تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رعایت ۶۳ استاندارد خودرویی از ابتدای تیرماه، اجباری است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفته است استانداردهای خودرو از اول تیر ۹۷ به ۶۳ مورد خواهد رسید و خودرویی که این موازین را رعایت نکند، با توقف تولید مواجه خواهد شد.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت:

با توجه به برنامه‌ریزی در شورای سیاست‌گذاری خودرو، استانداردهای خودرو از اول تیر ۹۷ به ۶۳ استاندارد و از اول دی ۹۷ به ۸۵ استاندارد خواهد رسید و خودرویی که رعایت نکند تولیدش باید متوقف شود؛ این هم مطالبه مردم و هم دولت است.

 نیره پیروزبخت

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ایران در زمینه استاندارد، از نظر تعداد و سطح کیفیت در تراز بین‌‌المللی و مطابق با استاندارد‌های روز اروپا و بین‌المللی حرکت می‌کند، گفت:

از این نظر در عرصه منطقه‌‎ای سرآمد هستیم.

با توجه به اینکه استانداردهای اجباری، کالاهای محدودی را در بر می‌گیرد، نشان استاندارد در بسیاری از کالاها وجود ندارد؛ اما در مواردی که نشان استاندارد وجود دارد. در نظرسنجی‌های سال‎های ۹۵ و ۹۶ مردم نسبتاً راضی بودند؛ اما سازمان ملی استاندارد هنوز رضایت ندارد و امیدواریم بتوانیم دامنه استاندارد کالاها را بیشتر گسترش دهیم. کشور ما دستخوش تحولات مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده است و در برخی موارد تولیدکنندگان تلاش می‌کردند فقط خود را سراپا نگه دارند و در پی استاندارد نبودند. 

شکوفایی اقتصادی چند سال اخیر موجب شده است سطح و اجرای استانداردهای ما در واحدهای تولیدی و عرضه‌کننده های خدمت بالاتر برود و این ارتقاء کیفیت موجب شده است در بسیاری از موارد در بازارهای صادراتی جایگاه خوبی داشته باشیم.

حمید رضا فولادگر

حمید رضا فولادگر، رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، گفت:

مردم به نشان استاندارد اعتماد دارند؛ اما رضایت آن‌ها نسبی است و در برخی موارد رضایت کامل دارند و در برخی موارد رضایت آن‌ها کم است .

او با اشاره به اینکه میزان رضایت مردم به روند توسعه مدیریت کیفیت کشور بستگی دارد، افزود:

هر کالایی که اعماد بیشتری جلب کند رضایت مردم هم بیشتر می‌شود.

فرشید شکرخدایی، عضو اتاق بازرگانی ایران نیز در ارتباط تصویری با این برنامه گفت‌:

تولیدکنندگان و کسانی که با سازمان ملی استاندارد به‌طور مستقیم کار می‌کنند، مقداری در زمینه‌ی سازوکارهای نظارتی و کنترل‌هایی که وجود دارد نگران هستند و در بسیاری از مواقع موارد مد نظرشان رعایت نمی‌شود و به نظر می رسد در چگونگی تعامل سازمان ملی استاندارد با آن‌ها باید بازنگری شود. اعتماد عمومی به سازمان ملی و نشان استاندارد با توجه به قدمت ۸۰ ساله این سازمان، خوب است .

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت:

ایمنی و سلامت مردم، خط قرمز سازمان ملی استاندارد است؛ بنابراین در هر جایی که سلامت و ایمنی مردم در میان باشد سختگیری می‌کنیم. سازمان ملی استاندارد، کالاهای مشمول استاندارد اجباری را پایش و نظارت می‌کند؛ اما این موضوع شاید در بخش استانداردهای اختیاری یا تشویقی تسری نیافته باشد. تدوین استاندارد با اجماع نظر همه ذینفعان و ذیربطان است و این گونه نیست که سازمان ملی استاندارد به‌تنهایی همه استانداردها را تدوین کند.

قرار است از امسال با توجه به تعاملی که این سازمان با سازمان‌هایی مانند دامپزشکی و غذا و دارو انجام می‌دهد، موازی‌کاری‌ها در زمینه استاندارد حذف و فرآیندها کوتاه شود. یکی از مواردی که همیشه در این زمینه به آن توجه می‌شود، مقوله استاندارد چه برای واردات و چه برای صادرات است و هر کشوری بر اساس نیازهای خود استانداردهایش را تعریف می‌کند. در ۵ سال اخیر در پی استقلال رویکرد نوین استاندارد در کشورمان هستیم در این رویکرد بیشتر بحث کیفیت مطرح می‌شود و اینکه رضایت بیشتری وجود داشته باشد. استانداردها به استانداردهای بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و کارخانه‌ای تقسیم‌بندی می‌شود و هر تولیدکننده‌ای که استاندارد سختگیرانه‌تری را رعایت کند، کیفیت کالای تولیدی‌اش بالاتر است.

خودرو

نیره پیروزبخت با هشدار به خودروسازان داخلی مبنی بر لزوم رعایت استانداردهای لازم گفت:

استانداردهای ما با استانداردهای روز اروپا منطبق است و با توجه به برنامه‌ریزی که در شورای سیاست‌گذاری خودرو داشتیم، ۵۵ استاندارد از یکم دی سال ۱۳۹۶ به ۶۱ استاندارد رسید و از یکم تیر سال ۱۳۹۷ به ۶۳ استاندارد و از یکم دی ۱۳۹۷ به ۸۵ استانداد خواهد رسید. از این تاریخ هر خودرویی که استاندارد را پاس کند ادامه کارش را تأیید می کنیم؛ در غیر اینصورت تولیدش باید متوقف شود. این هم مطالبه مردم و هم دولت است.

استاندارد را نباید ترمز و مانع بدانیم بلکه استاندارد باید یاور همراه و کمک تولیدکننده باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رعایت ۶۳ استاندارد خودرویی از ابتدای تیرماه، اجباری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..