تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش حسن عابدینی به خوش رقصی رئیس جمهور فرانسه برای آمریکا +عکس

 

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن عابدینی مجری صداوسیما و کارشناس مسائل بین الملل  با گذاشتن پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام  مواضع اخیر امانوئل ماکرون را مورد بررسی قرار داد.

مطلب منتشر شده از سوی وی را در ادامه مشاهده میکنید:

تماشای رفتار و شنیدن گفتار امانویل مکرون رییس جمهور فرانسه، این باور را تقویت می کند که رهبری غرب به دست کوتوله های سیاسی افتاده است.
میشل روکار نخست وزیر دولت فرانسوا میتران دو سال پیش درگذشت. او هنگام مرگ 85 ساله بود
اردیبهشت ماه سال 91 سفری به تهران داشت که فرصتی شد تا گفتگویی مفصل با او داشته باشم. او در سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ سکان دولت سوسیالیست ها را بر عهده داشت. روکار در این مصاحبه هم با حضور ذهنی ستودنی کوشش می کرد تا عقلانیت در گفتار و رفتار سیاسی اش، نهادینه جلوه داده شود
او بصراحت می گفت آمریکایی ‌ها چون احساس قدرت می کنند کمتر اهل گفت و گو هستند ولی این روش دیگر نتیجه ای ندارد. روکار در این اواخرهم از حامیان خروج انگلیس از اتحادیه_اروپا بود، چون این کشور را مانع اتحاد عمیق تر کشورهای اروپایی می دانست. او با این همه ،در گفتگو هر جا منافع فرانسه اقتضا می کرد در فرافکنی روایت تاریخ ابایی نداشت.
مرگ روکار نشان می دهد که نسل غول های سیاست غرب بویژه اروپایی در حال منقرض شدن است. فرانسوا میتران ،والری ژیسکاردستن و ژاک شیراک جایشان را به سارکوزی و اولاند و مکرون سپرده اند.
هلموت کهل و هلموت اشمیت کنار رفته اند و انگلا مرکل بر کرسی صدراعظمی المان تکیه زده است.
مارگارت تاچر که بنیانگذار تفکر تاچریسم در بریتانیا بود سکان را به دیویدکمرون و ترزا می سپرده است. بقیه رهبران اروپایی هم کم و بیش وضعیتی مشابه دارند.
فارغ از ارزش گذاری بر تفکر رهبران پیشین ، دست کم انان ، صاحب اندیشه سیاسی بودند اما به نظر می رسد زمام اروپا در حال انتقال به کوتوله های سیاسی است.
رفتار و گفتار دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا هم نشان می دهد، حتی در قد و قواره کوتوله سیاسی هم نیست .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش حسن عابدینی به خوش رقصی رئیس جمهور فرانسه برای آمریکا +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..