تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکنجه و هتک حرمت زندانیان در عربستان ادامه دارد+ تصاویر

شکنجه و هتک حرمت زندانیان در عربستان ادامه داردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری "مرآة الجزیره" دستگیری، شکنجه برای گرفتن اعتراف و جعل کردن اظهارات زندانیان و نیز محاکمه‌های نمایشی که در آن قضات از زبان سران سعودی صحبت می‌کنند و در نهایت گردن زدن زندانیان و ناپدید شدن اجساد آنان سناریویی است که در طول یکصد سال عمر نظام حاکم سعودی در سومین نسل آن درحال تکرار است.

گناه اهالی قطیف و الاحساء چیست؟

رنج و درد اهالی مناطق محروم و به حاشیه رفته سعودی که ثروت‌های نفتی و گازی را در خود جا داده است، همچنان ادامه دارد، زیرا مردم این مناطق از درآمدهای حاصل از نفت و گاز سهمی ندارد و فقط ظلم و نقض حقوق نصیبشان شده است و جرمی ندارند جز اینکه اهل قطیف و یا الاحساء هستند و مذهب تشیع دارند.

شکنجه و هتک حرمت زندانیان در عربستان ادامه دارد

در عرف سران وهابی سعودی، اهالی قطیف و الاحساء حق زیارت رسول اکرم (ص) در مدینه منوره را ندارند و حرمت ماه مبارک و یا اعیاد در حق آنان رعایت نمی‌شود تا جایی که نیروهای سعودی مانند خفاش شبانه با اسلحه و تجهیزات نظامی تعدادی از اهالی این منطقه را ربوده و راهی زندان کردند تا انواع شکنجه و سرکوب و نقض حقوق اخلاقی، مذهبی و انسانی را در حق آنان مرتکب شوند.

بیشتر بخوانید: وضعیت فاجعه‌بار حقوق بشر در عربستان و بحرین/رژیم‎های دست نشانده آل خلیفه و آل سعود چگونه شهروندان را سرکوب می‎کنند+تصاویر

محمد حسن النمر قربانی ظلم و ستم سران وهابی

این وضعیتی است که "محمد حسن النمر" از آن در امان نماند؛ او پنج ماه در سلول انفرادی به سر برد و در یکی از همین سلول‌های انفرادی در الدمام، با یک فلز تیز ناخن‌هایش کشیده شد.جلاد بدن این جوان 19 ساله را چنان زیر شلاق گرفت که آثار او بر بدنش باقی است و ماموران بازداشتگاه الدمام به موازات شکنجه بدنی، جنگ روانی را علیه این نوجوان سعودی که بلافاصله پس از پایان دبیرستان دستگیر شد، به اجرا در آوردند.

شکنجه و هتک حرمت زندانیان در عربستان ادامه دارد

یکی از ماموران بازداشتگاه وارد شده و با صدای وحشتناکی می‌گوید: الان گوشتت تکه تکه شده و در جایی که هیچ کس پیدایت نکند، طعمه سگ‌ها می شود.

محمد زیر پوتین‌های نظامی قرار گرفته و آثار این حملات روی بدنش به صورت تورم و کبودی باقی ماند و علاوه بر این آثار مشت روی صورتش پیدا بود تا جایی که چهره او تغییر کرد و سیاهی و کبودی بر آن نقش بست.

شکنجه و هتک حرمت زندانیان در عربستان ادامه دارد

بی حرمتی و بی اخلاقی و هتک حرمت در حق محمد النمر

مامورانی که النمر را شکنجه می‌کردند در اقدامی غیر اخلاقی او را مورد تجاوز قرار دادند و یا او را ساعت‌های طولانی برهنه آویزان کرده و با پوتین به جانش افتادند و شکنجه ادامه داشت، یک تیم می‌رفت و تیم دیگری وارد می‌شد و همچنان شکنجه او برای مدتی نامعلوم ادامه داشت.

