تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اکثر رباعیات موجود از خیام نیست/ شعر خیام قابلیت الگو شدن را برای شاعر امروز ندارد

اکثر رباعیات موجود از خیام نیست/ شعر خیام قابلیت الگو شدن را برای شاعر امروز نداردحسین اسرافیلی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص خیام گفت: کسانی که درباره خیام تحقیق و پژوهش کرده اند، می گویند بین 18 تا 21 رباعی اثر وی است و مابقی رباعیاتی است که شاعری ترسیده به اسم خودش منتشر کند و بنابر این رباعیات را به خیام منسوب کرده است.

وی افزود: به دلیل تفکرات خاص و یک سوالات فلسفی که در رباعیات خیام مطرح می شود و خیام پاسخ آن را مطرح می کند، بسیاری از رباعیاتی که به این شاعر منسوب شده از وی نیست. همچنین حتی زبان بسیاری از رباعیات منسوب به وی، زبان خیام نیست. بنابر این هرکسی در زمان وی رباعی داشته و می خواسته است آن را مطرح کند، می گفته که رباعی از خیام است. اکثر این ها از خیام نیست و اصلا وی به عنوان منجم مطرح بوده است.

این شاعر در خصوص ویژگی هایی  شعر خیام که قابلیت الگو شدن برای شاعر امروز را دارد بیان کرد: شعر خیام برای شاعر امروز الگو نمی شود. در شعر خیام مباحث فلسفی وجود دارد و سوالات و دیدگاه های فلسفی در آن مطرح می شود. اگر شاعر امروز بخواهد از شعر خیام پیروی کند، باید با فلسفه آشنایی پیدا کند. در مورد احمد عزیزی می بینیم در کلاس های فلسفی شرکت کرده است؛ به همین دلیل نگارش این شاعر فرق می کرد.

 اسرافیلی اظهار داشت: مورد خاصی در شعر خیام وجود ندارد که بتوان گفت شاعران آن را الگوی خود در شعر گفتن قرار بدهند. شاعر امروز باید به درجاتی از ستاره شناسی و معرفت برسد تا بتواند سوالاتی را که خیام در شعر خود مطرح کرده در آثار خودش مطرح کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اکثر رباعیات موجود از خیام نیست/ شعر خیام قابلیت الگو شدن را برای شاعر امروز ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..