تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین خبرها از پرونده جاسوسان محیط زیستی

به گزارش شمانیوز: غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که با توجه به استعفای کاوه مدنی، آیا این فرد در ایران پرونده دارد و سرنوشت پرونده این فرد چه می شود؟ گفت: نمی دانم در پرونده محیط زیستی در دادسرا برای این فرد چه موضوعاتی مطرح است.

بازداشت جدید نداشتیم/ فعلا قرار نیست موضوع پرونده رسانه ای شود

وی با بیان اینکه هنوز بنا نیست موضوعات پرونده محیط زیستی ها رسانه ای شود، افزود: اما به طور کلی باید بگویم که در حال حاضر پرونده جاسوسان محیط زیستی در مرحله تحقیقات است تا زمانی که تحقیقات کامل نشود، نمی توان اطلاع دقیقی داد.

رئیس دادگستری استان تهران در پاسخ به این سوال که چرا کاوه مدنی از سوی قوه قضائیه ممنوع الخروج نشده بود؟ گفت: تحقیقات در رابطه با این پرونده تکمیل نیست و اطلاع دقیقی ندارم که دادسرا در این مورد چه تصمیمی گرفته بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این پرونده، بازداشت جدیدی داشتیم؟ گفت: خیر، در این پرونده بازداشت جدید نداشتیم. درحال حاضر پرونده بازداشتی ها در دادسرا است و هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

دادستان تهران: فرد مرتبط با پرونده محیط زیستی بالاخره که به کشور بازمی گردد

به گزارش خبرنگار مهر، دادستان تهران پیشتر، خروج یکی از افراد مرتبط با پرونده جاسوسان محیط زیستی از کشور را ناشی از نتایج تحقیقات دانست و در اظهار نظری، اعلام کرد: اگر عده‌ای فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند، ناشی از اهمیت تحقیقات مقدماتی در پرونده است و اگر امروز در برخی از سایت‌ها می‌خوانیم که فلان آقا از کشور خارج شده است، به پیش رفتن تحقیقات برمی‌گردد؛ چرا که برخی متهمان فهمیده‌اند که در حال نزدیک شدن به آن‌ها هستیم، حال اگر کسی از کشور خارج شده است، بالاخره روزی بر می‌گردد و به قول معروف، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

سخنگوی دولت: افراد را به آسانی با تهمت از گردونه خارج نکنیم

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت اما هفته گذشته در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی در خصوص کاوه مدنی معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: بعضی از هم‌وطنان ما پاسپورت دیگری نیز دارند. این افراد که ملیت ایرانی خود را نفی نکردند، برای این بحث وزارت اطلاعات موظف شد که مدیران دوتابیعتی را مورد بررسی کند و اگر چنین بود، اطلاع دهد و سیاست دولت هم این است که از این افراد استفاده نکند. ولی از دوتابعیتی بودن کاوه مدنی اطلاعی ندارم و باید از وزارت اطلاعات بپرسم.افراد را به آسانی با تهمت از گردونه خارج نکنیم، ما باید از خارج هم افرادی را بیاوریم. در نظر داشته باشید این افراد خارج از ایران زندگی می‌کنند و آبروی افراد از خانه کعبه هم بالاتر است. اگر نشان دادن عکس‌های بی‌حجاب یک زن مسلمان بد است، بدتر آن است که در سایت‌ها نشان دهیم، ما به مدیران خارج از کشور نیاز داریم.

گزارش دادستانی تهران در رابطه با قصور احتمالی زندان در خودکشی سیدامامی به کجا رسید؟

نوزدهم بهمن ماه سال گذشته بود که کاووس سید امامی از فعالان محیط زیستی متهم به جاسوسی در زندان خودکشی کرد. پس از اعلام خودکشی سید امامی، غلامحسین محسنی اژه ای،سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که با توجه به خودکشی سیدکاووس سیدامامی و دو نفر دیگر در زمان اعتراضات دی ماه، ایجاد سوال برای مردم و ایجاد این شبهه شده است که چرا سازمان زندان‌ها مراقبتی نسبت به بازداشت‌شدگان ندارد. آیا قوه قضاییه برنامه‌ای برای رسیدگی به این تقصیر از سوی سازمان زندان‌ها دارد؟ گفت: مراقبت می‌شود اما این موضوع اخیر نیز در حال بررسی است که ببینیم چگونه اتفاق افتاده است.

جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران هم پس از تایید خودکشی سید امامی در زندان از محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی را مامور رسیدگی به این پرونده کرد و خواست تا در پرونده فوت کاووس سیدامامی با انجام تحقیقات لازم و تسریع در جمع‌آوری ادله و تحقیق از افراد مرتبط با زندانی، نسبت به هرگونه مسامحه و قصور در نظارت بر زندانی و تعقیب افراد مقصر اقدام نماید که تا کنون گزارشی از سوی دادستانی اعلام نشده است.

احتمال نمی دادیم سید امامی خودکشی کند

سخنگوی دستگاه قضا هم هفته گذشته در آخرین اظهار نظر خود در رابطه با این پرونده اعلام کرد: در موضوع خودکشی هم همه می دانند از نظر شرع اسلام حرام است و اجازه خودکشی به زندانیان نمی دهیم. در ماه های اخیر دو مورد خودکشی در زندان ها داشتیم که یک نفر آقای کاووس سید امامی بود که کمتر احتمال می دادیم خودکشی کند و در عین حال همه جوانب رعایت شد و فرد پس از اینکه فهمید لو رفته خودکشی کرده، و انگیزه اش چه بوده ما نمی دانیم.حفاظت از زندان ها بر عهده قوه قضائیه است و سازمان زندان ها باید تلاش کند فرد در زندان صدمه نبیند. تا جایی که ممکن است نباید شرایط خودکشی زندانی فراهم شود و درمان لازم نیز در داخل و خارج از زندان انجام شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین خبرها از پرونده جاسوسان محیط زیستی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..