تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد موها با برنامه غذایی مفید |معرفی بهترین مواد خوراکی برای رشد موها

رشد موها با برنامه غذایی مفید |معرفی بهترین مواد خوراکی برای رشد موها معرفی بهترین مواد خوراکی برای رشد موها 

اگر برای رشد مو هاي خود دنبال مواد خوراکی هستید ما بشما بهترینها را پیشنهاد می‌دهیم تا هم خوراکی بخورید و لذت ببرید و هم از رشد موهایتان تعجب کنید. همه ی افراد چه خانم و چه آقا به دنبال راهی برای برای افزایش رشد موهای شان هستند. در ادامه می‌خواهیم بهترین غذاهایی که به رشد بهتر موها کمک میکنند رابه شما معرفی کنیم.

تعداد زیادی از مردم میخواهند مویی قوی و سالم داشته باشند، مخصوصا وقتی سنشان بالاتر میرود. جالب است بدانید ماهی 1.25 سانت و سالانه 15 سانتی متر مو رشد می‌کند. این که مو چقدر سریع رشد می‌کند بستگی به فاکتورهایی مانند سن، سلامت، ژنتیک و برنامه غذایی دارد.

با این که نمیتوانید فاکتورهایی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید اما همان‌ گونه بازرسی برنامه غذایی در دستتان است. در واقع برنامه غذایی که مواد مغذی مناسب در خود نداشته باشد موجب ریزش مو می‌شود. از سوی دیگر، استفاده از برنامه غذایی متعادل که مواد مغذی درستی داشته باشد میتواند به التیام رشد مو کمک کند، مخصوصا اگر بدلیل ضعف مواد مغذی ریزش مو را تجربه کرده باشید.

رشد موها با برنامه غذایی مفید |معرفی بهترین مواد خوراکی برای رشد موها

برای رشد مو هایتان تخم مرغ بخورید

تخم مرغ منبع غنی پروتئین و بیوتین هستند، دو ماده مغذی که میتوانند رشد موها را التیام ببخشند. خوردن مقدار زیادی پروتئین برای رشد موها مهم است چون فولیکول ها غالبا از پروتئین درست میشوند. کمبود پروتئین در برنامه غذایی نشان داده که میتواند موجب ریزش مو شود. بیوتین برای تولید پروتئین مو که کراتین نام دارد بسیار ضروری است. بهمین دلیل است که مکمل هاي بیوتین را طبق معمول برای التیام رشد مو تجویز می‌کنند.

با این حال اگر برنامه غذایی متعادلی را دنبال نمایید احتمال این که دچار کمبود بیوتین شوید بسیار کم است. تخم مرغ همچنین منبع غنی زینک، سلنیوم و دیگر مواد مغذی مناسب رشد مو است. بهمین دلیل تخم مرغ یکی از بهترین غذاها برای کمک به رشد بهتر مو شناخته میشود.

برای رشد مو هایتان توت بخورید

توت ها سرشار از ترکیبات و ویتامین هایي هستند که می‌توانند به التیام رشد مو کمک کنند. این شامل ویتامین C نیز میشود که خواص قوی آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان میتواند فولیکول ها را در برابر آسیب رادیکال هاي آزاد محافظت کند. رادیکال هاي آزاد به صورت طبیعی در بدن و محیط وجود دارند. برای مثال یک فنجان « 144 گرم » توت فرنگی میتواند 141 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین کند. همچنین، بدن از ویتامین C استفاده می‌کند تا کلاژن تولید کند، پروتئینی که به قوی شدن مو کمک میکند تا از نازک و شکننده شدنش پیشگیري کند.

به علاوه ویتامین C به بدن کمک میکند آهن را از غذایی که میخورید بهتر جذب کند. سطح پایین آهن میتواند باعث کم خونی شود که با ریزش مو در ارتباط است.

