تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش فروش ۵ میلیون سکه/ تائید ورود سکه به بورس کالا

به گزارش شمانیوز، دبیر کل بانک مرکزی از پیش فروش بیش از پنج میلیون قطعه سکه خبر داد.
در حالی پیش فروش سکه حدود دو ماه است که در بانک ملی در حال برگزاری بوده و از دو هفته پیش سررسید‌های آن از دوره شش ماهه و یک ساله به هفت مرحله افزایش یافت که طولی نکشید که در حدود یک هفته بعد از اجرای سررسید‌های جدید، پیش فروش یک ماهه و به دنبال آن سه ماهه متوقف شد.

آن طور که دبیر کل بانک مرکزی اعلام کرده است در این مدت حدود پنج میلیون سکه پیش فروش شده که ظاهرا بخش قابل توجهی در حدود یک میلیون قطعه آن مربوط به فروش یک ماهه است.

گرچه چندی پیش بانک مرکزی اطمینان داده بود که سکه‌های پیش فروش شده حتما سکه تحویل می‌شود، اما در روز‌های گذشته برخی خبر‌ها در رابطه با احتمال عدم تحویل فیزیکی و پرداخت وجه معادل سکه وجود داشت که دلیل آن به افزایش پیش فروش و احتمال عدم تامین برمی‌گشت. با این حال احمدی تاکید کرد که به هیچ عنوان اینگونه نیست و حتما بانک مرکزی نسبت به تعهدی که برای تحویل سکه داده غیر از این عمل نمی‌کند و از سکه عقب نشینی نخواهد کرد.

وی یادآور شد: اگر در سال‌های گذشته این مورد پیش آمده که به جای سکه گزینه‌های دیگری وجود داشته آن هم به معنی عدم تحویل سکه نبوده است، بلکه با توجه به مسائلی که وجود داشت تنوعی از محصولات را در اختیار مشتریان قرار دادیم که اگر می‌خواهند سود بانکی، سکه یا وجه معادل آن را دریافت کنند.

احمدی این را هم گفت که با توجه به این‌که اکنون در ازای خرید سکه به مردم کارت سکه تحویل می‌شود ممکن است شرایطی فراهم شود که بتواند مانند پول نقد سکه‌های خود را کارت به کارت کنند، یعنی نیاز به تحویل فیزیکی آن نیست.

در حالی پیش فروش سکه تا مرز پنج میلیون پیش رفته که اخیرا جهانگیری -معاون رئیس جمهوری -نیز در این رابطه اظهاراتی داشت و گفت که حدود ۶۵ هزار نفر فقط این تعداد سکه را خریداری کردند که در بین آن‌ها افرادی هستند که ۲۵ هزار قطعه خرید کردند.

نرخ‌ها در سر رسید‌های هفت مرحله‌ای از این قرار است که سکه تحویل یک ماهه یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، نه ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یک ساله یک میلیون و۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان. اما در حال حاضر سر رسید یک ماهه و سه ماهه متوقف شده و مابقی برقرار است.

ورود سکه به بورس کالا تایید شد
دبیر کل بانک مرکزی در بخش دیگری از اظهاراتش در مورد خبر‌هایی در مورد احتمال ورود سکه به بورس کالا، این موضوع را تایید کرد و گفت که در حال رایزنی‌هایی با سازمان بورس برای ورود سکه به بورس کالا هستند چرا که در این حالت می‌تواند با توجه به شرایطی که در بورس وجود دارد فروش انحصاری سکه را تعدیل کند.

منبع:ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش فروش ۵ میلیون سکه/ تائید ورود سکه به بورس کالا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..