تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بانک مرکزی استفاده از ارز دیجیتال در مراکز پولی و مالی را ممنوع اعلام کرد

بانک مرکزی، امروز به‌کارگیری کلیه‌ی انواع ارز دیجیتال از جمله بیت‌کوین را در تمامی مراکز پولی و مالی کشور ممنوع اعلام کرد.

بانک مرکزی امروز با انتشار دستورالعملی در وب‌سایت خود، استفاده از هر نوع ارز دیجیتال (Cryptocurrency) از جمله بیت کوین در تمام مراکز پولی و مالی کشور را ممنوع اعلام کرد. ظاهرا این مسئله در جلسه‌ی سی‌ام شورای عالی مبارزه با پولشویی در تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۳۹۶ اعلام شده است. البته خاطرنشان می‌کنیم که پیش‌تر نیز خبری مبنی بر به‌ رسمیت شناخته‌ نشدن ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی منتشر شده بود.

مجموعه مقالات بیت‌کوین

بانک مرکزی معتقد است که ارزهای دیجیتال می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای پولشویی، تأمین مالی تروریسم و به‌طور کلی، جابه‌جایی منابع پولی مجرمان، مورد استفاده قرار بگیرند؛ از این‌رو حوزه‌ی نظارت بانک مرکزی برای پیش‌گیری از وقوع چنین جرائمی به‌کمک ارزهای دیجیتال، موضوع ممنوعیت به‌کارگیری پول دیجیتال را به بانک‌ها ابلاغ کرده است.

با توجه به اهمیت این موضوع، بانک مرکزی به تمام شعب و واحد‌های تابعه‌ی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و صرافی‌ها توصیه می‌کند که باید از انجام هر گونه خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا انجام هرگونه اقدامی که به تسهیل یا ترویج ارزهای یادشده می‌انجامد، به‌صورت جدی پرهیز کنند. در بیانیه‌ی بانک مرکزی آمده است که با متخلفان، برابر قوانین و مقررات مربوط برخورد خواهد شد.

موضوع ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال در حالی اعلام شده است که اواخر سال گذشته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، با انتشار توییتی از انجام برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه‌ی نخستین ارز دیجیتال کشور توسط پست بانک خبر داده بود. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بانک مرکزی استفاده از ارز دیجیتال در مراکز پولی و مالی را ممنوع اعلام کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..