برای رشد مو هایتان اسفناج بخورید

اسفناج از سبزیجات سبز سالم است که سرشار است از مواد مغذی مفیدی مانند فولات، آهن و ویتامین A و C، تمام این موارد برای رشد مو مفید هستند. ویتامین A به غده هاي پوستی کمک میکند روغن تولید کنند. این ماده روغنی به مرطوب شدن پوست کفِ سر کمک میکند تا موها سالم بمانند. یک فنجان اسفناج « 30 گرم » میتواند 56 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین کند.

اسفناج همچنین از بهترین منابع گیاهی آهن است که برای رشد مو ضروری است. آهن به سلول هاي قرمز خونی کمک میکند اکسیژن را در بدن به حرکت در بیاورند تا سوخت و ساز بدن را تقویت کرده و به رشد و ترمیم کمک کند.

برای رشد مو هایتان ماهی هاي چرب بخورید

ماهی هاي چرب مانند سالمون، شاه ماهی و ماهی خال مخالی مواد مغذی در خود دارند که می‌تواند به رشد موها کمک کند. این ها منابع عالی اسید چرب هاي امگا 3 هستند که با رشد موها در ارتباطند.دریک تحقیق که روی 120 نفر انجام گرفت مشخص شد مکمل هاي حاوی اسید چرب امگا 3 و امگا 6 به خوبی آنتی اکسیدان ها ریزش مو را کم میکنند و تراکم موها را افزایش می‌دهند.

دریک تحقیق دیگر مشخص شد دریافت مکمل روغن ماهی به صورت چشم گیری ریزش مو را کاهش می‌دهد و موجب رشد مو در خانم هایي می‌شود که موهایی نازک دارند.ماهی هاي چرب همچنین سرشار هستند از پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و ویتامین هاي B هستند، مواد مغذی که همگی به رشد موهایی قوی و سالم کمک می‌کنند

برای رشد مو هایتان سیب زمینی شیرین بخورید

سیب زمینی هاي شیرین منبعی غنی از بتا کاروتن هستند. بدن این ترکیب رابه ویتامین A تغییر می‌دهد که رشد مناسب مو در ارتباط است. یک سیب زمینی شیرین متوسط « 114 گرم » آن قدر بتا کاروتن دارد که می‌تواند چهار برابر نیاز بدن دریک روز ویتامین A برساند. تحقیقات نشان داده ویتامین A به تولید بهتر سبوم کمک میکند که موجب سالم ماندن موها میشود. به علاوه ویتامین A میتواند سرعت رشد مو را افزایش دهد و موهایی ضخیم بسازد.

برای رشد مو هایتان انواع آجیل ها را بخورید

آجیل ها خوشمزه هستند و مصرفشان ساده است همچنین حاوی مواد مغذی متنوعی هستند که میتوانند به رشد موها کمک کنند. برای مثال 28 گرم بادام میتواند 37 درصد از ویتامین E مورد نیاز بدن دریک روز را تامین کند. به علاوه آجیل ها حاوی انواع مختلف ویتامین B، زینک و اسید چرب هاي ضروری هستند. کمبود هر کدام از این مواد مغذی میتواند موجب ریزش مو شود. بهمین دلایل است که آجیل ها منبعی بسیار مناسب برای کمک به رشد موها هستند.

برای رشد موهایتان دانه هاي مغذی و کم کالری را بخورید

دانه ها میتوانند با مقدار کالری کم مواد مغذی بسیاری رابه بدن برسانند که تعداد زیادی از این مواد مغذی به رشد موها کمک میکنند. این مواد مغذی عبارتند از ویتامین E، زینک و سلنیوم. 28 گرم دانه هاي آفتابگردان می‌تواند حدود 50 درصد از ویتامین E مورد نیاز بدن در طول روز را تامین کند.

