تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت ترنسلیتور امکان ترجمه‌ آفلاین را فراهم می‌کند

بر اساس گزارش مایکروسافت، اپلیکیشن مایکروسافت ترنسلیتور از این پس امکان ترجمه‌ی آفلاین را برای اندروید، آی‌او‌اس و آمازون فایر مهیا می‌کند.

مایکروسافت در راستای افزایش کارایی اپلیکیشن مترجم خود، قصد دارد امکان ترجمه‌ی آفلاین را به آن اضافه کند. توسط این ویژگی کاربران می‌توانند به‌واسطه‌ی هوش‌ مصنوعی، در زمان‌هایی که دسترسی به اینترنت ندارند نیز متون مورد نظر را ترجمه کنند و از محتوای آن آگاهی یابند. به گزارش این غول تکنولوژی، فعلا این ویژگی در دسترس دستگاه‌های آی‌او‌اس، اندروید و آمازون فایر قرار خواهد گرفت؛ همچنین دستگاه‌هایی که دارای چیپ جداگانه‌ای برای هوش مصنوعی هستند، برای این اپلیکیشن یک مزیت برشمرده می‌شوند و دقت و سرعت ترجمه‌ را افزایش خواهند داد.

ردموندی‌ها نخستین‌ بار ترجمه‌ی مبنی بر شبکه‌ی عصبی از طریق هوش‌ مصنوعی را در سال ۲۰۱۶ به‌صورت آنلاین در دسترس قرار دادند؛ سپس در سال ۲۰۱۷، این قابلیت به گوشی‌های اندروید با تراشه‌های مختص به هوش مصنوعی نیز راه یافت. حال براساس آنچه مایکروسافت ادعا کرده، تیم سازنده‌ی اپلیکیشن مترجم این شرکت با به‌کارگیری الگوریتمی نوین، این امکان را برای دستگاه‌هایی که دارای تراشه‌ی مخصوصِ هوش مصنوعی نیستند نیز در دسترس قرار داده است.

مایکروسافت در این رابطه گفته است:

با تکیه بر کاری که پیش‌تر انجام داده بودیم، تیم مترجم قادر به بهینه‌سازی بیشتر این الگوریتم‌ها بود. به این ترتیب، از این پس ترجمه‌ی آفلاین روی پردازنده‌های مدرن اجرا می‌شود؛ بدون اینکه نیاز به تراشه‌ای جدا به‌منظور هوش‌ مصنوعی باشد. نسخه‌ی جدید اپلیکیشن مترجم، از طریق فضای ابری، شبکه‌ی عصبی‌‌ را به‌منظور ترجمه برای دستگاه‌های اندروید، آی‌او‌اس و آمازون فایر فراهم می‌کند.

انتظار می‌رود که دستگاه‌های ویندوزی نیز به زودی از این قابلیت پشتیبانی کنند.

فعلا، این به‌روزرسانی تنها به زبان‌های عربی، چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و تائی خلاصه می‌شود؛ اما برطبق گفته‌ی ردموندی‌ها، به‌زودی زبان‌های جدیدی به این فهرست اضافه خواهد شد. برطبق گفته‌ی این غول تکنولوژی، درحالی‌که عملکرد ترجمه در این به‌روزرسانی به میزان ۲۳ درصد بهبود داشته؛ اما حجم بسته‌های زبانی با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده است.

در کنار بسته‌های زبانی معرفی‌شده، مایکروسافت اعلام کرد که از این پس توسعه‌دهندگان می‌توانند از ویژگی‌های افلاین اپلیکیشن مترجم این شرکت، برای اپلیکیشن‌های خود بهره بگیرند. اگر توسعه‌دهنده هستید و قصد آشنایی بیشتر با روند درون‌سازی این قابلیت در اپلیکیشن خود دارید، می‌توانید به صفحه‌ی مربوطه در گیت‌هاب مراجعه و اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت ترنسلیتور امکان ترجمه‌ آفلاین را فراهم می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..