تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدنی های جذاب روز – سه شنبه ۲۸ فروردین!

در دیدنی های روز سه شنبه ۲۸ فروردین شما می توانید با کشتی سنتی ژاپن موسوم به سومو و هری ترومن یک از رییس جمهورهای آمریکا که به هیروشیما حمله کرده بود را ببینید .

دیدنی های روز سه شنبه ۲۸ فروردین

دیدنی های روز سه شنبه 28 فروردین

صدمات توفان در شهر “گرینزبورو” در ایالت کارولینای شمالی آمریکا

دیدنی های روز سه شنبه 28 فروردین

رگه‌هایی از زندگی روزمره در دل ویرانه‌های جنگ در شهر دوما در منطقه غوطه شرقی شهر دمشق سوریه/ عکس: شینهوا

دیدنی های روز سه شنبه 28 فروردین

اعضا و هواداران حزب کمونیست یونان در حال پایین کشیدن مجسمه “هری ترومن” رییس جمهوری اسبق آمریکا
برای نشان دادن اعتراض به حمله اخیر موشکی آمریکا به سوریه/ آتن

دیدنی های روز سه شنبه 28 فروردین

مداخله پلیس یونان علیه اعضا و هواداران حزب کمونیست برای جلوگیری از پایین کشیده شدن مجسمه “هری ترومن” رییس جمهوری اسبق آمریکا – آتن

با هری ترومن بیشتر آشنا شوید

مهم‌ترین و برجسته­‌ترین بخش از ریاست‌جمهوری «هری ترومن» – که هرگز فراموش نخواهد شد – و همواره با نام او گره خواهد خورد، بمباران اتمی هیروشیما در ۶ آگوست ۱۹۴۵ و ناگازاکی، سه روز پس از آن است. تقریباً دویست‌هزار نفر در این حملات و در اثر مسمومیت رادیویی کشته شدند؛ اکثر این قربانیان، غیرنظامیان بودند؛ از جمله، چند هزار کارگر کره­‌ای. هم‌چنین، دوازده ملوان نیروی دریایی ایالات‌متحده که در یک زندان در هیروشیما زندانی بودند نیز در این رویداد کشته شدند.

این بهانه نیز غیر قابل قبول است. پرل هاربر یک پایگاه نظامی بود.
هیروشیما یک شهر بود که سیصدهزار نفر سکنه داشت و چند مقر نظامی نیز در آن مستقر شده بود.

درهرصورت، از آن‌جا که آب‌های اطراف هیروشیما مین‌گذاری شده بود
و نیروی دریایی و هوایی ایالات‌متحده آب‌های اطراف ژاپن را تحت کنترل خود داشتند،
هر نیروی نظامی هم که در هیروشیما مستقر بود، به‌طور کامل غیرفعال شده بود.

در دیگر مواقع، ترومن مدعی می­‌شد که هیروشیما به‌دلیل آن‌که یک مرکز صنعتی بود، بمباران شد.
اما همان‌طور که در بررسی بمباران­‌های استراتژیک ایالات‌متحده ذکر شده، «تمام کارخانه­‌های مهم در هیروشیما در حاشیه شهر بودند و از خسارات جدی به دور ماندند. » . در این حمله، مرکز شهر هدف قرار گرفت.

عکس و دیدنی های روز سه شنبه ۲۸ فروردین

دیدنی های روز سه شنبه 28 فروردین

راهپیمایی همبستگی فلسطینی‌ها با زندانیان فلسطینی دربند زندان‌های اسراییل – باریکه غزه

دیدنی های روز سه شنبه 28 فروردین

دیدار ” تاتیانا موسکالکوا” رییس کمیساریای عالی حقوق بشر روسیه با ولادیمیر پوتین در اقامتگاه رییس جمهوری روسیه در مسکو

دیدنی های روز سه شنبه 28 فروردینراهپیمایی سومین سالگرد “روز صلح” – روز پایان عملیات ضد تروریستی ارتش روسیه –در شهر گروزنی مرکز جمهوری خودمختار چچندیدنی های روز سه شنبه 28 فروردینگردهمایی هزاران نفر از حامیان بشار اسد در میدان امیه شهر دمشق در جشن پیروزی ارتش سوریه و کسب کنترل دوباره بر منطقه غوطه شرقی دمشقدیدنی های روز سه شنبه 28 فروردینتظاهرات گروهی از یمنی‌ها در مقابل سفارت سوریه در شهر صنعا در محکومیت حمله موشکی اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه/عکس: DPAدیدنی های روز سه شنبه 28 فروردینآغاز تورنمنت سالانه کشتی سنتی ژاپن – سومو- در معبد یاسوکنی در شهر توکیودرباره کشتی سنتی ژاپن بیشتر بدانید

سومو یعنی ورزشی که چیزی بیش از تنه زدن دو کشتی گیر سنگین وزن نیست.
هیکل ورزشکاران این ورزش باید منحصر به فرد باشد به همین خاطر است که جمعیت زیادی برای تماشای این کشتی از سراسر کشور روانه مسابقات می شوند.

برای اینکه ورزشکاران این رشته بتوانند به آن بدن های عظیم و بزرگ برسند باید مقدار زیادی کباب را که حاوی کالری زیادی است مصرف کنند. آنها به صورت فشرده و با قوانین خاصی تمرین می کنند تا زمانی که مردم به تماشای آنها و بازیشان می آیند فکر کنند آمادگی آنها در حد یک کشتی گیر المپیکی است.

به مسابقات سومو ، هانباشو می گویند.
برخلاف مسابقات المپیک که کشتی گیران در روز حدود ۵ مسابقه می دهند،
کشتی سومو برای هر بازیکن هرروز یک بازی درنظر گرفته می شود و نهایتا هانباشو ۱۵ روز به طول می انجامد. در پایان مسابقات هرکسی که یوشو (بیشترین برد) را در مسابقات کسب کرده باشد به عنوان امپراتور (قهرمان) جام انتخاب می شود(شبیه به مسابقات کشتی پهلوانی ایران). اگر بردهای دو بازیکن مساوی شود یک مسابقه میان آن دو بازیکن انجام می شود تا نهایتا یک نفر به عنوان قهرمانی انتخاب گردد.

عصر ایران – مشرق نیوز – سوت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدنی های جذاب روز – سه شنبه ۲۸ فروردین!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..