علاوه بر ویتامین E انواع ویتامین هاي B نیز دراین دانه ها یافت می‌شود. دانه هایي خاص مانند بذر کتان و دانه چیا می‌توانند اسید چرب هاي امگا 3 به بدن برسانند. 28 گرم بذر کتان می‌تواند 6.388 میلی گرم اسید چرب امگا 3 به بدن برساند. با این حال اسید چرب امگا 3 که بذر کتان بشما می‌دهد به خوبی امگا 3 که ماهی وارد بدن میکند مورد استفاده قرار نمیگیرد.

برای رشد مو هایتان فلفل شیرین بخورید

فلفل شیرین منبعی عالی از ویتامین C است که میتواند به رشد موها کمک کند. در واقع یک فلفل زرد می‌تواند 5.5 برابر ویتامین C بیشتری نسبت به یک پرتقال وارد بدن کند. ویتامین C به تولید کلاژن کمک می‌کند که به تقویت تارهای مو کمک می‌کند. ویتامین C همچنین آنتی اکسیدانی قوی است که می‌تواند تارهای مو را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند.

استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق میوفتد که رادیکال هاي آزاد سیستم دفاعی آنتی اکسیدان بدن را در هم می شکنند. این مورد با ریزش مو و سفید شدن موها در ارتباط است. همچنین فلفل شیرین سرشار از ویتامین A است. همان طور که گفتیم این ویتامین میتواند رشد مو را سرعت ببخشد و به تولید بیشتر سبوم کمک کند.

برای رشد مو هایتان میگو بخورید

میگو یکی از غذا هاي محبوب دریایی است که مواد مغذی بسیاری برای رشد مو در خود جای داده است. برای مثال میگو از منابع عالی پروتئین، ویتامین هاي B، زینک، آهن و ویتامین D است. یک وعده 100 گرمی میگو میتواند حدود 38 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تامین کند. تحقیقات کمبود ویتامین D3 رابا ریزش مو مرتبط دانسته اند.

باوجود این که میگو چربی بسیار پایینی دارد اما مقداری اسید چرب امگا 3 نیز به بدن منتقل می‌کند. برنامه هاي غذایی سرشار از اسید چرب امگا 3 با التیام رشد مو در ارتباط هستند.

برای رشد مو هایتان انواع لوبیاها را بخورید

لوبیاها یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین هستند که برای رشد مو ضروری است. لوبیاها منابع غنی زینک هستند که به رشد مو و چرخه ترمیم کمک میکند. یک وعده 100 گرمی لوبیا میتواند 7 درصد نیاز روزانه بدن به زینک را تامین کند. لوبیاها همچنین مواد مغذی مناسب دیگری برای رشد مو دارند مانند آهن، بیوتین و فولات. در صدر تمام این مزایا، لوبیاها به سادگی در معرض و ارزان هستند بهمین خاطر میتوانید به سادگی در برنامه غذایی مورد استفاده قرارشان دهید.

برای رشد مو هایتان دانه هاي سویا بخورید

تحقیقات نشان داده ترکیبات موجود در دانه هاي سویا میتوانند رشد مو را التیام ببخشند. یکی از این ترکیبات اسپرمیدین است که در دانه سویا فراوان است. مصرف بالای اسپرمیدین در برنامه غذایی می‌تواند موها را وارد فاز رشد کند. یک فولیکول هرچه بیشتر در فاز رشد بماند بیشتر میتواند رشد کند.

برای رشد مو هایتان گوشت بخورید

گوشت یکی از اجزاء اساسی برنامه غذایی تعداد زیادی از افراد است که می‌تواند به رشد مو کمک کند. پروتئین موجود در گوشت به رشد و ترمیم و قوی ساختن فولیکول هاي مو کمک میکند. یک وعده 100 گرمی استیک چیزی حدود 29 گرم پروتئین در خود دارد. گوشت قرمز مخصوصا سرشار از نوعی آهن است که جذبش برای بدن ساده است. این ماده معدنی به سلول هاي قرمز خونی کمک می‌کند اکسیژن رابه تمام سلول هاي بدن از جمله فولیکول هاي مو ارسال کند .

