تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عمده فعالیت مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی خارجی

عمده فعالیت مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی خارجیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگرد علی قهرمان طالع با اشاره به اینکه هر روز بر کاربران پیام‌رسان موبایلی افزوده می‌شود، گفت: نکته‌ای که هم‌وطنان عزیز باید در نظر داشته باشند عدم توجه به سطح دسترسی‌هایی است که کاربران هنگام نصب نرم‌افزار با دستان خود در اختیار سرویس‌دهندگان این قبیل از نرم‌افزار‌ها می‌گذارند و بدین ترتیب زمینه نقض حریم خصوصی برای سرویس‌دهندگان پیام‌رسان‌های موبایلی نسخه خارجی به‌راحتی فراهم می‌گردد.

وی افزود: خواندن لیست مخاطبان یا اطلاعات تماس ذخیره‌شده در گوشی، فعال کردن میکروفون، استفاده از دوربین دستگاه بدون اطلاع کاربر و ... نمونه‌ای از سطح دسترسی‌هایی است که سرویس‌دهنده جهت فعال‌سازی نرم‌افزار به آن نیاز دارد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل در ادامه بابیان اینکه تاکنون پیام‌رسان‌های خارجی در فضای مجازی کشور یکه‌تازی کرده‌اند، تشریح کرد: این پیام‎رسان‌ها با داده‌کاوی بر روی اطلاعات کاربران و مخاطبان گسترده‌ای که در کشور جذب کرده‌اند، نیاز‌های کشور را به‌خوبی شناسایی و برای آن یک برنامه اقتصادی طراحی و ارز‌های جدیدی را تعریف کرده‌اند که به‌زودی قرار است این ارز دیجیتال را در شبکه‌های خود عرضه کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه جرائم مربوط به شبکه‌های اجتماعی خارجی بخش زیادی از جرائم فضای مجازی را تشکیل می‌دهند، گفت: جرائم حوزه دو شبکه اجتماعی پرمخاطب در سال ۹۶ نسبت به سال پیش ۳۶% و ۸۳% افزایش‌یافته که جرائم شامل مزاحمت‌های آنلاین، هتک حیثیت و به دست آوردن حساب‌های اکانت ازجمله آن‌ها است.

سرگرد قهرمان طالع در پایان گفت: در سطح استان از کل جرائم، قریب به ۶۱ درصد آن شامل سه جرم شایع هتک حیثیت و نشر اکاذیب، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی و کلاه‌برداری رایانه‌ای است که هم‌وطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی، با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عمده فعالیت مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی خارجی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..