کنیم . در ادامه با مشاهده دشت لاله های واژگون با نیک صالحی همراه باشید .

دشت لاله های واژگون

شهر دهاقان در ۱۲۰ کیلومتری جنوبی اصفهان واقع شده است.
از جاذبه های منطقه رویش گیاهی نادر و منحصربه ‌فردی به نام لاله واژگون است.همه ساله از اوایل فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت ماه دشت لاله های واژگون‎ دهاقان یکی از مناطق پرتردد جهت تفریح و گردش خانواده ها است.

دشت لاله های واژگونلاله واژگوندشت لاله های واژگوندشت لاله های واژگون در شهر دهاقاندشت لاله های واژگوندشت لاله های واژگون در دهاقاندشت لاله های واژگوندشت لاله های واژگون در استان اصفهاندشت لاله های واژگونلاله های واژگوندشت لاله های واژگوندشت لاله های واژگوندرباره شهر دهاقان بیشتر بدانید

دهاقان در اصل از ده آقایان گرفته شده : «ده آقایان»؛ و به تدریج مخفف و به صورت دهاقان تلفظ گردیده است. طرفداران این نظر معتقدند گروه اولیه ای که در این محل ساکن شده اند از سادات بوده اند که به آنان «آقایان» اطلاق می شده و به محل سکونت آنان «ده آقایان» می گفته اند.

-دهاقان از «دهاق» به معنی آب بسیار و جام پر و لبریز مشتق شده است، (ان) که پیوند مکان است به این واژه اضافه شده و به معنای مکان پر آب است.

-دهاقان از دهاقانان ( جمع دهاقان) که به معنای ده نشین – در مورد هر ایرانی اعم از شهری و روستایی و مالک به کار می رفته – گرفته شده است . در فرهنگ آبادی ها و مکان های مذهبی کشور نیز در مورد دهاقان واژه دهقان به کار رفته است.

افراد مشهور شهر دهاقان

دهاقان از جمله شهرهای با سابقه و هویت فرهنگی است و علما ، دانشمندان،
طبیبان و شاعرانی که از این دیار بر خاسته اند از جمله نام آورانی هستند که نه تنها نام دهاقان را پر آوازه نموده اند بلکه ایران و جهان اسلام را اعتباری دیگر بخشیده اند.

چهره هایی همچون :

حکیم جهانگیر خان قشقایی ،حسینقلی خان خطایی، میرزا مصطفی جعفر طیاری ،
ملاشکراله رضوانی ،حاج ملا حسین امین جعفری ، شیخ نورالله دهاقانی ، دکتر سنجریان ،
دکتر رمضانیانپور، پروفسور حجازی ،دکتر عبدالمحمود انصاری،نماینده شهیدحجهّ الاسلام بشارت و … از این جمله اند.

مناظر دیدنی شهر دهاقان

– مناظر زیبای گلهای ارونه و لاله های واژگون در دره گل ارونه و دشت آستانه در اردیبهشت ماه ، منظره ایست بدون وصف که ، شنیدن کی بود ماننددیدن.

– درختان کهن ، گلها و مناظر چشمگیر ، تختگاه شاه صفی معروف به دره شاه در ۲۰ کیلو متری جنوب غربی دهاقان،صفا و جلوه ویژه ای دارد.

– رویش گونه های خاص گیاهی و انواع گلهای وحشی در بخشهایی از مراتع کوهستانی و دره ها،
در فصل بهار مناظر بدیعی را خلق می کند که چشمان هر بیننده ای راخیره میکند.

دشت لاله های واژگون

لاله واژگون

طبیعت زیبا ، درختان بید و نارون و چمنزارهای اطراف چشمه علی در جنوب روستای همگین در ۱۵ کیلومتری دهاقان از گردشگاههای زیبای منطقه است.

منطقه دشتک با طبیعت بکر و گیاهان دارویی-گلهای وحشی و لاله های واژگون ،
کوهستانهای پوشیده از برف ،چشمه های پرآب از دیدنی ترین مناطق طبیعی استان است.

دشت لاله های واژگون

لاله واژگون از نمای نزدیک

در زمینه پرورش گلها و گیاهان گلخانه ای خصوصا گل رز و صیفی جات دهاقان یکی از قطبهای مهم کشت گلخانه ای استان اصفهان محسوب می شود.

بقایای چندین سکونتگاه بشری ازجمله بودجان(بودگم)و روستاهای قدیمی چون :
پوده، قمبوان ،لاریچه،قهه ،قمیشلو و… نشانگر قدمت سکونت وفرهنگ در این شهرستان است.

صنایع دستی شهر دهاقان

تخت کشی ،گیوه دوزی ،صابون سازی،قفل سازی،پارچه بافی،نخ ریسی،گلیم بافی،
کارگاه رنگرزی با مواد طبیعی و وجود دارهای قالی نفیس یلمه در روستای علی آباد جمبزه که خواستگاه این قالی جهانی است تبحرزنان و مردان هنرمند وصنعتگر این دیار را که سابقه کهن داشته اند مینمایاند.متاسفانه بعضی ازبین رفته(تخت کشی ،صابون سازی،قفل سازی) و بعضی در حال احیا(پارچه بافی )هستند.

مهر – گردشگری استان اصفهان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دشت زیبای لاله های واژگون در شهر دهاقان را ببینید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..