تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزینه‌های آزمایشگاه‌ها با تعرفه‌ها همخوانی ندارند/ مشکلات آزمایشگاه‌ها در پی تاخیر در پرداخت مطالبات

هزینه‌های آزمایشگاه‌ها با تعرفه‌ها همخوانی ندارند/ مشکلات متعدد آزمایشگاه‌ها در پی تاخیر در پرداخت مطالباتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علیرضا زالی مشاور عالی کمیسیون بهداشت مجلس در یازدهمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی که امروز در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: آزمایشگاه‌ها یکی از گروهای مهم و حیاتی محسوب می‌شود؛ تجهیزات آزمایشگاهی باید به روز باشند تا بتوان بسیاری از آزمایش‌ها را به طور دقیق انجام داد.

وی ادامه داد: مدیریت بخش عمومی آزمایشگاه‌ها امروزه یکی از مسائل مهم در کشور محسوب می‌شود زیرا هزینه‌های آزمایشگاه‌ها و قیمت‌های تمام شده با تعرفه‌ها همخوانی ندارند.

مشاور عالی کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تعرفه‌های آزمایشگاهی باید بر اساس قیمت تمام شده باشد، افزود: قیمت تمام شده خدمات آزمایشگاهی باید به طور دقیق بررسی و تعرفه‌ها بر اساس آنها تعیین شود؛ متاسفانه باید بگوییم مواد مصرفی و حتی کیت‌های آزمایشگاهی با مسائل و موانع ارزی روبرو هستند.

زالی عنوان کرد: امروز آزمایشگاه‌ها با بحران دیگری تحت عنوان بدهی بیمه‌ها دست و پنجه نرم می کنند  و حتی مطالبات آنها از شرکت‌های بیمه‌گر حدود بیست سال است که باعث بروز مشکلاتی در این حوزه شده است.

وی یادآور شد: امروز غربالگری در علوم آزمایشگاه از جایگاه والایی برخوردار است به طوری که با یک آزمایش کوچک سلامت کودک تضمین و مشخص می‌شود.

برگزاری 23 پنل آموزشی در شانزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی

در ادامه مراسم رضا محمدی دبیر علمی کنگره گفت: در این کنگره 23 پنل برگزار و 129 نفر از استادان به عنوان سخنران شرکت دارند.

وی ادامه داد: در یازدهمین کنگره بین‌المللی ارتقاء کیفیت و شانزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی 144 سخنران داخلی و پنج سخنران خارجی حضور دارند که در حاشیه این کنگره 40 کارگاه آموزشی برگزار می‌شود؛ در این کارگاه‌ 40 سخنران داخلی و 12 سخنران خارجی تجربیات خود را در اختیار کارشناسان جوان قرار می دهند؛ در هر یک از کارگاه‌ها مسائلی در خصوص نیازهای کشورمان در حوزه آزمایشگاهی و انواع تست‌های آزمایشگاهی، آموزش‌ داده می‌شود.

وی تاکید کرد: امسال برای اولین بار در این کنگره جشنواره دانشجویان با هدف ایجاد انگیزه برای دانشجویان در زمینه‌های پایان نامه نقشه‌های مفهومی، مقاله و عکاسی برگزار می‌شود.

در ادامه مراسم سید مهدی بوترابی انجمن علوم آزمایشگاهی گفت: ارتقای کیفیت علوم آزمایشگاهی هدف اصلی برگزاری این کنگره است و در این همایش علمی موضوعات علمی مدیریتی و صنفی مطرح می‌شود.

رئیس یازدهمین کنگره بین‌المللی عنوان کرد: یازدهمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی، 23 موضوع مورد بحث قرار می‌گیرد که از این تعداد 6 موضوع صنفی و 17 موضوع علمی است.

وی یادآور شد: در این کنگره 40 کارگاه آموزشی با موضوعات نیازمندی‌های آزمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزینه‌های آزمایشگاه‌ها با تعرفه‌ها همخوانی ندارند/ مشکلات آزمایشگاه‌ها در پی تاخیر در پرداخت مطالبات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..