تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند

برترین‌ها-ترجمه از الهام مظفری: در این مطلب زیباترین و باشکوه‌ترین جنگل‌های دنیا به شما معرفی می‌کنیم که علاقمندان طبیعت و عکاسی حتما باید از آن‌ها دیدن کنند.

جنگل بامبوی ساگانو


جنگل ساگانو در حومه کیوتو واقع شده و هنگام عبور باد از میان درختان بامبوی آن صدای سوتی افسانه‌ای به گوش می‌رسد. ژاپنی‌ها این صدا را جزء ۱۰۰ صدایی که باید در این کشور حفظ شود قرار داده اند.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل آمازون، آمریکای جنوبی


آمازون، بزرگترین جنگل گرمسیری جهان است که ۶۷۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و زیستگاه طیف متنوعی از حیوانات کمیاب مثل قورباغه دارت سمی و میمون تامارین شیر طلایی است. اگر از سمت برزیل وارد پرو شوید می‌توانید از پارک ملی مانو (Manu) و پارک ملی آلتو پوروس (Alto Purus) دیدن کنید.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل راش باستانی، آلمان


این جنگل باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و امتداد جنگ راش کوه‌های کارپاتین (Carpathian) است. در پاییز درختان این جنگل پوشیده از برگ‌های طلایی و قرمز روشن می‌شوند و فرصتی استثنایی در اختیار علاقمندان عکاسی و طبیعت قرار کنند.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


گهات غربی، هند


گهات غربی درواقع رشته کوهی است که در ساحل غربی شبه جزیره هند امتداد یافته و مجموعه‌ای از جنگل‌های به هم پیوسته است که آب و هوای گرمسیری منطقه را کنترل کرده و موجب باران‌های موسمی در این کشور می‌شود. همچنین یکی از میراث جهانی یونسکو، قدیمی‌تر از هیمالیا و زیستگاه گیاهان و جانوران نادر می‌باشد.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


دره جیژایگو (Jiuzhaigou)، چین


پارک ملی دره جیژایگو که «دره نه روستا» نیز نامیده می‌شود پر از دریاچه‌ها، آبشار‌ها و قله‌های برفی زیباست. ارتفاع این جنگل از ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ متر متغیر است و از سال ۱۹۹۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


پارک ملی دورمیتور، مونته‌نگرو (Montenegro)


پارک ملی دورمیتور در شمال غربی مونته‌نگرو قرار داشته و چندین قله بلند دارد که ارتفاعشان به ۲۰۰۰ متر می‌رسد. با صعود از این قله‌ها می‌توانید از مناظر باورنکردنی یا در دره تارا که ۱۰۰۰ متر عمق دارد از بانجی جامپینگ لذت ببرید.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل کاج باستانی بریسلکون (Bristlecone)، کالیفرنیا


تعدادی از قدیمی‌ترین درختان زمین در جنگل کاج بریسلکون قرار دارند از جمله درخت ۵۰۰۰ ساله متوسلاه (Methuselah). البته برای جلوگیری از تخریب این درخت توسط خرابکاران موقعیت آن را مخفی نگه داشته اند. این درختان می‌توانند در ارتفاع ۳۰۰۰ متر رشد کنند و زیباترین درختستان‌های دنیا را ارائه دهند.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل ملی تونگاس، آلاسکا


بزرگترین جنگل معتدل جهان، جنگل ملی تونگاس است که بیش از ۶۹۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. این جنگل محل زندگی قبایل بومی، عقاب‌ها، خرس‌ها و همچنین تخم ریزی ماهی‌های سالمون است.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


تارکین، استرالیا


جنگل بزرگ تارکین زیستگاه درختان ۳۰۰۰ ساله و مکان فوق العاده‌ای برای ماهیگیری است. همچنین می‌توانید در میان تنوع خیره کننده‌ای از مناظر، از رشته کوه تا خلنگ زار، کوهپیمایی کنید یا در یکی از غارهای این منطقه اکتشاف کنید.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل ملی نانتاهالا (Nantahala)، کارولینای شمالی


برخی از بزرگترین درختان جنگلی ساحل شرقی ایالات متحده در پارک ملی نانتاهالا قرار دارند و مسیر‌های پیاده‌روی به یادماندنی و آبشار‌های خیره کننده‌ای را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل سیاه، آلمان


