تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاربران سامسونگ و سایر برندهای اعلام‌نشده تا بامداد شنبه باید گوشی‌های خود را فعال کنند

در نشست خبری طرح ملی رجیستری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام شد که همه کاربران گوشی های سامسونگ و سایر برندها گوشی‌هایشان را تا پیش از بامداد شنبه شب فعال کنند در غیر این صورت گوشی‌ آنها پس از یک ماه از کار می‌افتد.

عصر امروز نشستی با حضور مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز اصحاب رسانه در محل ستاد برگزار شد. در این نشست حمیدرضا دهقانی‌نیا اعلام کرد:

همه‌ی کاربران گوشی‌های سامسونگ و سایر برندها، اعم از همه تجهیزات سیم‌کارت خور که هنوز نام آن در لیست گوشی‌ها و تجهیزات مشمول رجیستری اعلام نشده تا جمعه ۳۱ فروردین وقت دارند گوشی خود را روشن کرده و با هر چند سیم کارت آن تماس گرفته و گوشی را فعال کنند. در غیر این صورت از بامداد شنبه گوشی قابلیت رجیستری ندارد و بعد از مدت معلوم قطع خواهد شد.

به گفته مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد، گوشی‌هایی که از منطقه آزاد وارد کشور می‌شود و حقوق ورودی را پرداخت نکرده باشد، فقط سه ماه امکان استفاده از گوشی را خواهند داشت و پس از آن گوشی غیرفعال خواهد شد.

دهقانی‌نیا در نشست طرح ملی رجیستری گوشی‌های موبایل اعلام کرد که بر اساس اعلام گمرک ارزش واردات گوشی در سال ۱۳۹۵ حدود ۵۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است؛ این در حالی است ارزش واردات گوشی در سال ۱۳۹۶ به ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسید.

وی رقم عایدی دولت در سال ۹۵ را ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که در سال ۹۶ این رقم به ۲۴۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گفته‌ی وی، ارزش عایدی دولت از ابتدای اجرای طرح تا کنون به ۲۷۰۰ میلیارد ریال رسیده و ارزش ریالی واردات گوشی از ابتدای طرح تاکنون به ۱۵ میلیارد ریال رسیده است. بر اساس گزارش مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا این رقم در حالی برآورد شده که برند سامسونگ هنوز مشمول رجیستری نشده است.

دهقانی‌نیا همچنین آماری از تعداد گوشی‌هایی که مسدود شده را اعلام کرد:

برند اپل از ۱۴ آذر تا کنون ۱۰۸۵۸۸ مورد؛

موتورولا از ۹ دی ماه تاکنون ۱۰۴۵۰ مورد؛

گوگل از ۹ دی ماه تاکنون ۲۳۵ مورد؛

بلک‌بری از ۹ دی ماه تاکنون ۹۲۳ مورد؛

ال‌جی از ۲۸ بهمن ماه ۲۰۷۵۴ مورد؛

سامسونگ فقط گوشی‌های گلکسی S9 و +S9 فقط ۷۹ مورد؛

نوکیا از ۱۹ اسفند ماه تاکنون ۴۳۹۴۴ مورد؛

هواوی از ۱۹ اسفند ماه تاکنون ۲۷۷۴۴ مورد؛

سونی و تکنو و شیائومی از ۲۶ اسفند ماه تاکنون موردی ثبت نشده است.

در مجموع از همه برندها تاکنون ۲۱۰۷۶۷ مورد IMEI در لیست سیاه قرار گرفته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاربران سامسونگ و سایر برندهای اعلام‌نشده تا بامداد شنبه باید گوشی‌های خود را فعال کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..