تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چپ دست بودن در آشپزخانه راست دست‌ها

ماهنامه ایران آذین - سپیده گلشنی: این جهان برای راست دست ها طراحی شده است. از قیچی آشپزخانه و دستگیره در تا زیپ شلوار، ساعت و وسایل حمل و نقل عمومی؛ تمام اینها توطئه ای ازجانب راست دست ها است! همه چپ دست ها تجربه دردناک مشترکی از پر کردن فیش بانکی یا جلسه طولانی امتحان روی صندلی های تک نفره مخصوص راست دست ها دارند و هیچ گاه هم موفق به شکستن این تابو نشده اند. اما راه حل کجاست؟

چپ دست بودن در آشپزخانه راست دست ها

چپ دست زاده می شوند و چپ دست می میرند!

چپ دست بودن در دنیایی که توسط مهندسان راست دست ساخته شده، گاهی وقت ها زجرآورتر از آن است که تصورش ر می کنید. شاید هم در دوران مدرسه با معلمانی سروکار داشته اید که به اجبار می خواستند شمارا راست دست کنند. اما واقعیت این است که چپ دست ها، چپ دست زاده شده اند و چپ دست می میرند! راهی برای تغییر جهت مغز در حال حاضر وجود ندارد. بنابراین در دنیایی که 10 درصد از افراد آن چپ دستن اند، طراحی ابزار و وسایل خانه باید به نوعی باشد که همه بتوانند از آن استفاده کنند.

هر چند امروزه در بسیاری کشورهای دنیا ابزارهای مختص چپ دستان عرضه می شود اما مشکل تنها به ابزار و وسایل خلاصه نمی شود. طرز چیدمان وسایل در خانه، محل کار و اماکن عمومی اغلب به گونه ای است که برای چپ دست ها کلافه کننده است. آشپزخانه یکی از پرخطرترین مکان های خانه برای چپ دست ها به شمار می رود؛ تقریبا تمام وسایلی که در آشپزخانه قرار گرفته اند، برای راست دست ها طراحی شده و روشی که چپ دست ها در آشپزخانه استفاده می کنند، نه تنها گیج کننده، بلکه خطرناک است.

چپ دست بودن در آشپزخانه راست دست ها

برای مثال در تمام خانه ها آب چکان سمت چپ سینک قرار دارد، در حالی که افراد چپ دست تمایل دارند هنگام شستشوی ظروف از سمت راست سینک های دوقلو استفاده کنند. برای همین اگر نمی توانید از وسایل مخصوص چپ دست ها استفاده کنید، بنابراین بهتر است چیدمان آشپزخانه تان را تغییر دهید. اگر شما هم چپ دست هستید و بیشتر از سایرین در خانه آشپزی می کنید، بهتر است به پیشنهاداتی که برای تغییر چیدمان آشپزخانه مطرح می کنیم، توجه کنید.

تغییر مثلث کار در آشپزخانه

قبل از پرداختن به تغییرات اساسی برای رسیدن به آشپزخانه ای ایده آل برای چپ دست ها اجازه دهید ابتدا مثلث کار در آشپزخانه را تعریف کنیم. مثلث کار در آشپزخانه، یک مثلث فرضی است که سه رأس آن را سه المان اصلی آشپزخانه یعنی اجاق گاز، سینک ظرفشویی و یخچال تشکیل می دهند. هدف تعریف مثلث کار در آشپزخانه میزان فاصله آنها از یکدیگر و جهت این سه عنصر در فضای آشپزخانه است. فاصله ایده آل مابین آنها بایدت حدود 4.80 تا 6 متر باشد و جهت آنها به گونه ای است که مواد غذایی بعد از آن که از یخچال خارج شدند، در سینک آشپزخانه آماده و بعد روی گاز پخته شوند. در اغلب آشپزخانه ها یخچال سمت راست قرار دارد، اما برای داشتن آشپزخانه ای ایده آل برای چپ دست ها، یخچال باید به سمت چپ برود و سایر المان ها در رئوس دیگر مثلث به همان ترتیب قرار گیرند.