طبق افسانه‌ها، جنگل سیاه همان جایی است که هانسل و گرتل با جادوگر بدجنس ملاقات کردند. جنگل سیاه یک جنگل همیشه سبز تاریک با تنوع غنی پوشش گیاهی و زمین شناسی است. جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل یاکوشیما، ژاپن


جنگل یاکوشیما بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.‌ می‌توانید از بارش‌های سبکی که این جنگل را با منظره و صدایی فراموش نشدنی زنده می‌کند لذت ببرید. جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل دین‌تری (Daintree)، استرالیا


جنگل دین‌تری بیش از صد میلیون سال است که محل زندگی گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف است. این منطقه فوق العاده زیبا با رشته کوه، جنگل‌های متراکم، آبشار‌های خیره کننده و سواحل ماسه‌ای سفید آراسته است.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل آراکاریا (Araucaria)، شیلی


جنگل آراکاریا یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن درختان کاج شیلیایی هزار ساله است. فراموش نکنید از پارک ملی کونگویلیو (Conguillio) و از قله آتشفشانی ویلاریکا هم دیدن کنید. جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل ابر مونته‌ورده (Monteverde)، کاستاریکا


سالانه ۷۰ هزار نفر از این جنگل کاستاریکایی بازدید می‌کند. مونته‌ورده با بیش از ۲۵۰۰ گونه گیاهی، ۱۰۰ گونه پستاندار، ۴۰۰ گونه پرنده و هزاران حشره مختلف، بهشتی برای طبیعت دوستان سراسر جهان است. جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل استوایی خرس بزرگ، کانادا


جنگل خرس بزرگ به طول ۴۰۰ کیلومتر در سواحل شمالی و مرکزی بریتیش کلمبیا امتداد یافته است. این جنگل تنها نقطه جهان است که می‌توانید خرس کرمود یا همان خرس شبح را ببینید که زیرگونه خرس سیاه است. بهترین زمان برای سفر به این جنگل اواخر آگوست تا اواسط اکتبر است. جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


پارک ایالتی هومبولت ردوودز (Humboldt Redwoods)، کالیفرنیا


این پارک ۲۱۴ کیلومتر مربع وسعت دارد و مناظر خیره‌کننده‌ای از باشکوه‌ترین و قدیمی‌ترین درختان ردووز را به نمایش می‌گذارد. همچنین فرصتی برای ماهیگیری، قایقرانی و شنا ارائه می‌دهد. این پارک تمام طول سال باز است و حتی خانه‌های موتوری دارد.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل اوتزارتا (Otzarreta)، اسپانیا


این منطقه حفاظت شده بخشی از پارک طبیعی گوربی (Gorbea) است و از درختان راشی تشکیل شده که شاخه‌هایشان رو به آسمان و پوشیده از خزه است. این جنگل در فصل پاییز که برگ‌های قرمز و نارنجی روی زمین می‌ریزید بسیار تماشایی می‌شود. جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند
جنگل مُسی (Mossy)، مالزی

این جنگل گرمسیری مرطوب محل ایده آلی برای رشد خزه، سرخس، گلسنگ و ارکید است. انواع حشرات، مارها، قورباغه‌ها و پرندگان هم در این جنگل دیده می‌شوند. می‌توانید قبل از رسیدن به قله گونانگ برینچانگ (Gunung Brinchang) دو کیلومتر در جنگل پیاده روی کنید.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


جنگل شروود (Sherwood)، انگلستان


شاید رابین هود یک داستان تخیلی باشد، اما جنگل شروود نیست. اگرچه وسعت این جنگل نسبت به گذشته کمتر شده، اما پر از درختان کاج و بوته‌زار و در برخی مناطق درختان بلوط است. گونه‌های مختلف جانوری مثل جوجه تیغی، راسو و گوزن در این جنگل زندگی کنند.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند


دره کوکورا (Valle de Cocora)، کلمبیا


اگر می‌خواهید بزرگترین درختان نخل دنیا را ببینید باید از این دره کلمبیایی در آمریکای جنوبی دیدن کنید. یک دره سبز پهناور در میان قله‌های بلند و تیز که منظره تماشایی درختان نخل، خرس‌ها و حتی شیر‌های کوهستان در آن به چشم می‌خورد.

جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنگل‌های باشکوهی که طبیعت دوستان باید ببینند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..