تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پخش شعله‌های منحرف‌کننده فلر برای گمراه کردن موشک‌های حرارتی در هواپیمای C-130 +فیلم

لزوم به کار گیری چف و فلر برای فرار از موشک‌های حرارتی و راداریبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از راه‌های فرار جنگنده‌ها از چنگ موشک‌های حرارتی و راداری چف و فلر است. مهمترین راه انهدام پرنده‌‍‌ها توسط پدافندهای هوایی، به‌کارگیری موشک‌های حرارتی و موشک‌های راداری است. البته استفاده از موشک‌های دوش‌پرتاب حرارتی مانند استینگر و ایگلا که عموما توسط گروهک‌های تروریستی به‌کار گرفته می شود، بعضا  جنگنده‌ها و خصوصا بالگردها را دچار مشکل کرده است.
متخصصان این حوزه با توجه به ضرورت به‌کارگیری تجهیزاتی که بتواند از اصابت موشک‌ها به هواپیماهای نظامی و بالگردها جلوگیری کند بر آن شدند که موشک‌های راداری و حرارتی را با همان چیزی که بر اساس آن به دنبال هواپیما یا بالگرد حرکت  می‌کند، منحرف کنند.

به این صورت که محفظه‌هایی در جنگنده‌ها، بالگرد‌ها و هواپیماهای سنگین ترابری و نیمه‌سنگین تعبیه شد که خلبان از این محفظه‌ها، فلر(شراره) را برای انحراف موشک‌های حرارتی و چف (باریکه) را برای منحرف کردن موشک‌های راداری پرتاب می‌کند. کار این شراره‌ها و باریکه‌ها در وهله نخست کاری بزرگ برای دفاع از جان خلبان و حفظ هواپیما از اصابت موشک در وهله دوم است.

به علت توانایی شاخص چف و فلر در انحراف موشک‌ها، برخی کشورها برای در امان ماندن روسای جمهور و سران کشور، چف و فلر را روی هواپیماهای مخصوص جابه‌جایی سران نصب می‌کنند.

هم‌اکنون بسیاری از جنگنده‌ها و هواپیما‌های نظامی ایرانی به منحرف‌کننده موشک‌های حرارتی و راداری مجهزند و با این امکانات به ماموریت اعزام می‌شوند.

در ادامه فیلمی از پخش شعله‌های منحرف کننده فلر برای گمراه کردن موشک‌های حرارتی در هواپیما  سی-130 مشاهده می‌کنید.

انتها پیام/
چف و فلر فرشته نجات جان خلبان و هواپیما




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پخش شعله‌های منحرف‌کننده فلر برای گمراه کردن موشک‌های حرارتی در هواپیمای C-130 +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..