تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالگردی استثنایی با قابلیت جابه‌جایی ۱۰ هزار مسافر در روز + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان اعلام کرده اند در حال بررسی و تحقیق برای تولید بالگردی منحصر به فرد به نام (Volocopter) هستند که از فناوری پیچیده‌ای در ساخت برخوردار است و می‌تواند روزانه تا ۱۰ هزار نفر مسافر را جابه جا کند.


کارشناسان استارت آپ آلمانی سازنده این تاکسی پرنده شگفت انگیز اعتقاد دارند این وسیله در سال ۲۰۲۸ مورد استفاده برای حمل ونقل هوایی قراربگیرد.

این بالگرد قابلیت حمل یک نفر را دارد و از دسته هواپیماهای فاقد خلبان و با قابلیت هدایت خودکار است.


افزون بر خود بالگرد، آشیانه و فرودگاه‌هایی مخصوص برای این وسیله در نظر گرفته شده است که دارای تسمه نقاله، باتری و نیز آسانسور برای جابه جایی مسافران و  پارک بالگرد است تا سرعت جابه جایی مسافران افزایش یابد.


نمونه اولیه وُلُوکوپتر در سال ۲۰۱۹ ساخته می‌شود اما به ۱۰ سال زمان برای ساخت نمونه نهایی و استفاده تجاری از آن نیاز است.


این هواپیما هر ۳۰ ثانیه یک بار بین مبدا و مقصد جابه جا و فرود می‌آید و می‌تواند حجم بالایی از مسافران راجابه جا کند، اما برای این منظور به فناوری پیشرفته در تولید نیازمند است.

اجزای وُلُوکوپتر در ایستگاه‌های فرود و پرواز وجود دارد تا به سرعت در صورت آسیب دیدن بخش‌های آن تعویض شوند.


این شرکت ادعا می‌کند که بالگرد در دست طراحی آن‌ها می‌تواند هر ساعت هزار مسافر را بین مبدا و مقصد سفر خود جابه جا کند.

نصب جایگاه فرود و پرواز وُلُوکوپتر می‌تواند برفراز آسمان خراش ها، برج‌های فرودگاهی و حتی با نصب جایگاه فرود بالگرد به شکل متحرک بر دیواره ساختمان‌ها انجام شود.


اکنون شرکت‌های مختلفی در دنیا در حال ساخت بالگرد و راه اندازی هواپیما‌های بدون سرنشین برای حمل و نقل هوایی هستند و رقابت جدی با همدیگر دارند که از آن می‌توان AirSpaceX، Airbus Project Vahana، Joby Aviation و Uber را نام برد.

کارشناسان اعتقاد دارند سود خوبی در بازار حمل و نقل هوایی با توجه به سرعت بالا و نیز جذابیت آن برای مردم درمناطق مختلف دنیا وجود دارد.


منبع:Dailymail

انتهای پیام/

بالگردی شگفت انگیز که روزانه  ۱۰ هزار مسافر جابه جا می‌کند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالگردی استثنایی با قابلیت جابه‌جایی ۱۰ هزار مسافر در روز + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..