تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهم سلامت روان از بودجه طرح تحول ۳ درصد است/ حضور مستمر کارشناسان حوزه سلامت در حاشیه شهر‌ها

اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سهم سلامت روان از طرح تحول ۳ درصد است/ حضور مستمر کارشناسان حوزه سلامت در حاشیه شهر‌هاعلی اسدی معاون دفتر سلامت روان اجتماعی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت در سال 93 تا به امروز در حوزه سلامت روان اقدامات موثری انجام و برنامه‌ریزی های خوبی صورت گرفته است؛ کارشناسان سلامت روان در مراکز بهداشت درمانی و سطح شهر فعالیت داشتند که امروزه برای ارتقاء سطح سلامت روان مردم در حاشیه شهرها هم حضور مستمر دارند.

اسدی با بیان اینکه کارشناسان سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند، افزود: به ازای جمعیت 30 هزار نفری در مراکز جامع خدمات سلامت، یک کارشناس در مرکز حاضر است تا با انجام غربالگری، افرادی که دچار مشکلات روحی_ روانی هستند را برای انجام هر خدمتی به مراکز جامع خدمات سلامت معرفی کنند.

معاون سلامت روان اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه اگر غربالگری افراد مثبت باشد و آنها دچار مشکلات روحی و حتی اعتیاد بودند، به وسیله پزشک مرکز و یا کارشناس تحت درمان قرار می‌گیرند، عنوان کرد: اگر افراد هیچ‌گونه مشکل روحی و روانی نداشته باشند کارشناسان سلامت روان برای آنها برنامه‌های پیشگیرانه از جمله آموزش‌های پیشگیری در نظر می‌گیرند.

اسدی اظهار کرد: امروزه در حوزه سلامت روان در قالب طرح تحول نظام سلامت تأکید ویژه‌ای بر جمعیت حاشیه‌نشین‌ها و انجام غربالگری به وسیله کارشناسان سلامت روانی داریم؛ سه درصد بودجه نظام سلامت در طرح تحول به بخش سلامت روان اختصاص دارد.

وی تأکید کرد: یکی از اقدامات امروز در حوزه بهداشت و درمان اجرای برنامه‌های غربالگری بیشتر در حوزه سلامت روان در شهرها و بحث تغذیه است؛ در روستاهای سراسر کشور خدمات سلامت روانی به وسیله پزشک و به‌ورز انجام  می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 1500 نفر از کارشناسان در حوزه سلامت روان،  یادآور شد: کارشناسان سلامت روان در مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت در حاشیه شهرها و حتی روستاهای سراسر کشور مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و سلامت روان به مردم هستند.

انتهای پیام/

فعالیت 1500 نفر از کارشناسان سلامت روان در حاشیه شهرها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهم سلامت روان از بودجه طرح تحول ۳ درصد است/ حضور مستمر کارشناسان حوزه سلامت در حاشیه شهر‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..