تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت از استارت‌آپ‌های ایرانی در سال حمایت از کالای ایرانی

حمایت از استارت آپ های ایرانی در سال حمایت از کالای ایرانیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دنیای پیشرفته امروزه که همه نیازهای انسان با تکنولوژی و اینترنت آمیخته شده، استارت آپ ها نقش خاص تری ایفا می کنند. در نگاه کلی استارت آپ یا به عبارتی دیگر کسب و کارهای اینترنتی یک شرکت نوپا محسوب می شود که راه حلی جدید برای یک موضوع خاص و حل یک مشکل ارائه می دهد، هر چند موفقیت این کسب و کار تضمین شده نیست.

با نگاه دقیق تر به جوامع پیشرفته تر ، استارت آپ در فرهنگ عامیانه بیشتر با صنعت فناوری و تکنولوژی عجین شده است و بیشتر از گذشته اقتصاددان های بزرگ در مسیر پیشرفت این کسب و کار نوین با دادن ایده های اصولی اقتصادی و نگاه درآمدزایی، به پیشرفتش کمک شایانی می کنند.

در کشور ما نیز چند سالی است که مقوله استارت آپ ها جایگاه خاصی برای خود کسب کرده اند هر چند هنوز راه بسیار زیادی برای موفقیت استارت آپ ها در ایران است. با این حال در سال جدید و بر اساس شعار سال، استارت آپ ها ایرانی به عنوان یک کالای ایرانی نیاز جدی تری به حمایت شدن دارند.

از طرفی استارت آپ های خارجی این روزها تا نزدیکی مرزهای ایران پیش آمده اند تا با نفوذ به داخل کشور تبدیل به ویترینی برای کالاهای خارجی شوند. البته در سال گذشته برخی از فروشگاه های اینترنتی و استارت آپ های ایرانی به نقطه ای رسیدند که توان رقابت با استارت آپ های خارجی داشتند.

از این رو و بر اساس پیشرفت جوامع بشری و گسیل شدن به سمت استارت آپ ها باید در ایران نیز بیش از پیش به بحث استارت آپ ها توجه شود.

جوانان، فعالان و سرمایه‌گذاران کسب‌وکارهای نوپای استارت‌آپی از موثرترین عوامل توسعه و تولید محصولات و خدمات نوآورانه ایرانی هستند؛ به همین دلیل نقش مردم و مسئولان در برابر سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها و جوانان فعال در استارت‌آپ‌های ایرانی و حفظ و مراقبت از آنها بسیار موثر است.

بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در نخستین روز از سال ۱۳۹۷ در همین زمینه قابل توجه است:

ـ شعار امسال، هم خطاب به مسئولین است، هم خطاب به مردم است. شعار امسال [حمایت از] کالای ایرانی است.

ـ کالای ایرانی یعنی محصول نهایی کار و سرمایه و فعالیت اقتصادی و ذهن و ابتکار و همه‌چیز.

ـ سرمایه‌گذار با سرمایه‌ خود، کارگر با کار خود، طراح با ذهن خود و با دانش خود، اینها همه تلاش می‌کنند و محصول [کار آنها] می‌شود کالای ایرانی. بنابراین چیز باعظمتی است، چیز بسیار مهمی است؛ این را بایستی حمایت کرد.

ـ در حمایت از این کالای ایرانی ـ که محصول تلاش فعالان اقتصادی و فعالان کارگری و سرمایه‌گذاران و برنامه‌ریزان و طراحان و مانند اینها است ـ هم مردم نقش دارند به‌عنوان تولید‌کننده‌ کالای ایرانی، هم مردم نقش دارند به‌عنوان مصرف‌کننده‌ کالای ایرانی؛ هم باید تولید کنند، هم باید مصرف کنند؛ هم باید در تولید تلاش کنند.

ـ این وظایفی را بر عهده‌ مردم و بر عهده‌ مسئولین دولت قرار می‌دهد؛ مخاطب این شعار، هم مردمند، هم مسئولانند.

ـ امروز بحمداللّه ملت ما و جوانان ما روی پای خودشان می‌ایستند و احساس استقلال و خودباوری می‌کنند.

ـ بنده اصرار دارم که جوان‌ها هر جایی که دستشان می‌رسد خودشان کار کنند، اقدام کنند، تأسیس کنند، ابتکار کنند به‌خاطر این است.

ـ اینکه ما گفتیم «آتش به اختیار»، فقط مخصوص کارهای فرهنگی نیست، در همه‌ زمینه‌هایی که برای پیشرفت کشور مؤثر است جوان‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

ـ اگر با ابتکار جوان‌ها، با حضور جوان‌ها، با حضور مدیران فعال و پرکوشش ان‌شاءاللّه بشود از این امکانات استفاده کرد، اقتصاد کشور در میان دوازده اقتصاد اول همه‌ دنیا قرار خواهد گرفت.

ـ امروز در صنایع مختلف، در نانوتکنولوژی، در صنایع گوناگون، در صنایع برتر ـ به قول فرنگی‌مآب‌ها «های‌تک» ـ کشور، عمده جوان‌ها هستند؛ مشغول کارند، دارند تلاش می‌کنند و می‌توانند؛ جوان‌های ما قادر به خیلی از کارهای بزرگ هستند. بعضی از مسئولین ما در طول زمان، این امکان را باور نداشتند یا به آن اهمیت نمی‌دادند.

ـ دشمن از بالندگی نسل جوان ما بشدت نگران و عصبانی است.

ـ من به شما عرض بکنم جوان‌های عزیز ما این کشور را خواهند ساخت، بهتر از آن چیزی که در ذهن نسل قبلی ـ که نسل ما است ـ وجود داشته است؛ ان‌شاء‌اللّه بهتر خواهند ساخت و خواهند توانست پرچم استقلال و عظمت و شرافت این کشور را از آنچه تا امروز بوده است، بلندتر کنند.

گزارش از سعید پیرزاده

انتهای پیام/

حمایت از استارت آپ های ایرانی در سال حمایت از کالای ایرانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت از استارت‌آپ‌های ایرانی در سال حمایت از کالای ایرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..