تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه چیزی روند بازدید گردشگران از مدرسه صالحیه را مختل کرد؟

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرتی، مدیر اداره میراث فرهنگی قزوین در حاشیه بازدید خبرنگاران از بناهای تاریخی شهر قزوین در خصوص وضعیت فعلی مدرسه صالحیه گفت: هم اکنون باید تفاهمنامه ای میان ما و حوزه علمیه نوشته شود تا شرایط بازدید از مدرسه صالحیه را برای بازدیدکننده فراهم کند. البته در تعطیلات نوروز مشکل کوچکی در همین خصوص وجود داشت که با مدیریت حل شد.

چه چیزی روند بازدید گردشگران از مدرسه صالحیه را مختل کرد؟

وی افزود: توافق کلی وجود داشت که براساس آن گردشگران تا به امروز به راحتی از مدرسه صالحیه بازدید می کردند. ولی ما مشکلی با مدیریت استان قزوین پیدا کردیم و این مدیریت اصرار داشت که شهدای گمنام را در مدرسه دفن کند و ما مانع این کار شدیم و از آن جلوگیری کردیم و این موضوع باعث شد که در روند بازدید گردشگران مانعی ایجاد شود. ما با مدیریتی که انجام دادیم ، از درب غربی مجموعه به ورود گردشگران کمک کردیم؛ یعنی برنامه بازدید گردشگران متوقف نشد ولی برای آینده قطعا باید با یک رویکرد همکاری به نتیجه برسیم و امکان بازدید را حفظ کنیم.

چه چیزی روند بازدید گردشگران از مدرسه صالحیه را مختل کرد؟

حضرتی اظهار داشت: نظر آقایان این است که حضور پیوسته گردشگران در مدرسه مانع تمرکز درس طلاب می شود و باید قاعدتا زمان بندی کنیم و هم اکنون در حال گفتگو هستیم. امیدواریم بتوانیم به تفاهمنامه دقیق و روشن و شفافی برسیم تا بتوانیم امکان بازدید را برای گردشگران حفظ کنیم و در عین حال در روند طبیعی تدریس در مدرسه هم خللی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: ما در مجموع ایام نوروز، شاهد بازدید ۴۳ هزار نفر از مدرسه صالحیه بودیم. دستور کاری برای احیای محله دیمج و صالحیه مطرح و مشخص شده است و هم اکنون مشارکتی بین میراث فرهنگی، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری قزوین برای ساماندهی مجموعه این محله و احیای آن اتفاق می افتد و امیدوار هستیم آن هم در برنامه ۳ساله انجام شود. بحث احیای کوچه صالحیه در اولویت است و خوشبختانه آمادگی اجتماعی هم برای این مشارکت فراوان است. ما در برنامه هایی که در نوروز امسال داشتیم، در مرکز محله صالحیه یک نوروز گاه برقرار کردیم و مردم حضور بسیار خوبی داشتند و همکاری بسیار خوبی صورت گرفت.

چه چیزی روند بازدید گردشگران از مدرسه صالحیه را مختل کرد؟

وی خاطرنشان کرد: رویکرد میراث فرهنگی تبدیل مدرسه صالحیه به موزه است که بتوانیم در آن تاریخچه حوزه علمیه‌را در قزوین به نمایش بگذاریم.

مهدی مجابی مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر قزوین، نیز در خصوص وضعیت مدرسه صالحیه گفت: اینجا یک محیط تاریخی است که یک گوشه آن به امامزاده سلطان سید محمد می خورد و به نظر می رسد، ورودی خاصی برای آن تعریف نشده است. یعنی فردی که از خیابان می گذرد فکر نمی کند که چنین محوطه ای وجود دارد و گویا ورودی این محوطه میان مغازه ها گم شده است. این غفلت است و باید اهمیت بیشتری به محوطه های تاریخی بدهیم.

چه چیزی روند بازدید گردشگران از مدرسه صالحیه را مختل کرد؟

طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی نیز به مرمت مدرسه صالحیه اشاره کرد و گفت: از سال۹۳ تا به امروز اعتباری بالغ بر۳و نیم میلیارد تومان به مرمت مدرسه صالحیه تعلق گرفته است و این مرحله از مرمت آن تا اواسط تابستان سال جاری تکمیل می شود.

انتهای پیام/

مدرسه صالحیه قزوین موزه می شود؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه چیزی روند بازدید گردشگران از مدرسه صالحیه را مختل کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..