تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«ترین‌ها»‌ی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب

به گزارش شمانیوز، هفته ششم و پایانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته (سه‌شنبه) در منطقه غرب آسیا خاتمه یافت و تکلیف تیم‌های صعودکننده و ناکام این مرحله مشخص شد. در پایان دیدار‌های گروهی، سه نماینده از ایران، دو نماینده از کشور‌های قطر و امارات و یک نماینده از عربستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها راه یافتند. اکنون نگاهی به برترین‌ها و بدترین‌های شش هفته حساس مرحله گروهی مسابقات خواهیم داشت:

*بهترین تیم: الدحیل قطر با ۱۸ امتیاز
تیم قدرتمند قطری که سال گذشته با نام لخویا در رقابت‌ها حاضر بود، عملکردی فراتر از انتظار از خود نشان داد. شاگردان جمال بلماضی همه دیدار‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و مقتدرانه به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات رسیدند. به نظر می‌رسد الدحیل یکی از تیم‌هایی است که برای قهرمانی این فصل آسیا دندان تیز کرده است.


*بهترین خط حمله: الدحیل قطر و لوکوموتیو ازبکستان با ۱۳ گل
تیم‌های گروه B. رقابت‌ها زهردارترین مهاجمان را در ترکیب داشتند. دو پیروزی لوکوموتیو مقابل الوحده امارات رقم خورد و ازبک‌ها در هفته آخر فرصت شکست ذوب‌آهن و صعود به مرحله یک هشتم نهایی را داشتند که نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

«ترین‌ها»‌ی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب

* بدترین تیم و بیشترین شکست: الوصل امارات بدون امتیاز و با شش شکست
زردپوشان شهر دبی پس از غیبتی چند ساله در لیگ قهرمانان آسیا، عملکرد بسیار ضعیف و ناامیدکننده‌ای در این رقابت‌ها از خود نشان دادند. این تیم که برای فوتبالدوستان ایرانی با نام لژیونر‌های ایرانی این تیم نظیر فرهاد مجیدی و حامد کاویانپور گره خورده، به جز مقابل پرسپولیس در تهران که با دو گل شکست خورد، در سایر دیدار‌ها با فاصله یک گل بازنده مسابقه بوده است.

* بهترین خط دفاعی: پرسپولیس ایران با ۳ گل خورده
سرخپوشان پایتخت امسال برخلاف سال گذشته، خیلی راحت و قبل از هفته پایانی مرحله گروهی، صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کردند. از دست دادن مهره‌های کلیدی مانند مهدی طارمی و سروش رفیعی و نیز محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالاتی، جلودار تیم آماده برانکو نشد و پرسپولیس علاوه بر کسب قهرمانی زودهنگام در لیگ برتر، به‌عنوان صدرنشین گروه C. رقابت‌ها از گروهش صعود کرد تا به جای تقابل با الاهلی در کشور ثالث، در تهران از الجزیره امارات میزبانی کند.

«ترین‌ها»‌ی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب

*بدترین خط حمله: تراکتورسازی ایران با ۲ گل زده
فصل ۹۷-۹۶ بدترین فصل تراکتورسازان در ۱۰ سال گذشته بود. این تیم که با کسب دو امتیاز و چهار شکست از رقابت‌های آسیایی حذف شد، تنها دو بار دروازه حریفانش را باز کرد. یحیی گل‌محمدی و اطغرول ساغلام دو سرمربی تراکتورسازی در این فصل بودند که سرمربی ترک سرخپوشان را در لیگ قهرمانان هدایت کرد.

«ترین‌ها»‌ی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب

* بدترین خط دفاع: الوحده امارات با ۱۵ گل خورده
دیگر قعرنشین اماراتی آسیا که تنها پیروزی خود را در این فصل مقابل ذوب‌آهن به دست آورد، نمایش خوبی از خود نشان نداد و قطعی شدن ناکامی این تیم در راهیابی به جمع ۱۶ تیم برتر رقابت‌ها به هفته آخر هم نرسید. تیم سابق جواد نکونام مقابل لوکوموتیو ازبکستان در دو دیدار رفت و برگشت، ۹ گل دریافت کرد و برای موفقیت در آسیا باید در سال‌های آینده تلاش کند.

