تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرکت‌های امنیتی صهیونیستی، بلای جان کشورهای عربی

شرکت‌های امنیتی صهیونیستی، بلای جان کشورهای عربیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسرائیل تلاش می‌کند تا چنین شرکت‌هایی را از طریق کنفرانس‌هایی که به صورت دوره‌ای برگزار می‌کند، ترویج نماید؛ این شرکت‌ها نه تنها منبع درآمدی برای این رژیم هستند بلکه منبعی برای جمع آوری اطلاعات و جاسوسی برای رژیم صهیونیستی به شمار می روند، به طوری که این شرکت ها هر ساله با فروش برنامه‌هایی به ارزش 5 میلیارد دلار یعنی 5 درصد ارزش صادرات رژیم صهیونیستی برای این رژیم سودآوری دارند.

در این گزارش که در برنامه 'تحقیق ویژه' شبکه الجزیره شده همچنین به ماهیت فعالیت شرکت‌های امنیتی اسرائیلی و آموزش های نظامی کارکنان این شرکت ها و همچنین مناطق استقرار آنها در کشورهای عربی پرداخته شده است.

در سال 1999 میلادی یکی از شرکت‌های امنیتی ویژه رژیم صهیونیستی به نام (میر اسکورتی) قراردادی را با پلیس اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای ایجاد نمونه ای از یک شهر امن منعقد کرد و نزدیک به هزار دوربین برای نظارت در بخش قدیمی شهر اشغالی قدس نصب نمود که این نمونه به مدلی بین المللی تبدیل شد.

پس از یک سری حملات تروریستی در سال 2007 میلادی در شهر لندن دولت انگلیس نیز مدل شهر امن اسرائیل را در سراسر این کشور شبیه سازی کرد و در همه خیابان‌ها، ایستگاه ها، فروشگاه ها و حتی پیاده روها دوربین های نظارتی نصب کرد که این مدل در صدها شهر جهان نیز به اجرا گذاشته شد.

آژانس بین المللی امنیت که یک گروه نظارتی دولتی است، در اگوست 2017 میلادی اعلام کرد که 27 شرکت نظارتی اسرائیلی (صهیونیست) وجود دارد که خدمات خود را به دولت ها ارائه می‌دهد و این بالاترین درصد شرکت‌های کنترل و نظارت نسبت به جمعیت جهان است.
 خدمات امنیتی
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در نوامبر 2008 میلادی گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که شرکت های امنیتی اسرائیلی فعالیت‌های امنیتی گسترده‌ای را در برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) انجام داده‌اند که هزینه‌های آن دهها میلیارد دلار بوده است.

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، این فعالیت‌ها شامل راهنمایی در مورد استفاده از سیستم‌های سلاح‌های پیشرفته، ارائه اطلاعات، آموزش سربازان محلی برای حفاظت از مرزها و جلوگیری از گروگان‌گیری و یا کودتا و یا تلاش برای اشغال اهداف استراتژیک مانند تاسیسات نفتی بوده است.

لیور اکرمن افسر سابق سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در همین رابطه به شبکه خبری الجزیره گفت: این همکاری امنیتی بین اسرائیل و کشورهای عربی چه از طریق شرکت‌های خصوصی و یا از طریق خدمات امنیتی اسرائیل، سال‌هاست وجود دارد. 

هاآرتص اشاره کرد که شرکت‌های اسرائیلی در زمینه‌های مختلف امنیتی خدماتی را در زمینه‌های حفاظت شخصیت‌ها، حفاظت سرمایه داران و همچنین حمایت از موسسه‌هایی مانند کارخانه‌‎ها و یا نهادهای دولتی (به کشورهای عربی) ارائه می‌دهند.

رونین بیرگمن تحلیلگر امور نظامی در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت نیز خاطر نشان کرد که این مساله به همکاری اطلاعاتی میان اسرائیل و چند کشور در خاورمیانه تبدیل شده است. 

وی افزود: این امر تاکید بر این دارد که بخش بزرگی از موفقیت سازمان جاسوسی موساد در 15 سال گذشته همچون ترور و بمب گذاری و انواع ماموریت ها در نتیجه همکاری های امنیتی بین اسرائیل و کشورهای عربی بوده است.
آموزش نیروها
به مرور زمان ارائه خدمات امنیتی رژیم صهیونیستی تنها به فروش نرم افزارهای جاسوسی به دولت‌های عربی و یا حمایت شرکت‌های اسرائیلی از برخی موسسه‌ها و اهداف استراتژیک محدود نیست و بسیاری از کشورهای عربی مانند مصر، امارات، عربستان، اردن و اقلیم کردستان عراق خواستار اعزام دانشجو و افسر اطلاعاتی اسرائیلی برای آموزش در دانشکده‌های امنیتی به خصوص در زمینه هکرها، حفاظت از شخصیت‌ها، مرزها و مبارزه با گروه‌های مسلح شده‌اند.

جوزف ادریان معاون سابق رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز به وجود همکاری امنیتی رسمی بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی از جمله عربستان اعتراف و اعلام کرد: این همکاری را می‌توان همکاری بی‌صدا نامید به این معنی که اتحاد ما با کشورهای عربی آشکار نیست، اما همکاری و هماهنگی و تفاهم هایی در برخی زمینه‌های امنیتی از جمله مبارزه با تروریسم وجود دارد.
 واحد 8200
با توجه به نقش رو به رشد شرکت های امنیتی رژیم صهیونیستی، نقش واحد 8200 اطلاعاتی در جاسوسی الکترونیکی، رمز گشایی و جنگ سایبری در ارتش این رژیم برجسته تر است.

طبق گفته 'لارا لاراروک' رئیس ادار امور بین الملل موساد، افسران این واحد پس از پایان خدمت خود، شرکت‌هایی را تاسیس می‌کنند و یا مسئولیت شرکت‌های امنیتی خصوصی را به عهده می ‌یرند که در زمینه نظارت و استراق سمع فعالیت دارند و در عین حال بسیاری از آنها ارتباط خود را با واحد 8200 قطع نمی‌کنند.

کارشناسان امنیتی می‌گویند، این خطر وجود دارد که شرکت‌های اسرائیلی که برنامه های حفاظتی و جاسوسی خود را به کشورهای عربی می‌فروشند، می توانند از نظر فنی به اطلاعات خریداران به طور مستقیم دسترسی داشته باشند.

فادی نحاس کارشناس امنیت ملی اسرائیل اعتراف کرده که همکاری با این شرکت ها تهدیدی جدی برای امنیت ملی کشورهای عربی است، چرا که کشورهایی که این خدمات را خریداری می کنند اهمیتی نمی دهند که این شرکت ها به اطلاعات امنیتی نهادهای آنان نفوذ کنند.

وی تاکید کرد: بدون شک این شرکت ها بخش مهمی از نفوذ رژیم صهیونیستی به امنیت ملی کشورهای عربی است، چرا که این شرکت ها بر اساس نهادهای امنیتی تاسیس نشده، بلکه بر اساس شرکت های ویژه ای در خدمت منافع رژیم صهیونیستی بنا نهاده شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرکت‌های امنیتی صهیونیستی، بلای جان کشورهای عربی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..