تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حامد همایون: بعضی شوخی‌ها برای تخریب است

روزنامه سازندگی - فاطمه پاقلعه نژاد: سید حامد محمودزاده؛ پسر خوش لهجه شیرازی، یکی دو سالی است که ستاره موسیقی است. ابتدا با یک تک آهنگ یکباره مطرح شد، چند تیتراژ خواند و سپس اولین آلبومش را ارائه داد تا رکوردهای مختلفی را در عرصه موسیقی بشکند. او، حمید هیراد و بهنام بانی حالا این روزها هر کدام با سبک متفاوت خود در عرصه موسیقی ترکتازی می کنند گرچه عده ای از اهالی عرصه موسیقی معتقدند این ستاره بودن چندان برایشان دوامی ندارد و دیر یا زود این ستاره ها به خاموشی می روند. با حامد همایون درباره موفقیت هاش، نظرات منتقدان و آینده ای که برای خود پیش بینی می کند گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.

در ابتدای ورود به عرصه موسیقی فکر می کردید کارهایتان با استقبال رو به رو شود؟

من فکر می کردم این استقبال صورت بگیرد ولی استقبال با این حجم عجیب و غریب نه. من و شاید هیچ کس فکرش را نمی کند که مثلا شما یک ترک بدهی آن ترک بشود «چتر خیس» و هیت ترین کار بشود.

بعضی شوخی‌ها هدایت‌شده به سمت تخریب است

الان هم برای ترک های جدید همان اتفاق می افتد؟

وقتی یک شخص با یک صدا و فرم و لهجه جدید می آید قطعا استقبال صورت می گیرد. استقبالی که از «چتر خیس» شد را فکر می کنم نه من که شاید شخص دیگری هم نتواند تکرار کند، چون اتفاق خیلی خوبی بود ولی روال استقبال از کارهای ما خدا را شکر خیلی خوب بوده و ما توانستیم همیشه در کارهای برتر ماه قرار بگیریم.

استقبال از کنسرت ها هم مثل قبل است و سولدآوت می شود؟

سولدآوت شدن یک واژه تکراری برای کنسرت ها است ولی خب ممکن است کنسرتی بار اول در 5 دقیقه سولدآوت شود، بار دوم در 6 دقیقه و الان مثلا یک روز طول بکشد. در شهرستان استقبال به همان شکل قبل است و خیلی عجیب و غریب است؛ در تهران هم استقبال خیلی خوب است ولی درباره این که سولدآوت باید بگویم تقریبا شاید الان چند ساعت طول بکشد.

نقدهایی که برای کارهایتان نوشته می شود را می خوانید و آیا رابطه خوبی با منتقدانتان دارید؟

قطعا.

نقد خیلی منفی تا به حال خوانده اید؟

اتفاقی که می خواهم درباره اش صحبت کنم، این است که بعضی ها نقدشان شکل آکادمیک دارد و بعضی ها نقدشان شکل احساسی دارد. کسانی که نقد احساسی میکنند و من هم درکشان می کنم؛ مثلا یک سری بچه ها هستند که سال هاست در موسیقی کار می کنند و نتوانسته اند نتیجه آنچنانی که خودشان توقع داشتند را بگیرند، نقدهای این افراد، احساسی است و نقدهای جذاب و درستی نیست. اما نقدهای آکادمیک را هم من، هم سامان امامی و هم آقای رجبپور می خوانیم و بررسی می کنیم. تا الان به موسیقی من، منظورم آهنگ سازی و تنظیم و صدا است، نقدهای آنچنانی نشده، بیشتر نقدها درباره اشعار بوده و ما سعی کردیم اگر نقد درست بوده باشد حتما آن را تاثیر بدهیم و برایمان خوشایند است که نقدی منصفانه کند.

درباره اتفاقی که در موسیقی شما افتاده عده ای معتقدند ترانه هایشان به سمت تکرار رفته و این برایتان زنگ خطر است.

ما سعی کردیم در کارهای جدید به این موضوع توجه کنیم. کار جدیدی که من دارم انجام می دهم، ترانه اش از مهرداد امیرخانی است که شاعر آقای مرتضی پاشایی بوده. هر شاعر و آهنگ سازی یک احساسی دارد و احساس و شخصیت آن آدم طوری است که مدل کاری که می نویسد و مدل آهنگی که می سازد مدل خاص خودش است. ما برای این که از این تکرار دور شویم، ترک جدیدی که در دست اقدام داریم، نه آهنگش را من ساخته ام، نه شعرش را سهیل نوشته و نه تنظیمش را سامان امامی انجام داده است. ما فقط نظارتی روی کار داشتیم و آن را اجرا کردیم. امیدوارم با تکرار مواجه نشویم، خودمان هم در این زمینه تمام تلاش مان را می کنیم.

شوخی هایی که در فضای مجازی با شما می شود را می بینید؟

به خاطر فضای اینستاگرام و صفحات متعددی که ما را منشن می کنند تا الان خیلی از این شوخی ها را دیده ام.

تصویری که زیاد دست به دست شد تصویری از شما، حمید هیراد و بهنام بانی در کنار برخی خواننده های قدیمی بود با کپشن چی بودند؛ چی شدند! این تصویر را دیده اید؟

این هم به نظر من شوخی نیست و یک مدل بی احترامی است.

شما این مدل مقایسه را درست می بینید؟

من احساس می کنم ما وقتی چنین چیزهایی را انتشار می دهیم به شعور مردم هم توهین می کنیم. من اگر حامد همایون شدم، بعد از لطف خدا دلیلش چه بوده؟ لطف مردم؛ یعنی اگر کنسرت برگزار می کنم برای فامیلم نیست، برای مردمی است که ما را دوست دارند و انتخاب کرده اند. چنین چیزی به نظر من شوخی نیست؛ یک لحن توهین آمیز است. می گویند همیشه به قطار در حرکت سنگ می زنند نه قطار ایستاده. من احساس می کنم جوانی مثل حمید هیراد کارش گرفته و مردم او را انتخاب کرده اند، بنابراین این طور کارها درست نیست.

اگر انتقاد و نقدی هم باشد باید منصفانه باشد. به نظر شما جوان های ما آدم های بی سوادی هستند یا موزیک نمی دانند؟ یک کنسرت در کانادا داشتیم؛ صدابردار سالن در تورنتو که دو سانس سولدآوت شده بود، به من گفت، احساس می کنم یک نسل جدید به موسیقی ایران وارد شده و چگونه است که شما با این استقبال عجیب و غریب مواجه شده اید؟ من احساس می کنم این نسل جدید است و خیلی از مردم هم پذیرفته اند و دوستش دارند. اینها دیگر شیطنت است.

حامد همایون آینده خود را چطور می بیند؟

من سعی ام این است که تا جایی که می شود کم نگذاریم، احساسمان را به کار بگیریم و انگیزه مان را همیشه نگه داریم؛ در حقیقت انگیزه حامد همایون روز اول را نگه دارم، قطعا سعی می کنیم مدل های متفاوتی از موسیقی را ارائه کنیم، بقیه اش دست خداست و توکل به خدا داریم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حامد همایون: بعضی شوخی‌ها برای تخریب است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..