رشد سریع مو با ماهی سالمون
ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است، که این ماده مغذی به تقویت فولیکول هاي مو کمک کرده و رشد مو را تحریک میکند. مطالعات علمی مختلف نشان داده اند که درصورت مصرف این نوع از اسیدهای چرب به مدت یکسال به جریان تلوژن کمک خواهد کرد، که مرحله استراحت فولیکول ها پس از کاتاژن است.

پس، مصرف مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 به تقویت رشد مو کمک خواهد کرد. همچنین، ماهی سالمون سرشار از ویتامین B12 و آهن است که به رشد مو کمک میکنند.

رشد سریع مو با مرغ
گوشت مرغ سرشار از پروتئین حیوانی است، که ماده اي اساسی برای تولید کراتین محسوب می‌شود. کراتین حدود 80 درصد از مو را تشکیل می‌دهد. اگر به مدت دو تا سه ماه با کمبود این پروتئین مواجه باشید، رشد مو با نرخ طبیعی متوقف شده و ریزش آن آغاز میشود. گوشت هاي دیگر نیز می‌توانند به افزایش میزان پروتئین حیوانی دریافتی ما کمک کنند، که ازآن جمله می‌توان به گوشت بوقلمون اشاره کرد.

رشد سریع مو با بادام
بادام سرشار از ویتامین E است، که این ماده مغذی برای فعال کردن رشد و تقویت مو نیاز است. مصرف 20 بادام در روز برای تامین 70 درصد از مقدار مصرف توصیه شده ویتامین E کفایت میکند. همچنین، بادام سرشار از دیگر مواد مغذی ضروری برای رشد و محافظت از مو است، که ازآن جمله می‌توان به بیوتین، اسیدهای چرب و ویتامین هاي B اشاره کرد.

رشد سریع مو با صدف چروک
صدف هاي چروک از جمله مواد غذایی خوب برای مو محسوب میشوند. انها سرشار از ماده معدنی روی هستند که به رشد سریع‌تر مو و درخشندگی هرچه بیشتر آن کمک می‌کند. تنها با مصرف یک صدف چروک می‌توانید مقدار مصرف توصیه شده روزانه از ماده معدنی روی را تامین کنید. اگر هرروز نمیتوانید صدف چروک مصرف کنید، از دیگر گزینه هاي سرشار از روی می‌توان به گندم، انجیر، و گوشت گاو اشاره کرد، که رشد مو را التیام می بخشند.

رشد سریع مو با دانه کدو تنبل
دانه هاي کدو تنبل سرشار از ویتامین هاي B هستند، که برای رشد مو و همچنین ظاهر بی نقص آن عنصری اساسی محسوب میشوند. برای پیشگیری از ریزش مو، میتوانید روغن دانه کدو تنبل رابه رژیم غذایی خود اضافه کنید. به لطف ویژگی هاي آن، این روغن مکملی خوب برای برطرف کردن مشکلات مو است.

رشد سریع مو با لوبیاها
لوبیا از محتوای بالای آهن سود میبرد، که یکی از مواد مغذی اساسی بدن برای تقویت رشد مو است. یک وعده لوبیا تقریباً نیمی از مقدار مصرف توصیه شده روزانه آهن را تامین می‌کند. همچنین، لوبیا سرشار از روی و کولین است که برای تنظیم گردش خون در پوست سر ضروری هستند.

رشد سریع مو با تخم مرغ
تخم مرغ یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین است و همچنین از محتوای بالای ویتامین B12 سود می‌برد. اگر بطور منظم تخم مرغ مصرف کنید، رشد مو با آهنگی سریعتر و قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت.

رشد موها با برنامه غذایی مفید |معرفی بهترین مواد خوراکی برای رشد موها




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد موها با برنامه غذایی مفید |معرفی بهترین مواد خوراکی برای رشد موها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..