تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قوانین فرمول یک برای مسابقات فصل ۲۰۱۹ اعلام شد

جزئیاتی از تغییر قوانین فصل ۲۰۱۹ مسابقات فرمول یک، شامل محدودیت جدید مقدار سوخت، وزن راننده و دستکش‌های بایومتریک اعلام شد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، مقامات فرمول یک محدودیت سوخت خودروهای این مسابقات را تغییر خواهند داد. در طی جلسه‌ی دست‌اندرکاران فرمول یک، به دنبال درخواست تیم‌ها از طریق شورای موتوراسپرت جهانی، مقدار سوخت موجود در خودروهای فرمول یک تغییر خواهد کرد.

محدودیت سوخت خودروها، ۵ کیلوگرم افزایش می‌یابد

Formula 1 / فرمول یک

پس از تغییر قوانین آیرودینامیک در سال گذشته، حاصل آن داونفورس بیشتر، سرعت بیشتر و البته مصرف سوخت بیشتر شد. از فصل گذشته تا به‌امروز تیم‌ها مجبور شدند تا با اتخاذ استراتژی‌های جدید مصرف سوخت را مدیریت کنند. همانطور که مشخص است، نگرانی برای مصرف سوخت به‌خصوص در مسابقات فرمول یک نه برای تیم‌ها و نه برای طرفدارن جذاب نیست. به همین منظور گروه استراتژی و کمیسیون فرمول یک، محدودیت ۱۰۵ کیلوگرمی سوخت را به ۱۱۰ کیلوگرم برای فصل ۲۰۱۹ افزایش دادند تا رانندگان حداکثر پتانسیل خودروهای خود را به نمایش بگذارند. برای تشویق تیم‌ها به مصرف سوخت کمتر، به تیمی که کم‌مصرف‌ترین پیشرانه را داشته باشد پاداش تعلق می‌گیرد. در مقابل تیم استفاده‌کننده از پرمصرف‌ترین پیشرانه جریمه خواهد شد.

محاسبه‌ی وزن خودرو و راننده مستقل خواهد بود

Formula 1 / فرمول یک

 در کنار این مورد، از فصل ۲۰۱۹ وزن‌کشی خودرو و راننده به‌صورت جداگانه انجام خواهد شد. در حال حاضر قوانین فرمول یک به‌گونه‌ای است که وزن خودرو و راننده در مجموع نباید بیشتر از ۷۳۴ کیلوگرم باشد. خبر محاسبه‌ی وزن خودرو و راننده به‌صورت مستقل در فصل آینده، به خصوص برای رانندگان سنگین وزن‌تر خوشحال‌کننده است. البته قابل ذکر است که حداقل وزن ممکن راننده باید ۸۰ کیلوگرم باشد و در صورت پایین‌تر بودن وزن، باید وزنه‌ در نزدیکی صندلی قرار داده شود.

استفاده از دستکش بایومتریک اجباری می‌شود

Formula 1 / فرمول یک

از تغییرات دیگر فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، استفاده‌ی اجباری رانندگان از دستکش‌های بایومتریک است. این دستکش که توسط دپارتمان ایمنی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) ساخته می‌شود، شامل سنسور هوشمند جهت بررسی ضربان قلب و مقدار اکسیژن موجود در خون راننده قبل، حین و پس از مسابقه است. این دستکش در تصادفاتی که دسترسی به راننده برای مدتی ممکن نیست، مانند تصادف کارلوس ساینز در گرن‌پری ۲۰۱۵ روسیه، بسیار مفید خواهد بود.

نهایی شدن قوانین پیشرانه‌های فصل ۲۰۲۱ تا یک ماه آینده

Formula 1 / فرمول یک

در کنفرانس خبری گرن‌پری چین بود که مائوریزیو اریوابنه، مدیر تیم فراری از به تعویض افتادن تصویب قوانین پیشرانه برای فصل ۲۰۲۱ سخن گفت. پس از نامه‌نگاری چند تیم به مقامات لیبرتی مدیا (Liberty Media)، مالکان فرمول یک، حالا فدراسیون جهانی اتومبیلرانی خواسته‌های تیم‌ها را تأیید کرد. قوانین پیشرانه‌ی خودروهای فرمول یک برای فصل ۲۰۲۱ در پایان ماه مه میلادی سال جاری، مصادف با ۱۰ خرداد سال ۱۳۹۷ نهایی خواهد شد. به‌طور کلی پیشرانه‌ی آینده همان ۶ سیلندر V شکل ۱.۶ لیتری هیبرید است اما سیستم بازیابی انرژی MGU-H از آن حذف خواهد شد. واحد MGU-H یکی از پیچیده‌ترین و هزینه‌برترین بخش‌های سیستم قوای محرکه‌‌ی خودروهای فرمول یک است که از قضا مقصر اصلی مشکلات پیشرانه‌های هوندا نیز محسوب می‌شود.

Liberty Media / لیبرتی مدیا

بر اساس شایعات موجود، مقامات لیبرتی مدیا و فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، هنوز در بخش‌هایی از طرح کلی پیشرانه‌های جدید به توافق نرسیده‌اند. با نهایی شدن قوانین پیشرانه در ماه آینده، تولیدکننده‌های فعلی و آینده‌ی پیشرانه برای تولید و ساخت محصولات خود کمی بیشتر از سه سال زمان خواهند داشت که نسبتاً مناسب به‌نظر می‌رسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قوانین فرمول یک برای مسابقات فصل ۲۰۱۹ اعلام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..