تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زوم اپ: هاتگرام؛ کلاینت بومی تلگرام با قابلیت‌های متنوع

هاتگرام، کلاینتی بومی برای تلگرام محسوب می‌شود که با بهره‌ گرفتن از API-‌های ارائه‌شده از سوی توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان، قابلیت‌های متنوعی ارائه می‌دهد.

اگر طی چند ماه اخیر، خبرهای حوزه‌ی فناوری را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که این روزها تلگرام و حواشی آن، تیتر نخست خبرهای دنیای فناوری ایران را در اختیار دارد؛ گمانه‌زنی‌های بسیار و بعضا ضد‌ونقیض منتشرشده در خصوص احتمال مسدودسازی این پیام‌رسان باعث نگرانی بسیاری از کاربران این پیام‌رسان پرمخاطب، به‌خصوص اشخاصی شده است که در بستر آن به کسب درآمد مشغول هستند. در این بین، از آنجایی که تلگرام API-‌های خود را منتشر کرده است، توسعه‌دهندگان، بستری ۱۰۰ درصد باز در اختیار دارند تا به‌ کمک آن، بتوانند نسخه‌ی شخصی‌سازی‌شده‌ی خود را از پیام‌رسان تلگرام توسعه دهند که از آن‌ با عنوان کلاینت یاد می‌شود. چنین امکانی برخی از توسعه‌دهندگان کشورمان را نیز قادر به توسعه‌ی نسخه‌ای بومی از این پیام‌رسان ساخته است.

رابط کاربری هاتگرام

خبرها حکایت از آن دارند که قانون‌گذاران و دولتمردان ایران در حال حاضر برنامه‌‌ای برای مسدودسازی کلاینت‌های بومی ندارند؛ چرا که کلاینت‌های داخلی بکاپ داخلی دارند و در صورت لزوم، در بستر آن‌ها می‌توان کانال‌های غیر متعارف یا معاند را فیلتر کرد. این موضوع می‌تواند برای کسب‌وکارهای داخلی مبتنی بر تلگرام خبر خوبی باشد؛ زیرا به‌ لطف کلاینت‌ بومی تلگرام، دغدغه‌ی کوچ‌ کردن از آن و جذب دوباره‌ی مخاطب تا حدودی مرتفع می‌شود. در این راستا قصد داریم نگاهی به یکی از کلاینت‌های نوپای تلگرام موسوم به هاتگرام داشته باشیم و با ارزیابی عملکرد این پیام‌رسان، نقاط ضعف و قوت آن را بیان کنیم. هاتگرام یکی از محصولات شرکت دانش‌بنیان راهکار سرزمین هوشمند محسوب می‌شود که با بهره‌ گرفتن از API-های تلگرام و برای دو پلتفرم اندروید و iOS توسعه داده شده است.

پس از نصب هاتگرام و لاگین‌ کردن در این اپلیکیشن، پیش از هر چیز سری به بخش تنظیمات گوشی زدیم تا دسترسی‌های آن را با نسخه‌ی رسمی تلگرام مقایسه کنیم. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در سیستم‌عامل اندروید، هاتگرام دسترسی‌های یکسان با تلگرام طلب می‌کند؛ اما آنچه از نظر ما خوشایند به‌ نظر نمی‌رسد، عضویت پیش‌فرض کاربر در کانال هاتگرام در این پیام‌رسان است که احتمالا برای برخی حس خوبی را القاء نمی‌کند.

دسترسی‌های تلگرام در اندروید

دسترسی‌های تلگرام

دسترسی‌های هاتگرام در اندروید

دسترسی‌های هاتگرام

در نگاه نخست به هاتگرام، آنچه پیش از هر چیز  نظر کاربر را به خود جلب می‌کند، نوار زیرین و تب‌های موجود در قسمت بالایی این پیام‌رسان است که از قابلیت‌های جالبی میزبانی می‌کنند. شما از طریق نوار زیرین می‌توانید پرطرفدارترین و پربازدید‌ترین پست‌های تلگرام به تفکیک روز و هفته را مشاهده کنید یا بدون عضویت در هیچ کانالی، در میان تمام کانال‌های تلگرامی، محتوای دلخواه را جست‌وجو کنید.

