تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از معافیت سربازی دانشجویان تا کمک برای اخذ استاندارد‌های بین المللی به کمک تسهیلات جدید ستاد هوانوردی

آغاز فصل جدیدی از حمایت‌های ستاد هوایی و هوانوردی از دانشجویان / از معافیت سربازی دانشجویان تا کمک برای اخذ استاندارد‌های بین المللی به کمک تسهیلات جدید ستاد هوانوردیبه گزارش خبرنگار   حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رونق صنعت هوایی کشور و افزایش تعداد هواپیماها اهمیت بسیاری دارد و امروز ایران برای پیشرفت و ترقی باید بیش از پیش به این صنعت توجه کند، با توجه به این موضوع ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های جدیدی را در برنامه‌های خود قرار داده است؛ این برنامه‌ها در راستای حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انتشار مقالات و کتب آن‌ها، حمایت از ثبت پتنت(سند ثبت اختراع) و بهبود فرآیند ثبت آن در داخل و ارتقاء فناوری‌های آزمون و تست محصولات دانش‌بنیان از جمله اهداف این برنامه است، امید است به کمک این حمایت‌ها بتوانیم به آرزوی دیرینه خود یعنی ساخت هواپیمای ملی برسیم.

احمد بیرانوند مشاور عالی ستاد هوایی و هوانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حمایت‌های جدید هوایی و هوانوردی، گفت: فصل جدیدی از حمایت‌های ستاد هوایی در حال اجرایی شدن است و این حمایت‌ها در سه بخش انجام می‌شود.

رفع گلوگاه های پیش روی صنعت هوایی کشور به کمک دانشجویان 

مشاور عالی ستاد هوایی و هوانوردی در رابطه با حمایت‌های ستاد هوایی، بیان کرد: حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کمک برای منتشر کردن مقالات آن‌ها در مجلات معتبر دنیا، حمایت از اختراعات مربوط به حوزه هوایی و هوانوردی و کمک به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه اهداف این برنامه حمایتی هستند.

بیرانوند با اشاره به حمایت‌های ستاد هوایی از دانشجویان، اظهار کرد: امروز تعامل ستاد هوایی با صنعت و دانشگاه بسیار خوب است، اما نیاز است که گلوگاه‌های آن‌ها را شناسایی کنیم تا به کمک دانشجویان این گلوگاه‌ها رفع شوند؛ هدایت دانشجویان به سمت صنعت و شناسایی موانع و مشکلات پیش روی صنعت هوایی از جمله اهدافی است که باید به آن توجه کرد و در این برنامه حمایتی دانشجویان بیش از پیش مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: کسر خدمت سربازی برای فعالان در شرکت‌های دانش‌بنیان یکی دیگر از موضوعاتی است که برای دانشجویانمان درنظر گرفته ایم؛ هر یک از این دانشجویان با گذراندن یک پروژه در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند بخشی از سربازی خود را معاف شوند.

مشاور عالی ستاد هوایی و هوانوردی در رابطه با حمایت این ستاد از ثبت اختراع دانشجویان گفت: به دانشجویان کمک می کنیم، بتوانند ایده خود را عملیاتی کنند و آن را ثبت کنند زیرا به کمک پرورش ایده ها و ثبت اختراعات است که می توانیم حوزه هوایی و هوانوردی را ارتقاء دهیم، هریک از دانشجویانی که ایده ای در حوزه هوایی و هوانوردی داشته باشند می توانند به ستاد هوایی مراجعه کنند و ایده خود را به ما بگویند تا به کمک حمایت ها اختراع آنها ثبت شود.

آغاز فصل جدیدی از حمایت‌های ستاد هوایی و هوانوردی از دانشجویان / از معافیت سربازی دانشجویان تا کمک برای اخذ استاندارد‌های بین المللی به کمک تسهیلات جدید ستاد هوانوردی

بیرانوند با بیان اینکه حمایت هایی در راستای ارتقای محصولات دانش بنیان شرکت ها انجام می گیرد، گفت: پس از آنکه اختراعات ثبت شدند باید در شرکت های دانش بنیان مورد ارزیابی قرار گیرند تا به محصول نهایی تبدیل شوند اما هریک از این محصولات دانش بنیان باید استانداردهای مورد نیاز هوایی را داشته باشند این زیرساخت ها با همکاری شرکت های خارجی به دست می آیند و تا زمانیکه یک شرکت در حوزه بین المللی فعال نباشد محصول دانش بنیان استاندارد لازم را دریافت نمی کند.

وی ادامه داد: کاری که ستاد هوایی و هوانوردی انجام می دهد این است که زیرساخت های لازم را برای شرکت های فعال در حوزه هوایی فراهم می کند تا آنها بتوانند به کمک آن زیرساخت ها استانداردهای لازم را دریافت کنند.

آموزش نیروی متخصص در حوزه هوایی و هوانوردی 

مشاور عالی ستاد هوایی و هوانوردی با بیان اینکه ستاد هوایی و هوانوردی فعالیت های آموزشی را انجام می دهد گفت: در کنار تمام تسهیلات و فعالیت های که انجام می دهیم یک سری کلاس آموزشی برگزار می شوند که در آن کلاس ها آموزش هایی در خصوص مدیریت تولید، فناوری های مورد نیاز و مدل های تجاری سازی داده می شود تا تمام فعالان در حوزه های هوایی بتوانند خود را به جدیدترین استانداردها مجهز کنند.

بیرانوند در خصوص دانشجویانی که می توانند تسهیلات دریافت کنند، گفت: تسهیلات ارائه شده تنها مختص دانشجویان رشته های هوا و فضا نیست، بلکه تمام دانشجویان رشته های مختلف اعم از مکانیک، برق و نقشه کشی و .... می توانند از این تسهیلات استفاده کنند اما توجه به این نکته ضروری است که پروژه ای که آنها انجام می دهند باید در حوزه هوا و فضا باشد.

وی یادآور شد: در حال حاضر جشنواره های مختلفی برای ایده پردازی و آموزش در حوزه هوا و فضا برگزار می شود و ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعاملات خوبی را با دانشگاه های مختلف کشور داشته است و امیدواریم که بتوانیم این تعاملات را افزایش دهیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از معافیت سربازی دانشجویان تا کمک برای اخذ استاندارد‌های بین المللی به کمک تسهیلات جدید ستاد هوانوردی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..