تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تله کلاهبرداران در سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى براى مسافرین کیش!

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى به شهروندان هشدار داد:

تله کلاهبرداران در سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى براى مسافرین کیش!به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح این خبر اظهار کرد: در پى شکایت شهروند مشهدى مبنى بر خرید آفر ویژه تور کیش با وعده هر نفر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان در یکى از سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى، رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گفت.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسى‌هاى اولیه و انجام اقدامات فنى و پلیسى توانستند رد متهم را در فضاى سایبر شناسایى نموده و با هماهنگى قضایى نسبت به دستگیرى متهم اقدام نمودند.

سرهنگ جهانشیرى تصریح کرد: متهم ۳۰ ساله با رویت شواهد غیر‌قابل انکار بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد، با درج آگهى در یکى از سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى مبنى بر سفر به جزیره کیش با قیمت رویایى و تخفیف ویژه با وعده هر نفر مبلغ ۴۰۰ هزارتومان و اقامت در هتلى پنج ستاره اقدام به دریافت مبالغی از تعدادى از شهروندان مشهدى نموده و پس از وایز وجه، آگهى خود از سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى حذف کرده و از این طریق اقدام به کلاهبردارى مى‌نموده است.

سرهنگ جهانشیرى در رابطه با تعداد و رقم دقیق کلاهبردارى صورت گرفته گفت: با توجه به تعدد شکات، پس از انجام بررسى‌هاى لازم، رقم دقیق این کلاهبردارى اعلام خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامى خاطرنشان کرد: با توجه به هویت پنهان افراد در فضاى سایبرى، این ویژگى فضاى سایبر مورد توجه کلاهبرداران قرار گرفته و با مهاجرت از فضاى فیزیکى به فضاى سایبرى در حال شناسایى قربانیان و انجام افعال مجرمانه خود هستند لذا کاربران فضاى سایبرى مى‌بایست با افزایش دامنه آگاهى‌هاى خود هرگز فریب این گونه کلاهبردارى‌ها را نخورده و مطابق یک ضرب المثل قدیمى که هیچ ارزانى بى‌حکمت نیست و هیچ گرانى بى‌علت؟ در صورت مواجهه با پیشنهادات مشابه در فضاى سایبر و شبکه‌هاى پیام رسان به ویژه پیام رسان‌هاى خارجى دقت لازم را بعمل آورند تا در دام این نوع از کلاهبردارى‌ها واقع نگردند.

شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع گردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تله کلاهبرداران در سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى براى مسافرین کیش!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..