تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم همانند سیستم‌های نرم‌افزاری بانکی به پیام‌رسان‌های داخلی هم اعتماد می‌کنند

مردم همانند سیستم‌های نرم‌افزاری بانکی به پیام‌رسان‌های داخلی هم اعتماد می‌کنند

فیروزآبادی گفت: مردم به یکدیگر و به دولت اعتماد دارند و همانطور که به سیستم‌های نرم افزاری بانکی، مخابراتی و ثبت املاک در کشور برای حفظ حریم خصوصی‌شان اعتماد کردند، به پیام‌رسان‌های داخلی نیز اعتماد می‌کنند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکزملی فضای مجازی کشور در ادامه افزود: بعضی ها از خارج با تحریک مردم قصد ایجاد تشویش برای عدم اعتماد به حفظ حریم خصوصی افراد در پیام رسان های داخلی در کشور را دارند، این در حالی است که بخش اعظم فعالیت مردم در فضای مجازی در حوزه های اقتصاد، ورزشی، فرهنگی وآموزشی و خدماتی همچون دولت الکترونیک بوده و ایران در حفظ حریم خصوصی شهروندان خود در این حوزه ها در دنیا سرآمد است.

وی با اشاره به فضا سازی های بسیار منفی در خصوص حفظ حریم خصوصی افراد در پیام رسان های داخلی، تاکیدکرد: با وجود فضاسازی های منفی در این خصوص ، شاهد هستیم در این مدت کوتاه نزدیک به 12 میلیون نفر در پیام رسان های داخلی هویت خود را ثبت کردند که البته شاید همه آنها فعال نباشند اما این روند با سرعت خیلی زیادی ادامه داشته و منحنی آن صعودی است . بنابراین مردم به اعتقاد من انتخاب خود را کرده و به پیام رسان های داخلی که کالای ایرانی است ، اعتماد دارند.

فیروزآبادی اظهار داشت: تمامی پیام رسان های خارجی می توانند مورد حمله همه شهروندان خارجی و ایرانی قرار بگیرند . بنابراین پیام رسان های خارجی در خطر تعرض دنیا هستند و در صورتی که این اتفاق بیفتد هیچ نظامی وجود ندارد که بتوانیم حریم خصوصی شهروندان مان را حفظ کرده و هویت حمله کننده را تشخیص دهیم ولی در پیام رسان های داخلی اگر تعرض، هک و حمله ویروسی اتفاق بیفتد قابلیت شناسایی، پیگیری و تعقیب قانونی مطابق قوانین ومقررات جمهوری اسلامی وجود دارد.

وی با تاکید بر این که به ملت ایران اطمینان می دهیم از لحاظ سخت افزاری ونرم افزاری ظرفیت لازم فراهم شود اما به هر حال کار پیچیده و تاکتیکی در پیش است که باید به تدریج صورت گیرد، تصریح کرد: بحث خروج از انحصار تلگرام مدتهاست که در برنامه قرار داشته و از شروع سال وارد مرحله جدیدی شدیم که تاکنون اطلاع رسانی منظم در خصوص مضرات فعالیت در شبکه تلگرام به مردم شده و خوشبختانه برای شکستن این انحصار همه قوای کشور وفاق دارند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: دولت در بخشنامه ای تمام دستگاه های بخش دولتی و عمومی کشور را ظرف یک هفته موظف کرد تا از تلگرام به شبکه های پیام رسان داخلی کوچ کنند که با سرعت بسیار خوبی این کوچ شروع شد و در این مدت ما شاهد کاهش 10 درصدی پهنای باند مصرفی کشور در تلگرام بودیم که این موفقیت بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به کاهش 27 درصدی بازدیدها و 17 درصدی تولید مطالب در این مدت در تلگرام گفت: این نشان دهنده اتحاد ملت ماست و ما باجدیت این طرح را پیگیری خواهیم کرد و در مرحله بعد تمامی کسب و کارهای فعال در تلگرام نسبت به کوچ اقدام خواهند کرد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در رابطه با حفظ حقوق فعالان کسب و کارها در فضای تلگرام، اعلام کرد: سال گذشته در شورای عالی فضای مجازی کشور مصوب کردیم تا کانال هایی که بالای 5 هزار عضو دارند بایستی در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت کد شامد ثبت نام کنند که این کد هویت و اصالت کانال است و بر همین اساس در پیامی که به تمامی کانال ها ارسال شد اعلام کردیم که پیام رسان ها کد شامد این کانال ها را حفظ کرده تا این کانال ها برای ثبت خود به پیام رسان داخلی مراجعه کنند اما این برای مدت محدودی است و باید هر چه سریعتر کانال ها برای حفظ دامنه شان در پیام رسان های داخلی فعال شوند البته کانال ها می توانند در پیام رسان های خارجی که درکشور فعالیت دارند نیز حضور داشته باشند.

وی با اشاره به این که 5 پیام رسان داخلی را پیش از این انتخاب کرده بودیم که با توجه به استقبال مردم از دو پیام رسان بله و ایتا، این پیام رسان ها نیز به عنوان منتخب مردم مورد تایید قرار گرفتند، تصریح کرد: از تمامی پیام رسان های منتخب حمایت خواهیم کرد و این حمایت شامل تامین فضا، نگهداری داده، پهنای باند، تعرفه، وام بانکی و هر آنچه از لحاظ سخت افزاری امکانپذیر است، خواهد بود. همچنین از پیام رسان ها به طور مثال خواستیم تا باتی را فراهم کنند که انتقال اطلاعات موجود در تلگرام به پیام رسان های داخلی به سهولت انجام شود که براساس گزارش ها اکثر پیام رسان ها ی داخلی این بات را ایجاد کرده و در اختیار کاربرانی که کانال های پرظرفیت دارند قرار دادند.

فیروزآبادی گفت: اطمینان داشته باشید که پیام رسان های داخلی پاسخگوی نیاز مردم خواهند بود و در صورتی که مشکلاتی در این پیام رسان ها به وجود آمد به مرکز ملی فضای مجازی اعلام کنند تا در جلسات کارشناسی با مسئولان این پیام رسان ها نسبت به رفع آنها اقدام شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم همانند سیستم‌های نرم‌افزاری بانکی به پیام‌رسان‌های داخلی هم اعتماد می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..