تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازیافت ۲۰۰ آیفون در ساعت با ربات دایسی

اپل برای بازیافت آیفون‌های قدیمی به سراغ ربات جدیدی با نام دایسی رفته است که سرعت عمل بسیار بالایی دارد.

مقاله‌ی مرتبط:

حدود یک سال پیش، اپل درحرکتی جسورانه اعلام کرد که از این به بعد تمامی آیفون‌ها و مک‌بوک‌های تولیدی از موادی تشکیل می‌شوند که به‌صورت کامل قابل بازیافت باشند. شاید در نگاه اول این فکر بسیار بلندپروازانه باشد، اما در دنیای لبریز از فناوری کنونی بسیاری از افراد فراموش کرده‌اند که تقریباً ۱۰۰ درصد زباله‌های الکترونیکی قابل بازیافت هستند؛ ولی اپل فراموش نکرده است.

اپل ربات جدیدی با نام دایسی (Daisy) معرفی کرده است که همان وظیفه لیام در سال گذشته را دارد؛ اما این بار می‌تواند با سرعت بیشتر وظایف خود را انجام دهد و در هر ساعت قادر است ۲۰۰ دستگاه آیفون را بازیافت کند. دایسی می‌تواند ۹ آیفون تولیدشده توسط اپل را به‌صورت کامل شناسایی و تک‌تک قطعات را کاملاً سالم جدا کند. زمانی که قطعات جدا و وارد فرایند بازیافت شوند، از هر ۱۰۰ هزار دستگاه جداشده می‌توان ۱۹۰۰ کیلوگرم آلومینیوم، ۷۷۰ کیلوگرم کبالت، ۷۱۰ کیلوگرم مس و ۱۱ کیلوگرم عناصر کمیاب بیرون کشید. بسیاری از مواد استفاده‌شده در دستگاه‌های تولیدی اگر در طبیعت رها شوند، به‌مرور زمان آثار مخربی از خود به‌جای می‌گذارند.

اپل در آخرین گزارش پیشرفت محیط‌ زیست خود خاطرنشان کرد:

ما خود را برای یک تعریف دقیق در چرخه طبیعت آماده کرده‌ایم. برای رسیدن به هدف باید به سراغ موادی برویم که ۱۰۰ درصد قابل بازیافت یا تجدید‌پذیر باشند. بایداطمینان پیدا کنیم که مبالغ حاصل دوباره به بازار برمی‌گردد و بااینکه می‌دانیم این هدف چند سال طول خواهد کشید؛ اما همچنان خود را برای تهیه درست مواد اولیه متعهد می‌دانیم.

هنوز خط تولید اپل به‌صورت کامل «سبز» نشده است؛ اما حرکت روبه‌جلوی شرکت برای ساخت مک‌بوک‌ و آیفون از قطعات بازیافت شده، پیشرفت اپل را نشان می‌دهد. دایسی نمونه‌ای از ربات‌هایی است که به‌زودی این برای جداسازی آیفون‌های قدیمی در سراسر ایالات‌متحده آمریکا به کار گرفته خواهد شد.

به دلیل اهمیت بالای کیفیت در محصولات اپل، دستگاه‌هایی که به‌صورت کلی از رده خارج‌ شده باشند نمی‌توانند وارد فرایند بازیافت شوند به همین دلیل اپل دستگاه‌های نسل قدیمی را پیشنهاد می‌کند تا با سیستم پرداخت هزینه کاربران نسل‌های قبلی که دستگاهی تقریباً سالم دارند، به تحویل دستگاه و خرید دستگاه جدید ترغیب شوند. اگر آیفون قدیمی خود را به اپل بدهید، ۳۱۵ دلار و اگر مک‌بوک یا آی‌مک خود را تحویل دهید تا ۱۰۰۰ دلار دریافت خواهید کرد.

مشکل محیط‌ زیست و مواد اولیه برای میلیاردها دستگاه دیگر در دنیای اندروید وجود دارد و باید ببینیم آیا گوگل یا شرکت‌های وابسته به این سیستم‌عامل، به فکر راه چاره‌ای هستند؟ نظر شما چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازیافت ۲۰۰ آیفون در ساعت با ربات دایسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..