تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاریکاتور کدام مرتضوی به اوین رفت؟

سعید مرتضوی دادستان اسبق تهران چند وقتی بود که حکم جلبش صادر و تحت تعقیب بود. از شواهد به دست آمده او این مدت فراری بوده و بعد از گذشت چند ماه بالاخره توسط ماموران نیروی انتظامی در شمال کشور دستگیر شد. در ادامه کاریکاتور بازداشت مرتضوی را می بینید.

کاریکاتور بازداشت مرتضوی

روزنامه شرق تیتر اول خود را به بازداشت سعید مرتضوی و انتشار کاریکاتور سعید مرتضوی اختصاص داد.

کاریکاتور بازداشت مرتضویکاریکاتور بازداشت مرتضوی در شمال کشور

جزئیات بیشتر درباره دستگیری سعید مرتضوی

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران که پیشتر به دلیل اتفاق های پیش آمده در ماجرای کهریزک و نیز برخی تخلفات مالی و اقتصادی ضمن انفصال دائمی از خدمت به دو سال حبس محکوم شد، بالاخره و پس از ماه ها امتناع از پذیرش حکم دادگاه، تسلیم قانون شد.

در روز ۲ اردیبهشت ۹۷ یک منبع آگاه از دستگیری سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران خبر داد و افزود: مرتضوی برای اجرای حکم دادگاه و گذراندن دوران حبس، تحویل مقامات قضایی داده شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به قطعیت حکم وی، دادستان سابق تهران، ساعاتی پیش دستگیر و روند انتقال مرتضوی به زندان برای گذراندن دوران محکومیت در حال انجام است.

این مقام آگاه افزود: مرتضوی، ساعاتی پیش توسط مأمورین نیروی انتظامی در یکی از شهر‌های شمالی کشور شناسایی و بازداشت شد. سعید مرتضوی که پیشتر و در مقام قضا، ید طولایی در برخورد سنگین و صدور حکم برای محکومان داشت، از سال ۸۲ مسئولیت دادستانی و انقلاب تهران را بر عهده داشت.

بازداشت سعید مرتضوی

سعید مرتضوی قاضی و سیاستمدار ایرانی است. او از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ دادستان تهران
و از ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ معاون دادستان کل کشور بود.

از اقدامات او انحلال دادگاه و هیئت منصفه مطبوعات و در پی آن توقیف فله‌ای شمار
زیادی از مطبوعات در دوران محمد خاتمی است. وی از سوی دولت کانادا و کمیته اصل ۹۰ مجلس ششم، پیرامون قتل زهرا کاظمی روزنامه‌نگار و عکاس ایرانی – کانادایی که در بازداشت دادستانی تهران کشته شد، مقصر اعلام شده‌است.

پس از تغییر ریاست قوه قضائیه از سمت خود بر کنار و به معاونت دادستان کل کشور منصوب شد. یکسال بعد در ارتباط با کشته شدن ۵ تن در بازداشتگاه کهریزک، مصونیت قضایی وی در شهریور ۱۳۸۹ توسط دادگاه انتظامی قضات لغو و از قضاوت تعلیق شد.

مرتضوی همچنین در ماجرای حوادث کهریزک، به مشارکت در قتل غیر عمد تعدادی از بازداشت شدگان متهم و با پیگیری خانواده قربانیان آن حادثه نهایتاً در این زمینه محکوم شد. او که در سال ۱۳۸۹ از دادستانی استان تهران عزل شد، از سال ۱۳۸۸ و از سوی رئیس جمهور سابق محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشغول به فعالیت بود.

وی همچنین در اسفندماه ۱۳۹۰ و با دستور محمود احمدی نژاد به ریاست سازمان تأمین اجتماعی رسید و در این مقام نیز حواشی فراوانی برای خود و جامعه ایجاد کرد تا سرانجام در دهم مرداد ۱۳۹۱ توسط حکم دیوان عدالت اداری و در راستای شکایت چند تن از نمایندگان مجلس از ریاست سازمان تأمین اجتماعی عزل شد.

دادستان سابق تهران در ۲۴ آبان سال ۱۳۹۳ به صورت دائم از شغل قضا انفصال پیدا کرد و در آذر ۹۶ به جرم مشارکت در قتل و نیز برخی تخلفات مالی به دو سال حبس محکوم شد؛ حکمی که وی ماه‌ها از پذیرش آن امتناع می‌کرد و خود را تسلیم دادگاه نکرد.

ماجرای بازداشت سعید مرتضویکاریکاتور بازداشت مرتضویکاریکاتور بازداشت مرتضوی در اوین

نهایتاً در روز دوم اردیبهشت ماه خبر رسید که وی در شمال کشور بازداشت و در اختیار
مقامات قضایی گذاشته شده است. اطلاعات بیشتر حکایت از این دارد که سعید مرتضوی،
خانه‌ای به همراه یکی از بستگان درمنطقه سرخرود مازندران اجاره کرده بود که با نیابت از
مرجع اجرای احکام تهران توسط مقامات قضایی استان مازندران دستگیر و تحت الحفظ
ساعاتی پیش به مرجع قضایی در تهران اعزام شد.

گفتنی است، سعید مرتضوی هم اکنون در حال انتقال به دادستانی است و به احتمال زیاد
عصر دیروز تحویل مقامات زندان اوین تهران شده.

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تهران خبر داد که سعید مرتضوی
دادستان سابق تهران که به دو سال حبس قطعی محکوم شده است، روز گذشته
جهت تحمل محکومیت حبس به زندان اوین تحویل شد.

دادستان و قاضی معزول در حالی پس از حواشی فراوان زندانی شد که حجت الاسلام
تقوی فرد، رئیس کل دادگستری استان مازندران در رابطه با جزئیات دستگیری وی
در این استان گفت: فرد محکوم خانه‌ای به اتفاق یکی از بستگان در منطقه سرخرود
مازندران اجاره کرده بود که با نیابت از مرجع اجرای احکام تهران وی دستگیر
و تحت الحفظ به مرجع قضایی در تهران اعزام شد.

خبرآنلاین و تابناک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاریکاتور کدام مرتضوی به اوین رفت؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..