تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشخصات پردازنده جدید اینتل به مناسبت ۴۰ سالگی فاش شد

به مناسبت ۴۰ سالگی اولین پردازنده عرضه‌شده توسط اینتل، این شرکت قصد دارد از تراشه جدید خود به نام I7-8086K رونمایی کند. 

تقریباً ۴۰ سال از اولین تراشه x86 اینتل، یعنی ۸۰۸۶ می‌گذرد. این پردازنده را می‌توان آغازی بر عصر پردازنده‌های x86 دانست. با داشتن ۲۹ هزار ترانزیستور و ساخته‌شده با فناوری ۳ هزار نانومتری، ۸۰۸۶ از سرعت کلاک ۵ تا ۱۰ مگاهرتز بهره می‌برد و قدرت پردازشی آن ۰.۷۵ MIPS بود. برای جشن ۴۰ سالگی تراشه ۸۰۸۶، شایعه رونمایی اینتل از پردازنده‌ای جدید مطرح‌شده است.

تاریخچه پردازنده های اینتل

به نظر می‌رسد پردازنده‌ای که برای ۴۰ سالگی در نظر گرفته‌ شده است، I7-8086K نامیده می‌شود و یک پردازنده ۶ هسته‌ای با سرعت ۴.۴ گیگاهرتز است. Wccftech گزارش می‌دهد که این تراشه در دسته سریع‌ترین پردازنده‌های ۶ هسته‌ای کنونی بازار قرار خواهد گرفت.

Core i7-8086K دارای پیکربندی مشابه Core i7-8700K است. این ویژگی شامل ۶ هسته، ۱۲ کلاستر و ۱۲ مگابایت سطح سوم کش (L3) است. توان طراحی حرارتی (TDP) روی ۹۵ وات قرار دارد که همانند Core i7-8700K است. در ادامه گزارش Wccftech آمده که این پردازنده دارای بیشترین کلاک در بین ۶ هسته‌های اینتل است.

مقاله‌ی مرتبط:

کلاک پردازنده روی ۴.۰ گیگاهرتز تنظیم‌ شده است که در حالت توربو تا ۵.‍۱ گیگاهرتز افزایش خواهد داشت. ظاهراً این کلاک تنها برای پردازش تک‌هسته‌ای اعمال می‌شود و در حالت چندهسته‌ای به ۴.۴ گیگاهرتز باید بسنده کنیم. البته این فرکانس بدون اعمال فرایند اورکلاکینک خواهد بود.

بسیاری از منابع چینی اعلام کرده‌اند نمونه‌ای از پردازنده i7-8086K را به‌ دست آورده‌اند؛ بنابراین به نظر می‌رسد اخبار منتشرشده فاصله‌ای زیادی تا واقعیت نداشته باشند. گفته می‌شود این اولین بار نیست که اینتل در سالگرد یکی از پردازنده‌های شناخته‌شده خود، از پردازنده‌ای منحصربه‌فرد رونمایی می‌کند. برای جشن بیستمین سالگرد خط پنتیوم، اینتل پردازنده پنتیوم G3258 را عرضه کرد که توانایی شگفت‌انگیزی درزمینه اورکلاک داشت.

با این حساب، تصمیم اینتل مبنی بر عرضه چنین تراشه‌ای دور از انتظار نیست. در نظر داشته باشید نمایشگاه کامپیوتکس در ۸ ژوئن، بهترین موقعیت برای رونمایی از این محصول خواهد بود. حتی اگر این نسخه مربوط به ۴۰ سالگی نباشد، با توجه به مستندات ارائه‌شده پردازنده‌ای لایق از سوی اینتل به شمار می‌رود. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اینتل برای سال جاری چه برنامه‌ای داشته باشد؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشخصات پردازنده جدید اینتل به مناسبت ۴۰ سالگی فاش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..