تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنان بازنده‌های واقعی تجارت‌های اینستاگرامی

آیا زنان بازنده‌های واقعی شبکه‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصطلاح " سقف شیشه‌ای " برای اولین بار در سال 1986 در نشریه وال استریت منتشر شد. پس از وال استریت یکی از دانشگاه‌های آمریکا با انتشار مقاله‌ای با این عنوان " شکستن سقف شیشه‌ای: آیا زنان می‌توانند به رأس بزرگترین شرکت‌های آمریکایی برسند؟ " به طور ویژه به این موضع پرداخت.

این اصطلاح به موضوع دستمزد زنان شاغل در سمت‌های یکسان با مردان می‌پردازد. طبق این اصطلاح زنان در سازمان‌ها و شرکت‌ها نسبت به مردان از حقوق کمتری برخوردارند. در واقع این اصطلاح از ایده وجود یک مانع شفاف در مسیر رسیدن زنان به مقام‌های بالاتر اتخاذ شده است.

سقف شیشه‌ای از آن زمان تاکنون برای تمام موانع شغلی زنان استفاده می‌شود تا آنجا که حتی در شبکه‌های اجتماعی هم به کار می‌رود. باتوجه به رشد چشمگیر و استقبال بسیار بالای کاربران در اقصی نقاط جهان از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و بهره‌وری تجاری برخی در استفاده از آنها، تعدادی از کاربران این فضا تلاش می‌کنند تا از هر راه ممکن برای رساندن خود به سطوح بالاتر استفاده کنند.

و با توجه به بررسی‌های انجام شده کاربران زن بیش از مردان برای این منظور تلاش می‌کنند که دلیل اصلی آن جلب توجه بیشتر است. به عبارتی زنان با به اشتراک گذاشتن پست‌ها و تصاویر نیمه برهنه و نامناسب و عجیب و غریب سعی دارند تا نظرات بیشتری را به خود جلب کنند تا از این طریق بتوانند مثلا از شرکت‌های تبلیغاتی و تجاری پیشنهاد همکاری دریافت کنند. اما نتایج بررسی‌ها عکس این موضوع را نشان می‌دهد.

آیا زنان بازنده‌های واقعی شبکه‌های اجتماعی

در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام تعداد لایک‌ها و نظرات برای کاربران مرد بیش از زنان است. طبق اظهارات پژوهشگران زنان نسبت به مردان، تمایل کمتری برای لایک کردن پست‌های هم جنسان خود دارند در صورتی که آقایان چنین نیستند. محققان این را هم متأثر از همان سقف شیشه‌ای دانسته‌اند. افراد در بحث تجاری و اقتصادی اعتماد کمتری به زنان دارند. همین امر سبب شده تا برخی از کاربران زن برای دسترسی به مطالبات اقتصادی راه‌های غیرمتعارف و نامناسبی را انتخاب کنند. برهنگی و انتشار تصاویر غیراخلاقی با پوشش‌های زننده یکی از این راه‌ها و اینستاگرام بستر مناسبی برای آن است. فضایی که در حال دور شدن از هدف اصلی و به چالش کشیدن ارزش‌های اجتماعی و آسیب به حرمت و جایگاه جنس زن در جامعه است.

آیا زنان بازنده‌های واقعی شبکه‌های اجتماعی

آیا زنان بازنده‌های واقعی شبکه‌های اجتماعی

انتهای پیام/

جایگاه زنان در شبکه‌های اجتماعی کجاست



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنان بازنده‌های واقعی تجارت‌های اینستاگرامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..