تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشتمین رویداد دورهمی فعالان نرم‌افزار‌های مذهبی برگزار شد

با حضور جمعی از مدیران، برنامه‌نویسان و علاقه‌مندان

به گزارش شمانيوز، هشتمین رویداد دورهمی فعالان نرم‌افزار‌های مذهبی عصر روز چهارشنبه 29 فروردین ماه با حضور جمعی از برنامه‌نویسان، گرافیست‌ها، نمایندگان موسسات فرهنگی و همچنین علاقه‌مندان حوزه نرم‌افزار‌های مذهبی در کافه کراسه تهران برگزار شد.


در قسمت اول برنامه، مهمانان این رویداد دورهمی به معرفی خود و فعالیت‌هایی که در گذشته انجام داده‌اند پرداختند. در ادامه این رویداد دورهمی که به همت سازمان فضای مجازی سراج برگزار شده بود، مهندس حمیدرضا قطبی مدیر موسسه «شمیم سافت» به عنوان میهمان ویژه حضور و ضمن ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های شرکت تحت مالکیت خود، در فضایی صمیمانه پاسخگوی سوالات فعالان نرم افزاری بود.


مدیر موسسه شمیم سافت، از نرم افزار «تقویم شمیم یاس» به عنوان یکی از موفق‌ترین نرم افزار‌های این موسسه نام برد و اظهار کرد: ایده اصلی ساخت این نرم افزار از آنجا شکل گرفت که تیم نرم افزاری ما به این نتیجه رسید که برای اینکه بتواند محتوای فرهنگی را در اختیار کاربران تلفن همراه قرار دهد لازم است این محتوا را در قالب نرم افزاری کاربردی ارائه کند و تصمیم نهایی این شد که در قالب یک تقویم اندرویدی این بستر را فراهم نماییم. وی با اشاره به اینکه اولین تلاش تیم نرم افزاری شمیم سافت منجر به ساخت نرم افزار «تقویم شمیم یار» شد، افزود: در سال اولی که این تقویم عرضه شد نزدیک به 500 هزار نصب برای آن ثبت شد.


قطبی با بیان اینکه در سال 92 و همزمان با گسترش تلفن‌های اندرویدی، استقبال از نصب نرم افزار‌ها افزایش یافت، گفت: در آن سال نرم افزاری را تحت عنوان «پیامک مهدوی» تولید کرده و در مارکت‌های اندرویدی منتشر کردیم و از آن استقبال شد. وی ادامه داد: این استقبال باعث شد که تیم نرم افزاری ما انگیزه بیشتری گرفته و کار را با جدیت بیشتری پیگیری کند و با تلاشی چهار ماهه توانستیم ضمن یادگیری برنامه‌نویسی، نرم افزار «تقویم شمیم یار» را به اندروید تبدیل کنیم.


این فعال حوزه نرم افزار با اشاره به اینکه در ابتدا به بررسی مزایا و معایب نرم افزار‌های مشابه داخلی و خارجی پرداختیم، افزود: نتیجه این تحقیق و بررسی این شد که در فروردین ماه 93 اولین نسخه نرم افزار «تقویم شمیم یاس» را ارائه کردیم. وی ادامه داد: بنا را بر این گذاشتیم که نرم افزار تقویم شمیم یاس را رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهیم، با این حال برای اینکه بررسی کنیم که آیا کاربران حاضرند برای برنامه‌های مذهبی هزینه کنند یا خیر، برخی از کاربرد‌های این تقویم را همراه با پرداخت هزینه ارائه کردیم و نهایتا این نتیجه حاصل شد که کاربران حاضرند برای برنامه خوب و کاربردی پول بپردازند.


مدیر موسسه شمیم سافت با اشاره به اینکه تقویم ساخته شده توسط این موسسه در حال حاضر به آمار حدود یک و نیم میلیون نصب رسیده است، خطاب به فعالان حوزه نرم افزار گفت: پشتکار و همت و ناامید نشدن از شکست طرح‌های نرم افزاری، از مهم‌ترین فاکتور‌های فعالیت در این حوزه است و علاوه بر این، باید بازار به صورت مداوم رصد شود تا مطابق سلیقه و علاقه کاربران، نرم افزار‌ها بروزرسانی و ارتقا پیدا کنند.


قطبی ضمن توصیه به لزوم ارتباط گیری در زمینه ساخت نرم افزا‌های مذهبی، گفت: وقتی در حال کدنویسی اولین نرم افزار موسسه بودیم، فردی با ما تماس گرفت و اطمینان خاطر داد که توانایی این را دارد که در زمینه گرافیکی به تیم ما کمک کند و ما نیز اعتماد کردیم. وی ادامه داد: نتیجه همکاری این شد که آن فرد در اثر ارتباط گیری با تیم نرم افزاری ما، علاوه بر تخصصی که در زمینه گرافیکی داشت، کدنویسی را نیز فراگرفت و در حال حاضر درآمد خوبی از ساخت نرم افزار دارد.


پس از پایان صحبت‌های مهمان ویژه برنامه، فعالان حوزه نرم‌افزار‌های مذهبی در قالب گفت‌وگو‌های دو نفره و چنده نفره و در فضایی صمیمانه، ضمن تشریح حوزه فعالیت‌های خود، ایده‌ها و برنامه‌های خود را به اشتراک گذاشته و در موضوعاتی همچون نحوه تبلیغات، درآمدزایی، ارتقای فنی برنامه‌ها و نرم‌افزار‌ها تجربیات خود را تبادل کردند.


مهدی عباسی مدیر مرکز چندرسانه‌ای و تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج در این رویداد دورهمی ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان در حوزه نرم‌افزار‌های مذهبی، تاکید کرد که از ایده‌ها و تولیدات فعالان این حوزه حمایت خواهد شد.


لازم به ذکر است، مطابق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان فضای مجازی سراج، نهمین دورهمی فعالان نرم‌افزار‌های مذهبی روز 10 اردیبهشت برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان حوزه نرم‌افزار برای کسب اطلاع درباره نحوه ثبت‌نام در این رویداد دورهمی و سایر برنامه‌ها می‌توانند به کانال رویداد دورهمی فعالان نرم‌افزار‌های مذهبی به آدرس @eventsoftware در شبکه‌های پیام رسان، مراجعه نمایند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشتمین رویداد دورهمی فعالان نرم‌افزار‌های مذهبی برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..