تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره‌مندی ایران از توافق هسته‌ای دلیل مخالفت آمریکا با برجام/ برجام توانایی کشور برای پاسخ به نظام سلطه را گرفت

بهره‌مندی ایران از برجام دلیل مخالفت آمریکا با این توافق است/مناظره «برجام موشکی آری یا نه؟» با حضور احمد نقیب زاده و داریوش سجادی در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار شد. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد نقیب زاده استاد دانشگاه تهران در مناظره دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات پس از اکران مستند فروشنده ۲ با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: باید برای حفظ این دستاوردها به تقویت توانمندی های داخلی کشور توجه کنیم.

نقیب زاده با اشاره به اینکه کشورهای مختلفی در برابر آمریکا شکست خوردند، گفت: چرا برخی از مسئولان گمان می کنند که ما شکست نمی‌خوریم، جنگ با امپریالیسم طبعا مشکلاتی را برای نظام اسلامی ایجاد می‌کند ، اگر به این مشکلات رسیدگی نشود طبیعی است که برای ما چالش‌هایی ایجاد می کند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه دو گروه موافق و مخالف آمریکا در کشور وجود دارد، گفت: گروهی شیفته غرب هستند و گروهی حاضرند مشکلات را بپذیرند اما همچنان در سایه شعارهای اوایل انقلاب زندگی کنند.

نقیب زاده با اشاره به مستند فروشنده ۲ که به بر جام موشکی اشاره دارد، گفت: طبیعی است که کشورهای قدرتمند نمی خواهند کشورهای دیگر قدرتمند شوند؛ نظام بین المللی همواره شاهد منازعات جهانی است، طبیعی است که کشورهای غربی می خواهند پیشرفت کشورهای مقاوم را به شکست بکشانند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند سعی در مداخله و تاثیرگذاری در منطقه خاورمیانه را دارند، گفت: طبیعی است که آمریکا و ترکیه‌ هم نمی‌خواهند در سوریه موقعیت خود را از دست بدهند من از دستاوردها و موفقیت‌های کشور خرسند هستم اما باید بدانیم که اگر از داخل قدرتمند نشویم تمامی دستاوردهای خود را از دست خواهیم داد.

نقیب‌زاده با اشاره به سیاست‌های دوگانه ترکیه در سالهای اخیر، گفت: اردوغان با ایران و روسیه همکاری می‌کند اما از سوی دیگر با بشار اسد مخالف است، هواپیمای روسی را ساقط کرد اما پس از مدت کوتاهی در برابر روسیه کرنش می کند، این سیاست مورد قبول هیچکس نیست، از طرفی سیاستی هم که تنها به مقاومت و پافشاری بر یک ایدئولوژی‌ بپردازد هم موفق نخواهد شد.

مذاکرات دشمنی و جنگ را از آینده ایران دور می‌کند

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر در زمینه‌ای به موفقیت کامل رسیده‌ایم می‌توانیم در مورد ادامه آن مذاکره کنیم، گفت: باید توجه داشته باشیم که در مذاکرات نباید عقب بنشینیم، اما باید مذاکرات را جدی گرفت البته کشورهای غربی با کشورهایی که مخالف خود هستند همکاری زیادی نخواهند کرد اما مذاکرات می‌توانند دشمنی‌هایی این کشورها با ایران را تا حدود زیادی برطرف کند، برخورد غرب با روسیه یا ترکیه در حال حاضر متفاوت از برخوردشان با ایران است، مذاکرات می‌تواند دشمنی و جنگ را از آینده ایران دور کند.

نقیب‌زاده با بیان اینکه برجام قرارداد خوبی است و به همین جهت هم آمریکا از آن ناراضی است، گفت: اگر ما به طور کلی صنعت هسته‌ای را قطع می‌کردیم این حرف را مخالفان برجام می‌توانستند بزنند که ایران برگ برنده خود را از دست داده است اما امروز مسئولین می‌گویند که می‌توانیم بعد از یک هفته دوباره به ظرفیت قبلی در انرژی هسته‌ای برسیم، برجام هیچگاه تمام صنعت هسته‌ای کشور را از بین نبرده است.

وی یادآور شد: پاسداری از دستاوردهای جمهوری اسلامی تنها با از بین بردن فساد و مقابله با نابرابری‌ها ممکن است برای غلبه بر سیاست‌های کشورهای غربی باید از درون خود را تقویت کنیم.

ایران کدخدایی آمریکا را به چالش کشید

داریوش سجادی استاد علوم سیاسی دانشگاه اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظامی در ایران بر سر کار آمد که به هر دلیلی بر اساس مبانی معرفت‌شناختی خود را در تقابل با نظام سلطه‌ای که آمریکا محوریت آن را داشت تعریف می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه نسخه‌ عمومی آمریکا برای نظام‌های چالش‌گر، نسخه‌ای است که در شوروی جواب داده است اظهار کرد: این نسخه مبتنی بر فرسایش اقتصادی است یعنی از طریق فرسایش اقتصادی و ایجاد بحران امنیتی نقدینگی‌های موجود در کشور چالش‌گر را به صورت نامحسوس مدیریت می‌کند تا از این طریق کشور انقلابی و سازش ناپذیر زیرساخت‌های اقتصادیش مصطحلک شود و عملا نتواند به بهبود توانمندی اقتصاد جامعه و معیشت مردم رسیدگی کند تا در بلند بدنه جامعه شهروندی دچار بحران انگیزشی شود.

سجادی با اشاره به اینکه ایران در این چهار دهه انقلاب اختلافات زیادی با نظام سلطه آمریکا داشت گفت: از مسائل منطقه گرفته تا مسائل موشکی و هسته‌ای عده‌ای در داخل کشور معتقدند ایران در سال‌های اخیر با پیشرفت توانمندی هسته‌ای می‌توانست پاسخ زیاده‌خواهی نظام سلطه را بدهد اما برجام این توانایی و پیشرفت‌های هسته‌ای را از ما گرفت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مشکل آمریکا با ایران صنعت اتمی و حقوق بشر نیست اظهار کرد: ایران توانسته است نظام مطلوب آمریکا را به چالش بکشد، نظامی که قرار بود آمریکا کدخدا و تعیین کننده مسئولیت‌های آن باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره‌مندی ایران از توافق هسته‌ای دلیل مخالفت آمریکا با برجام/ برجام توانایی کشور برای پاسخ به نظام سلطه را گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..