محمد حسین النمر متولد 17 فوریه 1998 در شهر العوامیه از توابع قطیف است و دبیرستان را به پایان رساند و در نظر داشت تعطیلات عید فطر را به زیارت رسول الله (ص) برود اما در آنجا ماموران بر سرش ریخته و در مدینه منوره او و تعداد دیگری از جوانان را به زور اسلحه دستگیر کردند .

روز سی ام ژوئیه 2017 هنگامی که در مدینه منوره بود، یک شخص ناشناس چند بار با او تماس گرفت و اسم شخص دیگری را آورد، بعد از پایان تماس او و دوستانش بیرون رفته و سوار تاکسی شدند، اما به محض اینکه تاکسی حرکت کرد، تعدادی خودروی وابسته به اداره آگاهی آنان را محاصره کردند و به سرعت افراد مسلح با لباس شخصی از آن پیاده شدند و این جوانان را از ماشین بیرون آورند و همگی را به محل نامعلومی بردند .

پس از آن تا دو روز از محمد النمر و دوستانش خبری نبود و سپس به آنان اجازه داده شد با خانواده‌هایشان تماس گرفته و اطلاع دهند در اداره آگاهی به سر می‌برند.

شکنجه و هتک حرمت زندانیان در عربستان ادامه دارد

بی خبری پنج ماه خانواده النمر از سرنوشت او

نبود محمد النمر سبب ترس و نگرانی خانواده‌اش شد و به اداره آگاهی مدینه منوره مراجعه کردند اما در آنجا از سرنوشت او اظهار بی اطلاعی شد و چند روز بعد از آنجا به الدمام منتقل شد و به خانواده‌اش هشدار داده شد تا زمانی که با آنان تماس گرفته نشود، از پیگیری وضعیت فرزندشان و یا مراجعه مجدد به این محل خودداری کنند و این تماس پنج ماه طول کشید و در این فاصله محمد النمر به شدت تحت شکنجه و تجاوز قرار گرفته و به بیماری‌های مزمنی مبتلا شد .

النمر به زور سلاح و بدون قرار بازداشت، دستگیر شد و پنج ماه در زندان انفرادی به بدترین شکل شکنجه و شرافت انسانی‌اش سلب شد و از حق تماس با خانواده اش محروم بود و بعد از گذشت پنج ماه و نیم از بازداشت به خانواده‌اش اجازه دادند چند دقیقه با اعمال محدودیت با او ملاقات داشته باشند.

شکنجه‌های جدید سبب شد او به بیماری‌های متعدد مبتلا شود بدون اینکه تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته و یا دارو مصر ف کند در این شرایط او همچنان با مشکلات گوارشی و بیماری کلیه دست به گریبان بود و پس از ماه‌ها اجازه درمان پیدا کرد و در روز 12 قرص به او داده می‌شود.

شکنجه و هتک حرمت زندانیان در عربستان ادامه دارد

صدور حکم حبس برای النمر

هیچ اتهام روشنی به النمر وارد نیست تا دلایل دستگیری‌اش روشن شود و با گذشت 10 ماه از بازداشت هنوز سرنوشت نامعلومی دارد و در نهایت حکم هشت سال زندان و جریمه مالی سه هزار ریال سعودی برایش صادر شد و پس از انتهای مدت محکومیت تا شش سال اجازه سفر ندارد و تمام این موارد در حالی است که هیچ دادگاهی برایش تشکیل نشد و وکیل مدافعی نداشت و با اینهمه حکم او به صورت اولیه تایید شد.خانواده النمر نیز در مدتی که در جستجوی او بودند، با بی توجهی فراوان مسئولان سعودی روبرو شدند.گناه محمد النمر این است که از خانواه شهید النمر و یکی از اهالی شهرک العوامیه است که در برابر زورگویی سران سعودی سر تسلیم فرود نیاوردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نقض حقوق بشر در عربستان سعودی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکنجه و هتک حرمت زندانیان در عربستان ادامه دارد+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..