تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دریچه گشوده بازار سرمایه به سوی استارتاپ ها

 

استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان با ورود به بازار سرمایه و عرضه سهام ‌خود در این بازار می توانند گامی بلند در جهت توسعه فن آوری مالی خود بردارند و این مستلزم آن است که فعالان بازار سرمایه آشنایی کامل با نوع صنعت و حوزه فن آوری این شرکت‌ها داشته و فهم مشترکی بین آنها ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک در حاشیه نمایشگاه فین استارز ۲۰۱۸  با بیان این مطلب به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: این رویداد مهم از یک سو فرصت بسیار مناسبی است جهت آشنایی فعالان و سرمایه گذاران بازار سرمایه با شرکت‌های دانش بنیان و از سوی دیگر جایگاهی است جهت تعامل شرکت‌های مذکور با ارکان و مخاطبان بازار سرمایه . فین استارز ۲۰۱۸   همچنین فرصتی برای ظهور ایده های نو در حوزه فناوری های مالی از نگاه شرکت‌های دانش بنیان و‌ ارایه آنها به فعالان این صنعت رو به رشد است.

مهدی فرازمند افزود:  در این میان مهم‌ترین دستاورد برای فعالان این حوزه ، ایجاد و ارایه دانش و ایده های خلاقانه مالی در بستر فناوری های جدید است؛ به طوری که با ایجاد زبان مشترک میان ارکان بازار سرمایه، زمینه رشد و توسعه این دانش نو فراهم آید.

وی با بیان اینکه از ایجاد و توسعه اکوسیستم استارتاپی کشور زمان زیادی نمی گذرد، لازم دانست نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه در ایجاد فضای فکری نزدیک تر به این شرکت‌ها تلاش مضاعفی داشته باشند تا بستری جهت تعامل فراهم آید.

مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان با توجه به ماهیتشان قادر به رفع همه نیازهای خود از طریق خدمات مالی سنتی نیستند، لذا لازم است ادبیات مالی اختصاصی شده ای در حوزه هایی نظیر ارزش گذاری، تامین مالی و‌ سرمایه گذاری برای پاسخگویی به نیاز این شرکت‌ها توسعه یابد.

فرازمند، یکی از دلایل کند بودن روند حضور شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه را وجود مشکلات ساختاری در نظام مالی شرکت‌های مذکور نظیر عدم وجود صورت های مالی حسابرسی شده، نبود ساختار سهامداری منسجم و عدم وجود سیستم حسابداری شفاف دانست.

وی در خصوص اقدامات انجام شده جهت افزایش نزدیکی شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه اظهار داشت:  درکنار تلاش های فراوان شرکت فرابورس در ایجاد بازارهایی برای ایده ها و شرکت های SME و راه اندازی صندوق های جسورانه، سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز اولین نهاد مالی تخصصی دانش بنیان، تحت نام «مشاور سرمایه گذاری فاینتک» را صادر کرد . این شرکت که توسط تعدادی از صندوق های مالی حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان، با هدف ارایه خدمات تخصصی مالی به این شرکت‌ها تاسیس شده است، در حاشیه نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با حضور معاون علمی و‌ فناوری رئیس جمهور به طور رسمی از خدمات خود رونمایی کرد.

فرازمند ادامه داد: در واقع فاینتک تلاش کرده که با گرد هم آوردن خبرگان بازار سرمایه در کنار فعالان و سرمایه گذاران با سابقه حوزه سرمایه‌گذاری خطر پذیر و استارتاپ ها، فاصله موجود بین این گروه ها را تا حد امکان کاهش دهد.

وی در خاتمه این نوید را به شرکت‌های دانش بنیان داد که این شرکت در حال رایزنی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت ایجاد تسهیلات و مشوق هایی در خصوص استفاده شرکت‌های دانش بنیان از خدمات بازار سرمایه است.

یادآور می شود یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه ( فاینکس 2018) از ۲۷ تا ۳۰ فروردین ۹۷ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دریچه گشوده بازار سرمایه به سوی استارتاپ ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..