* کمترین پیروزی: الهلال عربستان، تراکتورسازی ایران و الوصل امارات بدون پیروزی
الهلال که فصل گذشته با عملکرد بسیار خوب خود به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت، این فصل حتی نتوانست در یک مسابقه پیروز شود و خیلی زود از دور رقابت‌ها حذف شد. الهلال در لیگ عربستان به قهرمانی دست یافت، اما در آسیا تنها دو امتیاز کسب کرد. فوتبالدوستان عربستانی این فصل به الهلال، یکی از دو نماینده کشور خود در آسیا امید بسیاری داشتند که این امید نقش بر آب شد و آبی‌پوشان عربستانی نتیجه‌ای بهتر از قعرنشینی کسب نکردند.

* بیشترین تساوی: العین امارات با ۴ تساوی
العین که سال گذشته تجربه تلخی برای استقلال و فوتبال ایران رقم زد، از دور برگشت مرحله گروهی بیدار شد و به لطف دو پیروزی در دو بازی آخر خود به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات راه یافت. در گروه D. که شش تساوی داشت و به گروه مساوی‌ها معروف شد، العین چهار امتیاز از چهار مساوی به دست آورد و به مرحله حذفی رسید. شاگردان زوران مامیچ برای مرحله یک هشتم نهایی و مصاف با الدحیلِ قدرتمند، باید آماده‌تر از همیشه ظاهر شوند.

* کمترین شکست: استقلال ایران، العین امارات، الاهلی عربستان و الدحیل قطر بدون شکست
نتایج اسفبار استقلال با علیرضا منصوریان در ابتدای فصل که این تیم را به قعر جدول لیگ برتر رساند، هواداران استقلال را نسبت به عملکرد آبی‌پوشان در آسیا ناامید کرد. حضور وینفرد شفر روی نیمکت آبی‌پوشان، اما نقطه عطفی در پُرافتخارترین تیم ایران در آسیا بود. پیرمرد آلمانی با آبی‌ها برد‌های متوالی و پرگلی به دست آورد، استقلال را به جمع مدعیان نایب قهرمانی لیگ رساند و بهترین نتایج این تیم در آسیا را در پنج فصل اخیر به ارمغان آورد. استقلال با شفر به صدرنشینی گروه D. رسید و در گروه مرگ رقابت‌ها، هیچ شکستی متحمل نشد. استقلال برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر آسیا پس از پنج سال، باید از ذوب‌آهن و قلعه‌نویی عبور کند.

«ترین‌ها»‌ی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب

می‌توان گفت: سفیدوسبزپوشان سعودی امسال کار چندان سختی مقابل تیم‌های نه چندان آماده الغرافه قطر و تراکتورسازی نداشتند. این تیم با ۱۴ امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه A. رقابت‌ها به دور یک هشتم نهایی صعود کرد. الاهلی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل یاران ژاوی در السد قطر صف‌آرایی می‌کند.

* بهترین گلزن: بغداد بونجاح با ۷ گل زده
مهاجم زهردار و ۲۶ ساله السد در مرحله گروهی به خوبی دروازه‌های حریفان را گشوده است. این بازیکن الجزایری در دیدار رفت هم دو بار دروازه بیرانوند و پرسپولیس را باز کرد، اما در بازی برگشت مقابل این تیم راه به جایی نبرد. بین مهاجمان تیم‌های ایرانی و لژیونر‌های کشورمان مهدی طارمی با پنج گل زده، بهترین عملکرد را در این زمینه داشته است.

* قاطع‌ترین پیروزی: لوکوموتیو ازبکستان ۵ - الوحده امارات صفر

برنامه دیدار‌های یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا به شرح زیر است:

دور رفت

دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۷
السد قطر - الاهلی عربستان، ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه
الجزیره امارات -پرسپولیس، ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

سه‌شنبه - ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۷
ذوب‌آهن - استقلال، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
العین امارات - الدحیل قطر، ورزشگاه هزاع بن زاید العین

دور برگشت

دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۷
الاهلی عربستان - السد قطر، ورزشگاه ملک عبدالله جده
پرسپولیس- الجزیره امارات، ورزشگاه آزادی تهران

سه‌شنبه - ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۷
استقلال - ذوب‌آهن، ورزشگاه آزادی تهران
الدحیل قطر - العین امارات، ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««ترین‌ها»‌ی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..