تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاریکاتور شاخ‌های اینستاگرام در مقابل مجوز جدید صداوسیما!

گویا در مجلس مصوبه جدیدی مبنی بر مجوز جدیدی برای صدا و سیما تصویب شده است که واکنش جدی منتقدان را در پی داشته است. با صدور این مجوز پخش جامع برنامه های تلویزیونی و رادیویی حتی در فضای مجازی در اختیار صدا و سیما قرار گرفت. در همین رابطه کاریکاتور مجوز جدید صداوسیما را در ادامه می بینید.

کاریکاتور مجوز جدید صداوسیما

در حاشیه صدور مجوز جدید به صداوسیما برای فضای مجازی، شهروند در ستون طنز خود
به این موضوع واکنش نشان داد و کاریکاتور مجوز جدید صداوسیما را به تصویر کشید.

کاریکاتور مجوز جدید صداوسیماکاریکاتور مجوز جدید صداوسیما از سوی دولت

جزئیات بیشتری از مجوز جدید صداو سیما بدانید

اعتراض ها به مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس افزایش یافت

انحصاری جدید برای صداوسیما؛ این بار در حوزه اعطای مجوز تولید و پخش فراگیر برنامه های رادیویی و تلویزیونی حتی در فضای مجازی. این گویا خلاصه ای از مصوبه روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی مجلس بوده، مصوبه ای که حالا نه فقط بابت انتقادات خارج از مجلس بلکه به دلیل اختلاف نظرهای داخل کمیسیون فرهنگی هم حاشیه ساز شده؛ جایی که سخنگوی کمیسیون از سخنان روز یکشنبه اش عقب نشینی کرد، اصلاح طلبان این مجموعه گفتند چنین مصوبه ای وجود نداشته و چهره های اصولگرا به دفاع از آن برخاسته اند.

در این میان اما وزیر ارتباطات هم به عنوان یکی از نخستین منتقدان این مصوبه ظاهر شد. او ابتدا در توئیتی مصوبه کمیسیون فرهنگی را مانع شبکه ملی اطلاعات دانست و سپس هم در گفت و گویی با ایرنا به افشاگری درباره تلاش صدا و سیما برای ایجاد انحصار در فضای مجازی پرداخت. در عین حال فعالان رسانه ای و صاحبان کسب و کارهای مجازی نیز در مقام منتقدان سرسخت این مصوبه ظاهر شده اند.

مصوبه جدید مجلس برای صدا و سیماکاریکاتور مجوز جدید صداوسیماکاریکاتور مجوز جدید صداوسیما در فضای مجازی

روایت های متناقض از مصوبه کمیسیون فرهنگی

آنچه که روز یکشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب شد در واقع قسمتی از طرح موسوم به اداره صدا و سیما بود. طرحی که در ماده دوم آن آمده است:پخش فراگیر برنامه های رادیویی یا تلویزیونی در داخل و خارج از کشور در انحصار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است و مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی فراگیر و نظارت بر آن منحصراً بر عهده سازمان صدا و سیماست و هرگونه ارائه خدمات نوین پخش فراگیر رادیویی و تلویزیونی الزاماً بر بستر شبکه ملی اطلاعات منحصر و محدود می شود.

بعد از ظهر روز یکشنبه احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خبر تصویب همین ماده را اعلام کرد تا با فاصله ای اندک موج اعتراضات به این تصمیم آغاز شود. ابتدا این فضای مجازی بود که تصمیم کمیسیون فرهنگی را به باد انتقاد و حتی تمسخر گرفت. انحصار جدید برای صدا و سیمایی که خود مدت ها است به انحصار مشهور است، سوژه خوبی بود برای ساختن شوخی های جدید. در میانه این شوخی ها و انتقادات اما صبح دیروز دو عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با سایت انتخاب اعطای اختیار صدور مجوز و مقررات صوت و تصویر فراگیر در «فضای مجازی» به صداوسیما را تکذیب کردند.

فاطمه ذوالقدر یکی از این دو نماینده بود که گفته است ماده دو این طرح که در آن فضای مجازی، تعریف شده، مراعاً مانده و قرار بوده دیروز در کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد. ذوالقدر درباره پیش بینی خود از احتمال تصویب چنین طرحی در صحن علنی مجلس، در صورت تصویب آن در کمیسیون فرهنگی، آن را بعید دانسته است. همزمان پروانه سلحشوری، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی هم مراعاً ماندن و عدم تصویب این ماده در کمیسیون فرهنگی را تایید کرده است.

مخالفت با مجوز جدید صدا و سیما

او در پاسخ به این سوال که در صورت طرح این موضوع در کمیسیون فرهنگی با آن موافقت می کنید
یا خیر گفته است: کاملاً مخالفم. با اعطای هیچ نوع اختیاری به صداوسیما موافق نیستم.
صداوسیما به اندازه ای انحصار ایجاد کرده که یکی از عوامل آسیب های اجتماعی و
ناکارآمدی های ما همین صداوسیماست. با وجود این محمدعلی وکیلی، عضو دیگر کمیسیون
فرهنگی مجلس در گفت و گو با ایسنا روایتی جالب از جلسه روز یکشنبه
کمیسیون فرهنگی مجلس تعریف کرد.

او گفته است: مصوبه این کمیسیون که به معنای انحصار صداوسیما در صدور مجوز رادیو و تلویزیون های دیجیتالی است محل اختلاف بوده و روز یکشنبه در غیاب مخالفان -که مشغول هماهنگی نشست سه قوه در مجلس بودند- تصویب شده و البته به دنبال اصلاحش هستند. در این میان البته احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس که برای نخستین بار خبر تصویب این مصوبه را داده بود هم دیروز قدری سخنان خود را اصلاح کرد و گفت که «خبرگزاری ها، نشریات، هفته نامه ها و روزنامه ها مشمول این ماده قانون نمی شوند.» همزمان طباطبایی نژاد، نماینده اردستان هم ضمن دفاع از مصوبه کمیسیون فرهنگی به خانه ملت گفت: بر اثر این مصوبه مجوز صوت و تصویر فراگیر در بستر فضای حقیقی و مجازی با صدا و سیما است و مصداق آن در فضای مجازی شبکه اینترنتی telewebion است.

او علی رغم همه انتقادات گفته است: تصویب این ماده به هیچ وجه با اختیارات وزارت
فرهنگ و ارشاد اسلامی منافات ندارد. با این تفاسیر نه تنها محتوای مصوبه کمیسیون فرهنگی،
بلکه حتی اصل تصویب آن هم محل سوال و اختلاف خود نمایندگان است. چیزی که می تواند
باعث دامنه دار شدن اخبار درباره این بخش از طرح اداره صدا و سیما شود.

خبرآنلاین و پایگاه اطلاعاتی نشریات ایران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاریکاتور شاخ‌های اینستاگرام در مقابل مجوز جدید صداوسیما!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..