تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی آثار به جای مانده از سلطان محمد یزدی در فرهنگستان هنر

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در آخرین نشست شورای علمی همایش «سلطان محمّد معمار یزدی» كه به بررسی و اعلام نظر نهایی دربارۀ مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش اختصاص داشت، اعضاء نظر نهایی خود درباره مقالات رسیده به دبیرخانه را عنوان كردند و به انتخاب سخنرانان و چگونگی ارائه مقالات پرداختند.

در این نشست مهدی مكی‌نژاد، عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر و دبیر علمی همایش «سلطان محمد معمار يزدی» به همراه ‌‌زهره بزرگمهری، فریبا كرمانی، سیدمحمدعلی گلاب‌زاده‌، سید مجید هاشمی، سلمان نقره‌كار‌، اعضای شورای علمی این همایش و الهام فتاحی دبیر اجرایی آن حضور داشتند.

سلطان محمد معمار یزدی از نام‌‌آوران و سرآمدان فنّ و هنر معماری ایرانی در اوایل قرن یازدهم هجری است که طراحی مجموعۀ بزرگ گنجعلیخان کرمان در دورۀ صفویّه به نام وی ثبت شده و بر اساس طراحی او پاگرفته و توسعه یافته است. این مجموعه شامل میدان،‌ کاروانسرا، حمّام، ‌مسجد،‌ آب‌انبار، ضرّابخانه،‌ چهارسوق و بازار است که هر یک از این بناها دورنمایی از شگفتی‌ها و راز و رمزهای معمارانه را جلوه‌گر ساخته است. این معمار بزرگ، تسلّطی تمام و کمال بر انواع فنون معماری ایرانی و نیز مقرنس‌سازی‌، رسمی‌بندی و یزدی‌بندی داشته است .

گفتنی است، فرهنگستان هنر با همکاری سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و علمی کرمان، همایش «سلطان محمد معمار یزدی» را 24 اردیبهشت در این فرهنگستان برگزار می‌كند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی آثار به جای مانده از سلطان محمد یزدی در فرهنگستان هنر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..