تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نسل آینده تاکسی‌های پرنده با ظاهری عجیب + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مقام‌های شرکت آمریکایی (Terrafugia) به تازگی اعلام کرده اند مدل جدیدی از تاکسی‌های پرنده با ظاهری منحصربه فرد طراحی کرده اند.

این هواپیمای منحصربه فرد به نام TF-۲ می‌تواند در دو حالت زمینی و پرواز مورد استفاده قرار گیرد.

غلاف جداشونده هواپیما از روی خودرو در عرض کمتر از دو دقیقه جدا می‌شود و افراد می‌توانند به سفر هوایی خود ادامه دهند.

این وسیله نوعی خودرو با قابلیت رانندگی انسان هاست که در‌های جلوی آن دگرگون شده و به یک بالگرد تبدیل می‌شود.

هواپیمای TF-۲، قادر به استفاده از فن آوری حرکت عمودی و فرود به حالت (VTOL) بوده و فعلاً طرح انتزاعی آن به وسیله کارشناسان مطرح شده است.


بسیاری از شرکت‌های مشهور دنیا در صنعت حمل و نقل مانند اوبر (Uber) در تلاش هستند تا به مشتریان خود خدمات حمل و نقل هوایی را تا سال ۲۰۲۰ به نام (UberAir) ارائه دهند و به همین دلیل درصدد طراحی خودرو‌های چند منظوره هستند.

خودروی پرنده TF-۲ از طراحی منحصربه فرد و زیبایی برخوردار است و تنها با فشاریک دکمه وضعیت کاربری خودرو به هواپیما دگرگون می‌شود.

طراحی این خودرو به گونه‌ای است که مسافران و بار‌های آن‌ها نیاز به جابه جا شدن و ترک صندلی‌های خود ندارند و این دو وسیله نقلیه به آسانی باهم ادغام و از هم در زمان پرواز جدا می‌شوند.

برای هدایت این هواپیما به وجود خلبان نیاز است، اما کارشناسان در نظر دارند در آینده قابلیت‌های ویژه‌ای برای حذف کاربری خلبان، هدایت خودکار و حتی هدایت به وسیله مسافران را ابداع کنند.

در کنار طراحی پیشرفته این هواپیما از ایمنی بالایی برخوردار است تا کمترین میزان آسیب دیدگی و احتمال بروز سقوط را داشته باشد.

اکنون دانشمندان در تلاش برای بهبود این هواپیما در زمینه های همچون کاهش سروصدا، بهبود روشنایی، نرم افزار‌ها و سیستم‌های کنترلی و هدایت با استفاده از صفحه نمایش لمسی هستند.


هنوز زمان قطعی ساخت فیزیکی این هواپیما معرفی نشده و در مرحله طراحی مفهومی قرار دارد، اما دانشمندان امیدوار هستند این وسیله به رقیب قدرتمندی برای سایر شرکت‌های ارائه دهنده حمل و نقل هوایی تبدیل شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

خودروی پرنده TF-۲



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نسل آینده تاکسی‌های پرنده با ظاهری عجیب + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..