تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیین گرامیداشت یادروز سعدی در شیراز برگزار شد

آیین گرامیداشت یادروز استاد سخن سعدی شیرازی، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، استاندار فارس در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: سعدی آفریننده به حق زبان فارسی است که نردبان سخن را با پیروزی پیموده است.
اسماعیل تبادار گفت: سعدی آفریننده به حق زبان فارسی است که نردبان سخن را با پیروزی پیمود و امروز که بیش از ۷۰۰ سال از آن گذشته کلام وی از همان طراوت برخوردار است.
وی بیان کرد: سعدی اقلیم فارس و فرهنگ شیراز را جهانی کرده و نماینده خرد ایرانی است که تمامی دانش ها را دارد و نزدیکی او به اندیشه شیعی بسیار قوی است.
او تصریح کرد: سعدی شاعر آدمیت است. ادبیات و مکتوبات او فرهنگ و ذهن ما را ساخته و جهان بینی ما را شکل داده است و باید آثار سعدی زینت حافظه باشد.
نماینده عالی دولت در فارس گفت: در آثار سعدی ارزشمند ترین مباحث اجتماعی به تصویر کشیده شده و دوست داشتن را به تصویر کشیده و با زندگی مردم پیوند داده است.
وی خاطرنشان ساخت : ذوق لطیف سعدی همواره زبانزد است، برگرفته از عاطفه لطیف است و شعر سعدی مملو از جمال است و سعدی، حافظ و مولانا زیباشناسان فرهنگ ما هستند و استخوان بندی فرهنگ را شکل داده اند.
استاندار فارس تاکید کرد: سعدی در بوستان آموزگار است و معلم در غزلیات عاشق است و در گلستان نیز به زندگی واقعی پرداخته است به همین علت مورد قبول مردم قرار گرفته است.
او اظهار داشت: سعدی منتقد اجتماعی و سیاسی است و نیمی از بوستان را در باب عدالت و تدبیر بیان کرده است.
وی گفت: سعدی به درستی دریافت که تنها راه موفقیت در گفتگو است و سعدی معلم فرهنگ، ادب، اخلاق، تربیت برای همه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیین گرامیداشت یادروز سعدی در شیراز برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..