تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عکس‌ های برنده‌ مسابقه‌ جهانی عکاسی خبری با چه دوربین‌هایی ثبت شدند

اطلاعات مربوط به بیشتر عکس‌های برنده‌ی مسابقه‌ی جهانی عکس خبری برتر منتشر شده است که آمار جالبی از عملکرد انواع دوربین‌ها ارائه می‌دهد.

جشنواره‌ی عکس خبری سال، برندگان مسابقه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی خود را اعلام کرد. طبق این اعلام، اکثریت عکس‌های برنده یعنی ۹۷ مورد از ۱۲۹ عکس به همراه جزئیات دوربین‌هایی که با آن‌ها ثبت شده‌اند، اعلام شدند. بر این اساس به نظر می‌رسد امسال، نیکون از کانن پیشی گرفته است.

مقاله‌های مرتبط:

وبسایت عکس اسپانیایی فوتولاری، داده‌های ارائه‌شده را جمع‌آوری و تجزیه تحلیل کرده است. در سال‌های گذشته کانن کم و بیش بر نیکون سلطه داشت؛ اما در بخش مسابقه و عکس‌های برنده‌ی امسال ورق برگشته است.

طبق بررسی‌ فوتولاری، ۵۱.۵ درصد از عکس‌های برنده‌ای که جزئیات آن‌ها در دسترس است، توسط دوربین‌ نیکون ثبت شده‌اند. این در حالی است که تنها ۲۹.۹ درصد از این عکس‌ها با دوربین‌ کانن ثبت شده‌اند. سال گذشته سهم کانن از عکس‌های برنده ۵۵.۵ درصد و سهم نیکون ۳۰.۵۵ درصد بود.

در جدول زیر مدل دوربین‌های ثبت‌کننده‌ی عکس‌های برتر را می‌بینید. بر اساس نموداری که مشاهده می‌کنید، دوربین ۶۵۰۰ دلاری نیکون D5، نیکون D810 که ۲۸۰۰ دلار قیمت دارد و دوربین ۲۶۰۰ دلاری کانن EOS 5D Mark III به‌طور مشترک رتبه‌ی اول در تعداد ثبت عکس برتر را به دست آورده‌اند.

دوربین‌های برتر

در پایان، فوتولاری نگاهی هم به نوع دوربین‌های مورد استفاده انداخته است. بر اساس این بررسی، دوربین‌های بدون آینه یا میررلس پیشرفت قابل توجهی در صنعت دوربین داشته‌اند؛ اما همچنان دوربین‌های DSLR در عکاسی خبری حرفه‌ای پیشرو هستند.


برندهای برتر دوربین

در مقایسه با سال ۲۰۱۷، حضور دوربین‌های بدون آینه در بخش برنده‌ها از ۵.۵۵ درصد به ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است؛ درحالی‌که دوربین‌های DSLR حضور ۸۸.۸ درصدی خود را با ۸۳.۵ درصد موفقیت عوض کرده‌اند.

انواع دوربین

تحلیل شما کاربر محترم زومیت از آمار و نمودارهای فوق چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عکس‌ های برنده‌ مسابقه‌ جهانی عکاسی خبری با چه دوربین‌هایی ثبت شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..