تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشگاه امیرکبیر در تمام رتبه بندی‌های دنیا وجود دارد/ فعالیت‌های علمی دانشگاه کاربردی می‌شود

رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانشگاه امیرکبیر توان قرارگیری در دانشگاه های برتر را دارد/دانشگاه باید یک چشم انداز مناسبی برای آینده داشته باشداحمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به پتانسیل ها و توانمندی‌هایی که در دانشگاه امیرکبیر وجود دارد این دانشگاه در آینده نزدیک می تواند جزو چند دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: دانشگاه خوب دانشگاهی است که چشم‌انداز روشن و برنامه راهبردی مناسبی برای رسیدن به اهداف داشته باشد و  از سوی دیگر مدیرانی  که قادر باشند این مسیر را طی و برای تحقق اهداف بلند مدت خود بکوشند؛ خوشبختانه در شرایط فعلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر این ویژگی ها را داراست و چشم انداز روشنی پیش رو دارد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر یکی از شاخص های مهم این دانشگاه را تولید مقالات و علم در دنیا دانست و افزود: یکی از شاخص های مهم این دانشگاه تولید مقالات و علم در دنیاست که خوشبختانه از این نظر رتبه بالایی را در دنیا به نام خود ثبت کرده ایم؛ به عنوان نمونه در سال گذشته رتبه سه را داشتیم که امسال این رقم به چهار تغییر پیدا کرده است.

وی گفت: همینطور اسنادی داریم که نشان دهنده کیفیت بالای تولید مقالات ما در دنیاست، این هم خوشبختانه نشان می دهد که این دانشگاه پیشرفت خوبی را از نظر تولیدات علم، مقالات و کارهای پژوهشی در دنیا داشته است.

40 درصد درآمدهای دانشگاه امیرکبیر از محل قراردادهای صنعتی است

معتمدی افزود: یکی از اهداف برنامه راهبردی دانشگاه ارتقای جایگاه و رتبه بین المللی است که بر این اساس تا سال 1404 باید در جمع 100 دانشگاه برتر دنیا باشیم.

وی تاکید کرد: اکنون دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تمام رتبه بندی های دنیا وجود دارد؛ به طور مثال بر اساس رتبه بندی تامیز، این دانشگاه در میان بزرگترین دانشگاه ها رتبه اول را کسب و در رتبه بندی شانگهای بعد از دانشگاه تهران قرار دارد.

معتمدی افزود: 40 درصد درآمدهای دانشگاه امیرکبیر از محل قراردادهای صنعتی است و 50 درصد محل فعالیت های آموزشی و 10 درصد مربوط به فعالیت های متفرقه است.

وی عنوان کرد: در چند سال گذشته با افت قراردادهای صنعتی مواجه بودیم؛ اما این وضعیت امسال رشد خوبی داشته و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: سال گذشته همه درآمد دانشگاه 55 میلیارد بوده و امسال پیش بینی می کنیم این رقم به 70 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی در ادامه به توسعه فعالیت های فناورانه دانشگاه اشاره کرد و گفت: در میان دانشگاه های بزرگ کشور تجربه خوبی در زمینه تاسیس مراکز رشد داشته ایم که برنامه داریم فعالیت های فناورانه در داخل دانشکده های دانشگاه نیز توسعه یابد و دانش آموختگان کارآفرین شوند.

معتمدی افزود: سعی کرده ایم کاربردی بودن فعالیت های علمی و آموزشی را درون دانشگاه حفظ کنیم و این درحالی است که به موضوع تولید علم نیز توجه زیای کرده ایم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد: در برنامه راهبردی هم سعی داریم نسبت خوبی میان کاربردی سازی و تولید علم ایجاد کنیم.

معتمدی گفت: هیچ دانشگاهی را نمی توان در دنیا پیدا کرد که تنها از صنعت درآمد داشته باشد، بخشی از درآمد دانشگاه ها از کمک های دولتی، بخشی از صنعت و بخشی از خدمات آموزشی است.

وی افزود: در بخش آموزش توجه داشتیم که افراط صورت نگیرد و تعداد دانشجویان شهریه پرداز بیش از دیگر دانشجوها نشود.

معتمدی در ادامه به دانشگاه های نسل سوم اشاره کرد و گفت: دانشگاه های نسل سوم  نقش اساسی در پیشبرد اهدافمان دارند، به طوریکه دانشگاه هایی هستند که نقش بالاتری در همه حوزه های علمی، آموزشی، پژوهشی و غیره دارند که دانشگاه امیرکبیر در صدد است بتواند در این رتبه قرار گیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشگاه امیرکبیر در تمام رتبه بندی‌های دنیا وجود دارد/ فعالیت‌های علمی دانشگاه کاربردی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..