تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۲۰)

برترین ها - احسان درخشنده:

شناسنامه‌ی اثر

نام انگلیسی: The Song for Rain

کشور تولیدکننده:‌ چین

مرکز تولیدکننده: دانشگاه ارتباطات چین (Communication University of China)

کارگردان: یاوِن ژِنگ (Yawen Zheng)

سال تولید: 2012 میلادی

مدت زمان: 8 دقیقه

ژانر: فانتزی (خیال‌پردازانه)

بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۲۰)

خلاصه داستان

در یک روز بارانی، پسربچه‌ای مهربان و بازیگوش با یک روباه مواجه می‌شود که مشغول جمع‌آوری آب باران است. پسرک کمی که در کار روباه دقیق می‌شود، در می‌یابد روباه مشغول جمع‌کردنِ قطرات آب درون کیسه‌ای است که انتهای آن سوراخ می‌باشد و به همین خاطر، تلاش‌های روباه راه به جایی نمی‌برد. پسربچه عزم خود را جزم می‌کند تا هر طور شده به روباه کمک کند و برای این منظور...

افتخارات و جوایز شاخص

برنده‌ی جایزه‌ از «جشنواره‌ انیمیشن اَنیوو» (Aniwow Animation Festival) در بخش «بهترین فیلمنامه» / چین - سال 2013 میلادی

- برنده‌ی جایزه‌ از «مراسم آکادمی انیمیشن» (Animation Academy Awards) در بخش «طراحی تولید» / چین - سال 2013 میلادی

درباره‌ی اثر

بسیاری از محالات زندگی ما آدم‌بزرگ‌ها، برای کودکان اموری کاملاً طبیعی و امکان‌پذیر هستند. در دنیای کودکان، همه جور فانتزی و تخیل یافت می‌شود. هیولاها، اژدهایان، پریان، حیوانات سخنگو و... که در باورِ انسان‌های بالغ پدیده‌هایی محال و ناموجود هستند (لااقل در عالم واقعیت)، در عالم کودکانه به عنوان حقایقی قطعی و باورپذیر تلقی می‌شوند. یکی از بهترین هنرهای تجسمی برای به تصویر کشیدن تخیلات کودکانه، عرصه‌ی متحرک‌سازی و انیمیشن است. سالانه، بسیاری از محال‌ترین تخیلات کودکانه (و حتی بزرگسالانه)،‌ به لطف ظرافت‌های هنر انیمیشن، آفرینش تصویری می‌یابند. انیمیشنی که در این بخش به شما عزیزان معرفی خواهد شد نیز از جمله آثاری است که محوریت آن تخیل کودکانه است.

انیمیشن کوتاه «نغمه‌ای برای باران» توسط کارگردانی چینی به نام «یاوِن ژنگ» تولید شده است. ژنگ این اثر را به عنوان پایان‌نامه‌ی دانشگاهی خود برای فارغ‌التحصیلی از «دانشگاه ارتباطات چین» تدارک دیده است. به عنوان یک پروژه‌ی دانشگاهی، انیمیشن «نغمه‌ای برای باران» از یک سری ویژگی‌ها و جلوه‌های بارز هنری برخوردار است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نخستین نکته‌ای که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند،‌ سادگی و صداقت به تصویر کشیده شده در اثر است. در «نغمه‌ای برای باران» به هیچ وجه با جلوه‌های پیچیده و مدرن انیمیشن‌سازی روبرو نیستیم. اثر در قالب دو بعدی ساخته و پرداخته شده است و طراحی‌های آن نیز به نقاشی‌های کودکانه شباهت بسیار دارد. با وجود سادگیِ جاری و ساری در این انیمیشن، تماشاچی با اثری مواجه می‌شود که خیلی زود می‌تواند با آن ارتباط برقرار ‌کند. تماشای انیمیشنی کوتاه، که فارغ از خلق صحنه‌های استرس‌زا و هیجانی، صرفاً در پی روایتِ داستانی لطیف و سرشار از عواطف است، آرامش و لذت خاصی را به بینندگان منتقل می‌کند.

در کنار آفرینش جلوه‌های تصویری بی‌پیرایه و آرامش‌بخش، جلوه‌های صوتی «نغمه‌ای برای باران» نیز کاملاً‌ در خدمت مضامین داستان هستند. موسیقی ملایم و دلنشینی که در پس‌زمینه‌ی تصاویر شنیده می‌شود، مخاطب را هر چه بیشتر با اثر همراه می‌سازد و به صحنه‌ها حس و حال بهتری منتقل می‌کند. علاوه بر موسیقی، سایر جلوه‌های صوتی نیز به اندازه و متناسب به کار رفته‌اند. آوای زیبای ترنم باران، صداهای پیرامونیِ محیط شهر، صدای قدم‌های پسربچه و... در پردازش فضای داستانیِ قابل‌باورتر بسیار مؤثر بوده‌اند. می‌توان گفت، بدون اینکه کلامی از دهان شخصیت‌های اصلی داستان شنیده شود، کارگردان چنان احساسات و عواطف را به نحوی هنرمندانه به تصویر کشیده است که کمتر مخاطبی می‌تواند از تماشای صحنه‌های لطیف و دوست‌داشتنیِ داستان گلایه داشته باشد.

روی هم رفته، همان طور که از نام انیمیشن «نغمه‌ای برای باران» بر می‌آید، می‌توان ابراز داشت که با اثری شاعرانه و احساسی طرف هستیم. تأکید این انیمیشن بر مفاهیمی چون «محبت»، «دوستی»، «دلسوزی» و «مهربانی با طبیعت»، دقیقاً تأکید بر مفاهیمی است که متأسفانه‌ جای خالی آن‌ها در زندگی امروزی بسیاری از جوامع مدرن شهری احساس می‌شود. امیدواریم روزی فرا برسد که دیگر جایی برای کینه، کدورت و دشمنی وجود نداشته باشد و انسان‌ها و سایر موجودات زنده (اعم از حیوانات، گیاهان و...) بتوانند در کنار هم با صلح، مهربانی و دوستی زندگی کنند. به امید آن روز.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی لینک زیر کیک کنید

انیمیشن کوتاه «نغمه ای برای باران»‏



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۲۰)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..