انتخاب سینک مناسب

سینک آشپزخانه کلافه کننده ترین عنصر آشپزخانه برای چپ دست ها است. تقریبا در 90 درصد سینک های دوقلو سینک سمت راست کوچکتر از سینک سمت چپ است که معنای آن این است که این سینک برای آب کشی ظروف استفاده می شود اما چپ دست ها همگی از سینک سمت چپ برای آبکشی استفاده می کنند.

برای حل این مشکل باید هنگام مخرید سینک دقت کنید، چرا که بعدت از آن کار از کار گذشته! سعی کنید سینک هایی را انتخاب کنید که هر دو کاسه آنها برابرند یا سینکی را انتخاب کنید که اگر خواستید هنگام نصب کاسه کوچک در سمت چپ قرار بگیرد به مشکل برنخورید. اگر سینک آشپزخانه درستی انتخاب کنید هم میزان آب کمتری مصرف کرده اید و هم کمتر به اطراف سینک آب پاشیده می شود.

چپ دست بودن در آشپزخانه راست دست ها

چیدمان وسایل

تغییر چیدمان ظروف و مواد غذایی داخل کابینت و یخچال ساده ترین لطفی است که می توانید به عنوان یک چپ دست به خودتان بکنید. تا جایی که امکان دارد ظروف داخل کابینت را سمت چپ قرار دهید و مواد غذایی داخل یخچال را هم سمت چپ بچینید. بعد از مدتی متوجه می شوید که این کار چقدر به آرامش شما در آشپزخانه کمک می کند.

تغییر درها و دستگیره ها

تقریبا در تمام کابینت ها به سمت راست باز می شود و در تمام یخچال های ساید بای ساید فریزر سمت چپ قرار گرفته که احساس ناخوشایندی برای چپ دست هاست. تنها دری که به سمت چپ باز می شود در ماکرویو است که آن هم به علت پنل کلیدهاست که سمت راست قرار دارد. در رابطه با ماکرویو هیچ راه حلی وجود ندارد و تا به حال هیچ برند مایکروویوی پنل کلیدها را سمت چپ تعبیه نکرده است اما برای یخچال چند راه وجود دارد؛

اول این که اگر از یخچال های معمولی استفاده می کنید می توانید برندی را خریداری کنید که در یخچال هنگام نصب به سمت چپ باز شود، اگر هم قصد خرید یخچال ساید دارید برندهایی هستند که با تغییر دما می توان فریزر را به سمت راست منتقل کرد. برای کابینت هم آسان ترین راه سفارش کابینتی است که لولاهای آن در سمت چپ کابینت قرار داشته باشند. فقط کافی است با طراح کابینت صحبت کنید.

چپ دست بودن در آشپزخانه راست دست ها

ابزارهای مناسب چپ دست ها

با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید یک لیست از ابزارهایی را که برای چپ دست ها طراحی شده اند تهیه و ویژگی و تفاوت های این ابزار با آنچه تا به حال شما را آزار داده است پیدا کنید. اصلی ترین استراتژی برای چپ دست بودن تحریم ابزارهایی است که تنها به راست دست ها اختصاص دارد.

از قیچی و چاقوی آشپزخانه مناسب استفاده کنید چرا که این وسایل در بلندمدت به سلامت انگشتان شما آسیب می رسانند. پیمانه ای بخرید که مجبور نباشید برای خواندن اعداد، دست و گردن تان را برای هر بار استفاده از آن بچرخانید. یادتان باشد که تنها 10 درصد از انسان ها مثل شما متفاوت فکر می کنند، پس اگر به ابزاری نیاز دارید که تاکنون طراحی نشده، خودتان دست به کار شوید و مانند یک چپ دست ابزارتان را خلق کنید.

چپ دست بودن در آشپزخانه راست دست ها




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چپ دست بودن در آشپزخانه راست دست‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..