در تب‌های موجود در قسمت بالای هاتگرام، کاربر می‌تواند کاربران، گروه‌ها، سوپرگروه‌ها و کانال‌ها را به تفکیک مشاهده کند یا از بین آن‌ها، موارد منتخب خود را در تب دیگری موسوم به علاقه‌مندی‌ها قرار دهد. هاتگرام امکان مشاهده‌ی گفتگو‌ها در چهار دسته‌ی «همه»، «خوانده‌نشده‌ها»، «بی‌صداها» و «با صداها» را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از طریق منوی همبرگری اپلیکیشن می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

یکی از ویژگی‌هایی بسیار خوب هاتگرام، پشتیبانی آن از تاریخ شمسی است که امکان جستجوی راحت‌تر در یک کانال یا گفتگوی به‌خصوص را فراهم می‌کند. کنار هر پست در داخل کانال‌ها، کلیدی برای ذخیره‌ی آن در قسمت پیام‌های ذخیره‌شده وجود دارد که انجام این فرآیند را بسیار ساده می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی هاتگرام، زبانه‌ای است که داخل گفتگو‌های مختلف قرار داده شده و به لطف آن، به‌سادگی می‌توان بین گفتگوها، کانال‌ها و گروه‌ها جابه‌جا شد.

رابط کاربری هاتگرام

هاتگرام امکان ارسال همزمان پیام به چند مخاطب یا گروه، فوروارد به کاربر دیگر بدون نقل قول و فوروارد پیشرفته با قابلیت ویرایش کپشن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هاتگرام امکان قفل و مخفی کردن گفتگو‌ها، کانال‌ها و گروه‌ها را نیز برای حفظ حریم خصوصی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به‌ کمک آن می‌توان برای دسترسی به هر گفتگو، رمز عبور خاصی تعیین کرد. قابلیت جالب توجه دیگر هاتگرام، ابزار مدیریت دانلود این پیام‌رسان است، به لطف این قابلیت، کاربر می‌تواند زمان شروع و پایانی برای تمام دانلودها تنظیم کند یا وا‌ی‌فای دستگاه‌ خود را حین شروع دانلود، روش و پس از پایان دانلود، غیر فعال کند. کلاینت هاتگرام امکان تغییر قالب، ساخت قالب دلخواه و اشتراک‌گذاری آن را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در منوی همبرگری هاتگرام چند ویژگی قابل اشاره‌ی دیگر همچون آی‌دی یاب برای جست‌وجوی کاربر یا کانال، مشاهده‌ی آخرین تغییرات ایجادشده از سوی مخاطبان (مانند تغییر عکس پروفایل)، مشاهده‌ی کاربران آنلاین و خاموش یا روشن کردن هاتگرام به‌منظور گشت‌وگذار در محیط پیام‌رسان بدون تغییر وضعیت آنلاین وجود دارد. ضمن اینکه بخش جداگانه‌‌ای موسوم به تنظیمات هاتگرام در نظر گرفته شده است که در آن می‌توان به انبوهی از شخصی‌سازی‌ها، مانند تغییر فونت، غیر فعال‌سازی تب‌ها، جست‌وجوی کاربران در توییتر و نمایش گفتگو‌های خوانده‌نشده در بالا دسترسی داشت.

رابط کاربری هاتگرام

با این همه هاتگرام خالی از ایراد نیست؛ به‌عنوان مثال، در طول بررسی این پیام‌رسان چند بار با مشکل اجرا نشدن کیبورد حین آغاز گفتگو مواجه شدیم. پس از خارج کردن کانال دلخواهی از حالت مخفی، مجموعه‌ی کانال‌ها از داخل تب ناپدید می‌شوند؛ به‌طوری که برای مشاهده‌ی مجدد کانال‌ها ناگزیر به اجرای مجدد هاتگرام خواهید بود؛ امیدواریم که توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن در به‌روزرسانی‌های آتی، اشکالات جزئی آن را نیز مرتفع کنند.

نظر شما در خصوص هاتگرام چیست؟ آیا تاکنون از آن استفاده کرده‌اید، نظر خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. 

دانلود اپلیکیشن




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زوم اپ: هاتگرام؛ کلاینت بومی تلگرام با قابلیت‌های متنوع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..